Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های ضدروسی جدید آمریکا، این اقدام را حمله تبلیغاتی دیگری علیه مسکو با هدف خدشه دار کردن چهره روسیه و آسیب رساندن بیشتر به روابط دو کشور ارزیابی کرد. ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحریم‌های جدید ضدروسی آمریکا، یکی دیگر از اقدامات تبلیغاتی علیه روسیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سند تاکید شده است: «اکنون دیگر مشخص شده که هدف مبتکران این تحریم‌ها نه مبارزه با جرایم، بلکه حمله تبلیغاتی دیگری علیه روسیه است. به جای توسعه همکاری‌های عادی، از جمله در زمینه اجرای قوانین امنیتی، برخی سیاستمداران در واشنگتن تنها تلاش می کنند تا چهره روسیه را مخدوش کرده و به روابط دوجانبه آسیب برسانند. البته این اقدام طرف آمریکایی، مانند حملات قبلی علیه روسیه، مسلماً بدون پاسخ نخواهد ماند.»

وزارت خارجه روسیه یادآور شد: «اگر ایالات متحده شواهد و دلایل واقعی داشت، آنها را به مقامات ذی‌صلاح روسی منتقل کرده و خواستار بررسی آنها میشد. برای مثال بر اساس توافقات دوجانبه در زمینه کمک‌های حقوقی متقابل برای امور جنایی مربوط به سال 1999، امکان همکاری دوجانبه وجود داشت، ولی بر اساس اطلاعات وزارت امور خارجه، چنین درخواستی از مقامات مسکو نشده است.»

وزارت خارجه روسیه یادآور شد که طرف آمریکایی در سال 2014 فعالیت گروه مشترک کاری در زمینه امنیت سایبری را متوقف کرده و تاکنون از ازسرگیری آن خودداری می کند.

در این بیانیه یادآوری شده است: «به بیان دیگر روسیه دائماً از طریق رسانه‌های گروهی آمریکایی به دست داشتن در حملات سایبری، از جمله در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده متهم می شود، ولی تاکنون هیچ مدرکی در این زمینه ارائه نشده،  برای اینکه اگر چنین شواهدی در واشنگتن وجود داشت، قطعاً به متخصصان این امر ارائه می‌شد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا چهار شهروند عراقی را تحریم کردآمریکا 6 نفتکش را به دلیل تحریم‌های ونزوئلا در فهرست سیاه قرار دادآمریکا دو «زندان» ایرانی را تحریم می‌کند

لازم به یادآوری است که روز جمعه وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌‌هایی علیه دو شهروند روسی متهم به کلاهبرداری با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری و همچنین چند مقام حقیقی و حقوقی که به عقیده مقامات واشنگتن به گروه هکری «Evil Corp» مرتبط هستند، خبر داد.   

در فهرست جدید تحریم‌های آمریکا علاوه بر دو تبعه روس، 15 فرد دیگر، از جمله شهروندان اوکراینی، یونانی، اسرائیلی، اسپانیایی و ازبکستانی دیده می‌شوند.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در محکومیت شدید رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد موضع گیری انجام داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه، رأی غیرمسئولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم کرد.

کنعانی افزود: این اقدام واشنگتن، ماهیت مزوّرانه سیاست خارجی آمریکا و انزوای موضع این کشور نزد جامعه جهانی را بیش از پیش نزد افکار عمومی جهان برملا ساخت.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد حمایت یکجانبه و نامحدود رژیم آمریکا از رژیم صهیونیستی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، حقوقی و بین‌المللی با هزینه مردم آمریکا و به بهای قربانی کردن صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در بیش از هفت دهه گذشته، نه تنها کارکرد خود را از دست داده است، بلکه هیئت حاکمه آمریکا را نیز بیش از همیشه نزد افکار عمومی دنیا بی آبرو ساخته و ثابت کرده که این کشور بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست.

کنعانی بار دیگر بر حق مشروع و غیرقابل انکار ملت فلسطین در تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در کل سرزمین تاریخی فلسطین از بحر تا نهر تاکید و افزود: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که اراده ملت مقاوم و قهرمان فلسطین در نهایت بر اراده دشمنان ملت فلسطین و در رأس آن رژیم جعلی، آپارتاید و جنایتکار اسرائیل فائق خواهد آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به وتوی قطعنامه فلسطین از سوی آمریکا
  • کنعانی: آمریکا بازیگر بی‌طرف و کنشگر مسئولی در جامعه جهانی نیست
  • وزیر خارجه روسیه: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • آماده شدن هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا
  • دستیار پوتین خطاب به اسرائیل: خویشتنداری کنید
  • آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه ایران
  • روسیه خواستار حداکثر خویشتن‌داری در خاورمیانه شد
  • اتحاد روسیه و چین علیه آمریکا پس از حمله ایران به اسرائیل
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند