Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه عالی آمریکا با درخواست دولت ترامپ برای از سرگیری اجرای مجازات اعدام مخالفت کرده است. ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دادگاه عالی آمریکا با درخواست مطرح شده از سوی دولت ترامپ برای اجرای مجدد مجازات اعدام مخالفت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای مجازات اعدام در سطح فدرال از سال 2003 میلادی تاکنون در آمریکا ممنوع شده است.

دادگاه عالی آمریکا در حالی با اجرای مجازات اعدام مخالفت کرده است که دادستان کل آمریکا طی ماه جاری و ماه آینده قصد داشت 4 مورد اعدام را نهایی و اجرا کند. درخواست دولت ترامپ برای از سرگیری مجازات اعدام در حالی است که تعداد زیادی از ایالت های آمریکا با اعدام مخالفت کرده اند.

یک عقب نشینی دیگر از ترامپشمار روانپزشکان نگران از اختلالات روانی ترامپ به 773 نفر رسید

دولت ترامپ پس از مخالفت دادگاه تجدیدنظر با از سرگیری مجازات اعدام، از دادگاه عالی آمریکا خواسته بود تا این حکم را نقض کند.

اکثر اعدام ها در آمریکا توسط ایالت ها انجام می شود نه دولت فدرال. دولت فدرال آمریکا نیز بیش از 16 سال است که مستقیما هیچ اعدامی انجام نداده است.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ازسرگیری تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن

به گزارش قدس آنلاین، در روزهای اخیر، رسانه‌ها و منابع مطلع اطلاعاتی را فاش کرده‌اند که نشان می‌دهد ریاض و مسقط ترتیبات برگزاری یک نشست مستقیم میان «شورای ریاستی یمن» مستقر در عدن و دولت نجات ملی وابسته به جنبش انصارالله را در چارچوب تکمیل ترتیبات مربوط به امضای قرارداد صلح یمن از سر گرفته‌اند.

طبق گزارش روزنامه «القدس العربی»، دفتر «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که گروندبرگ روز یکشنبه در مسقط پایتخت عمان با «محمد عبدالسلام» مذاکره‌کننده ارشد جنبش انصارالله و گروهی از مقامات ارشد عمانی دیدار و رایزنی کرد.

بر اساس این بیانیه، آنها در این دیدارها درباره راه‌های دستیابی به پیشرفت در نقشه راه سازمان ملل برای یمن و ضرورت کاهش تنش در منطقه خاورمیانه گفت‌وگو کردند.

همزمان با تحرکات سازمان ملل در مسقط، «رشاد العلیمی» رئیس شورای ریاستی یمن به همراه «احمد بن مبارک» نخست‌وزیر دولت مستعفی این کشور با «استیون فاگن» سفیر آمریکا در یمن دیدار و گفت‌وگو کردند.

طبق گفته منابع مطلع، العلیمی و سفیر آمریکا در دیدار انجام شده در ریاض آخرین تحولات پرونده یمن و همچنین تحولات منطقه و جهان را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار همچنین درباره پرونده صلح یمن گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

«هانس گروندبرگ» نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن اوایل دی‌ ماه از حصول توافقی میان دولت نجات ملی یمن و دولت وابسته به ریاض در عدن خبر داده بود و گفت که نقشه راهی برای رسیدن به صلح، در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • دو برادر متجاوز به اعدام محکوم شدند | اثبات جرم در دادگاه با نمایش یک فیلم
  • حکم اعدام برای ۳ پسر به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • حکم اعدام برای دو برادر و پسرعمویشان به اتهام تجاوز به ۲ دختر نوجوان
  • مسعود رجوی با پادرمیانی چه کسی از اعدام فرار کرد؟
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • دادگاه عالی آمریکا درباره اسلحه ارواح تصمیم می‌گیرد
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • ازسرگیری تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد / در جلسات دادگاه چه گذشت؟
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند