Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@10:39:41 GMT

توضیحات ریابکوف درباره پروژه مدرنیزه کردن «فردو»

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۰۰۹۲

توضیحات ریابکوف درباره پروژه مدرنیزه کردن «فردو»

معاون وزیر خارجه روسیه درباره تعلیق اقدامات شرکت «روس اتم» در تاسیسات اتمی فردو تاکید کرد مسکو این پروژه را به طور کامل اجرا خواهد کرد، اما نیاز به زمان برای ارزیابی شرایط جدید است.

به گزارش مشرق، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه جمعه شب اعلام کرد که مسکو پروژه مدرنیزه کردن تاسیسات هسته‌ای فردو در ایران را تکمیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

روز پنج شنبه شرکت روسی مجری طرح تبدیل مرکز فردو به محلی برای تولید ایزوتوپ‌های پایدار اعلام کرد با توجه به آغاز غنی‌سازی اورانیوم در این مرکز، پروژه تولید ایزوتوپ به حالت تعلیق درآمده است.

شرکت «روس اتم» روسیه با بیان اینکه با آغاز غنی‌سازی اورانیوم در مرکز فردو امکان تولید رادیو ایزوتوپ‌های پایدار وجود ندارد، گفته پروژه تبدیل کاربری این مرکز به حالت تعلیق درآمده است.

بیشتر بخوانید:

لاوروف آمریکا را عامل اغتشاشات اخیر در ایران نامید جولان دشمنان ایران در توقف دیپلماسی

براساس گزارش خبرگزاری تاس، ریابکوف در واکنش به این موضوع گفت: «ما پروژه را رها نکردیم و در حال مذاکره در این زمینه هستینم. (پروژه) به طور کامل اجرا خواهد شد.»

وی متذکر شد که روسیه فقط زمان می‌خواهد تا به مقتضیات جدید شامل تزریق گاز به سانتریفیوژها و تحمیل تحریمهای تازه واشنگتن علیه این تاسیسات از روز 15 دسامبر واکنش نشان دهد. 

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: «موضوع فردو در نشست توافق هسته‌ای ایران از سوی نمایندگان ایران و چین مطرح شد. ما با حضور نمایندگان شرکت روس اتم درباره دو موضوع توضیحاتی ارائه کردیم. ما تاکید کرد که تزریق گاز به آبشارهاری سانتریفیوژها مانع انجام پروژه اصلی می‌شود. مسکو نیاز به زمان دارد تا شرایط جدید را ارزیابی کند و احتمالا راههای تکنولوژیکی دیگری پیدا کند و این تعویق در انجام پروژه اجتناب ناپذیر است...»

وی با اشاره به تحریمهای آمریکا علیه تاسیسات فردو که از روز 15 دسامبر آغاز می‌شود نیز گفت: نیاز داریم که خطراتی که با ادامه کار روی این پروژه با آن مواجه می‌شویم را ارزیابی و درک کنیم.

بیانیه روس‌اتم درباره تعلیق پروژه فردو چند هفته پس از آن صادر می‌شود که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب روند کاهش تعهد به توافق هسته‌ای، غنی‌سازی اورانیوم در مرکز فردو را آغاز کرد. 

ایران اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد در واکنش به خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و عدم تحقق وعده‌های کشورهای باقی‌مانده در برجام در زمینه جبران آثار منفی تحریم‌های آمریکا، به مرور و تا زمان بازگشت توازن به برجام، پایبندی خود به این توافق را کاهش می‌دهد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق تحولات لبنان سهمیه بندی بنزین ریابکوف برجام فردو ایران اورانیوم توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۰۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد: پروازها در این شهرها تعلیق شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد:پروازهای تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعلیق درآمدند. پروازهای این فرودگاه‌ها تا بدین لحظه لغو نشده؛ مسافران پیش‌از عزیمت اطلاعات پرواز را چک کنند.

پروازهای فرودگاه امام خمینی تا ۱۰:۳۰ صبح لغو شد.

پروازهای فرودگاه مهرآباد تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح لغو شد

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه مهر آباد هم اعلام کرد: بر اساس نوتام «۱۳۳۰» تمام پروازهای مهرآباد تا ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز (۳۱ فروردین) لغو شد.

گزارش ایرنا حاکی از فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور است. برخی منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در استان اصفهان خبر می‌دهند.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896922

دیگر خبرها

  • شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد: پروازها در این شهرها تعلیق شد
  • گروه۷: دارایی‌های روسیه تا زمان جبران خسارت اوکراین مسدود می‌ماند
  • زمان حراج جدید شمش طلا در مرکز مبادله همراه با جزئیات مشخص شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد
  • طرح تقاطع غیرهمسطح صالح‌آباد طبق زمان‌بندی تکمیل شود
  • هشدار درباره تهدید حمله به مراکز هسته‌ای در خاورمیانه
  • تشکیل برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری شیراز تا سال ۱۴۰۴
  • خبر‌هایی از اعلام زمان اعزام کاروان های حج عمره از سمنان
  • توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک متهم هنگام انتقال به صحنه جرم
  • زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی