Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اس‌اندپی گلوبال پلاتز، اعضای اوپک و تولیدکنندگان متحد غیراوپکی آنها روز جمعه توافق کردند تا میزان تولیدات روزانه نفت خام خود در بازه ژانویه تا مارس را جمعا ۵۰۳ هزار بشکه دیگر کاهش داده و این کاهش را در مجموع به ۱.۷ میلیون بشکه در روز برسانند. تنها چند ساعت پس از این توافق اعضای این گروه در مصاحبه با خبرنگاران از میزان سهمیه کاهش تولیدات خود خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طی این توافق اعضای اوپک روی هم رفته تولیدات روزانه خود را ۳۷۲ هزار بشکه دیگر و متحدان غیر اوپکی روی هم رفته تولیدات خود را ۱۳۱ هزار  بشکه در روز کاهش خواهند داد. 

روسیه توافق کرد که کاهش تولید روزانه فعلی خود را که برابر با ۲۲۸ هزار بشکه است، ۷۰ هزار بشکه دیگر بیشتر کرده و آن را به ۳۰۰ هزار بشکه در روز برساند. 

از عربستان سعودی هم خواسته شده است که در بازه ژانویه تا مارس، تولیدات روزانه خود را ۱۶۷ هزار بشکه دیگر کاهش دهد. وزیر نفت عربستان در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این که عربستان روزانه ۴۰۰ هزار بشکه دیگر هم به صورت داوطلبانه از تولید خود خواهد کاست، بازارها را سوپرایز کرد. به این ترتیب میزان کل کاهش تولیدات جدید اوپک پلاس به ۲.۱ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. 

کد خبر 4790987

منبع: مهر

کلیدواژه: تولید نفت اوپک غیر اوپک نشست 177 اوپک روسیه عربستان سعودی قیمت دلار قیمت بنزین کمک معیشتی خانوار بنزین بانک مرکزی ایران اوپک وزارت جهاد کشاورزی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مالیات قیمت یورو نشست 177 اوپک وزارت صنعت معدن و تجارت طرح ملی مسکن یارانه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۰۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱

بازار جهانی نفت با کاهش درگیری‌ها در خاورمیانه به ثبات نسبی دست یافت. شاخص نفت برنت انگیس و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به ترتیب ۸۷.۱۱ و ۸۱.۹۹ دلار در هر بشکه، رسیدند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، تشدید تنش‌های منطقه‌ای بازار نفت را دچار نوساناتی کرده بود اما از روز گذشته با بازگشایی بازار‌های جهانی، بار دیگر قیمت نفت به ثبات نسبی دست یافت.

شاخص برنت انگلیس با ۰.۱۱ درصد افزایش به ۸۷.۱۱ دلار رسید. شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۰.۰۹ درصد افزایش، به قیمت ۸۱.۹۹ دلار مبادله شد.

در جدیدترین بروزرسانی قیمت نفت خاورمیانه، نفت سنگین ایران با ۰.۷۰ درصد کاهش، به ۸۲.۵۷ دلار در هر بشکه رسید. نفت سنگین عربستان نیز با سقوط ۲.۰۱ درصدی با قیمت ۸۶.۳۳ دلار مبادله شد. بهای نفت سبک عربستان روز گذشته با ۲.۰۱ درصد کاهش، به ۸۷.۹۳ دلار در هر بشکه رسید.

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • کمبود تولیدات هنری در زمینه کاهش طلاق ملموس است