Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حل مشکل بخش‌های تولید، صنعت و اقتصادی کشور توسط گروه‌های علمی جوان امکان پذیر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شب گذشته طی سفر به شهرستان کاشمر در سالن اجتماعات مرکز آموزش عالی کاشمر اظهار داشت: مرکز آموزش عالی جزو جاهایی است که در همه کشور و مناطق مختلف موردتوجه ویژه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: آماری که سال‌های گذشته برای تعداد مراکز آموزش عالی کشور منتشر می‌شود در بسیاری از مواقع نگران‌کننده بود و گفته می شد که ایران بیش از کشور چین، مراکز آموزش عالی دارد و این باعث می شد در برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها تردید ایجاد شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در اواخر سال 94 مبنی بر ساماندهی مراکز آموزش عالی کشور تصویب شد و در آن از عبارت ادغام، تجمیع و انحلال اسم برده شده است، تصریح کرد: در این دو سال گذشته تمام توان خود را برای ساماندهی مراکز آموزش عالی کشور گذاشته‌شده است.

غلامی با تأکید بر اینکه آموزش عالی کشور در هر استان باید به یک شبکه علمی با واحدهای متعدد تبدیل شود و احساس تبعیض‌ها و تعیین تکلیف‌ها باید یکجایی از بین ببریم، اذعان کرد: باید بپذیریم که به‌عنوان واحدهای متعدد از آموزش عالی باهم کارکنیم و تقسیم وظیفه شود و با توجه به ظرفیت‌هایی که در هر منطقه وجود دارد این وظایف را به جلو ببریم.

وی با اشاره به اینکه آموزش هنوز محور اصلی فعالیت‌های مراکز عالی دانشگاهی ما است و به نظر نمی‌آید برسد روز که آموزش را کنار بگذاریم و به سمت پژوهش حرکت کنیم، عنوان کرد: آموزش به‌عنوان بستر لازم برای تربیت نیروی اسلامی و تربیت نسل بعد محققین، مدرسین و اساتید به آن توجه داشته باشیم.

وزیر علوم با بیان اینکه بدنه کارشناسی کشور نیاز به نیروی انسانی تحصیل‌کرده دارد و کشور ما افتخار دارد که همه نیازهای کارشناسی از انواع رشته‌ها و تخصص‌ها را خود تربیت می‌کند، تشریح کرد: در سطوح تحصیلات تکمیلی به‌خوبی کارکردیم که باعث رشد جایگاه علمی کشور شده و موفقیت بین‌المللی خوبی را از نظر رشد علمی کسب کرده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه باورم این است که در مراکز آموزش عالی جوان اعضای هیئت‌علمی جوان، بهتر و به‌روزتر تدریس می‌کنند، بیان کرد: اطلاعات علمی و فناوری خوبی دارند و دسترسی به منابع علمی و اطلاعاتی را به‌سرعت انجام می‌دهند و این فرصتی برای مراکز علمی کوچک محسوب می‌شود.

غلامی با اشاره به اینکه تجربه اساتید بزرگ و اثر شخصیتی آن‌ها یک بحث دیگری است که به‌تدریج حاصل می‌شود و در مجموعه جوان نیز این بحث اتفاق می‌افتد، تأکید کرد: نیازهای منطقه را باید بشناسیم و روی آن متمرکز شد و همه مدل واحدی را دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پیگیری نکنیم.

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه همه نباید به دنبال این باشیم که یک روزی به‌مانند دانشگاه تهران به لحاظ وسعت، کثرت و تنوع رشته‌ها شویم، افزود: در مرکز آموزش عالی کاشمر باید تصمیم بگیرند که کدام رشته‌ها و مزیت‌ها می‌تواند اصل قرار گیرد و بیشتر به آن سمت تمرکز شود و دانشجویان در این مراکز می‌توانند امیدوارتر، علاقه‌مندتر و کاراتر در خود منطقه عمل کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه زمانی اعلام می شد که سه هزار و 800 مرکز آموزش عالی در کشور داریم و این باید تحقیق شود، اظهار داشت: ما در وزارت علوم 85 دانشگاه، مجتمع و مرکز آموزش عالی دولتی داریم که 125 ردیف بودجه ذیل آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه سه دانشگاه جامع علمی کاربردی داریم که تعداد مراکز آن تا 1300 رسیده بود که طی سال قبل بر اساس یک مصوبه بخش دولتی آن تعطیل کردیم و هم‌اکنون حدود 600 مرکز غیر وابسته به دولت مرکز علمی و کاربردی دارد، خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور قریب به 800 مرکز داشت که این نیز با کاهشی که انجام شد به 500 مرکز رسیده است.

غلامی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی و کاربردی 178 مرکز و دانشکده دارد که یکی دانشگاه محسوب می‌شود، تصریح کرد: همه مراکز و واحدهایی که در هرکدام از دانشگاه‌های بزرگ و سراسری کشور وجود دارند باید هرکدام استانداردهای لازم را رعایت کنند.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: رویکردی که بحث فناوری‌ها و مراکز رشد و پارک‌ها و شرکت‌های جوان و دانش‌بنیان شکل گرفتند وضعیت خوبی داریم و در شرایط سختی که در تحریم قرارگرفته‌ایم این فرصت ایجادشده است که بسیاری از گروه‌های علمی جوان کارهایی انجام می‌دهند که مشکل بخش‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی را حل می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان تشریح کرد: امیدواریم بعد از عبور از این سختی یادمان نرود که دوباره برویم و به تجارت قطعه، دستگاه و فناوری روی بیاوریم و تلاش کنیم که این ظرفیت را فعال نگه داریم تا این شرکت‌ها بتوانند سرپا بمانند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۹۹۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت ازاراضی کشاورزی با مشارکت مردم امکان پذیر است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   خسرو شهبازی در دیدار نوروزی با معاونین و مدیران ستادی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و تبيين منویات مقام معظم رهبری درخصوص تحقق شعار سال و سیاست ها و برنامه های ابلاغی وزارت جهادکشاورزی در سال جدید اظهار کرد: طبق ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، هرگونه ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی بدون دریافت مجوز از کمیسیون‌های تبصره یک یا چهار ماده یک قانون مذکور ممنوع است.

وی تصریح کرد: هرگونه تغییر کاربری و ساخت‌ و ساز در اراضی کشاورزی باید با دریافت مجوز از جهاد کشاورزی صورت گیرد و مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها، با افزایش نظارت ها توسط یگان های حفاظت از اراضی کشاورزی، تشدید برخورد با متخلفان در این زمینه را در اولویت کاری خود  در سال جاری قرار دهند.

شهبازی با تاکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی ، افزود: مدیران جهاد کشاورزی ، برنامه ریزی برای هدفمند کردن و توسعه صادرات محصولات کشاورزی ، افزایش بهره وری و عملکرد تولید در واحد سطح، استفاده از کودهای ریز مغذی و بهبود تغدیه گیاهی در مزارع و باغات و مبارزه جدی با آفات و امراض گیاهی، افزایش فعالیتهای ترویجی و آگاه سازی کشاورزان و ترغیب آنان برای توسعه کشاورزی مدرن ، در جهت تحقق شعار سال را در دستور کار خود قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: به منظور مصرف بهینه آب در مزارع چغندر قند، کارخانه های چغندر قند موظف شده اند که از عقد قرارداد با کشاورزانی که اقدام به کشت چغندرقند در مزارعی که به نوار تیپ مجهز نباشد و از بذور هیبرید پر بازده استفاده نکنند، از سال های آتی خود داری کنند.

در ادامه مجتبی روح الامین مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گزارشی از روند تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی کشاورزی ثبت شده شهرستانهای استان آذربایجان غربی در سامانه CMS ارائه کرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد:فعالیت گشت‌های حفاظت ازاراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز تشدید شده وبانظارت و مراقبت مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱ مزارع و باغ ها را رصد می‌کنند و هرگونه عملیات ساخت و ساز غیر مجاز متوقف می شود.

دیگر خبرها

  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • کاهش ۳۰ درصدی هزینه خمیرمایه نانوایان/ تامین نان یارانه‌ای با تعداد بالا در ماه رمضان امکان‌پذیر است
  • اقتصاد موفق با مشارکت همه اقشار امکان‌پذیر است
  • نوسازی مسکن روستایی تنها از طریق مشارکت‌های مردمی امکان پذیر می‌شود
  • اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر در بوستان غدیر مشهد
  • تحقق شعار سال با مشارکت گروه‌های جهادی امکان پذیر است
  • صیانت ازاراضی کشاورزی با مشارکت مردم امکان پذیر است
  • ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • نابودی سرطان با این پروتئین امکان‌پذیر است؟