Web Analytics Made Easy - Statcounter

بابک صادقیان در گفت و گو با خبرنگار مهر آلودگی هوای اصفهان را به عوامل متعدد اقلیمی و مسائل انسانی مرتبط دانست و اظهار داشت: مطالعه جامع و مستدلی درباره آلودگی هوا در شهر اصفهان توسط شهرداری اصفهان و با نظارت کامل اداره کل محیط زیست استان اصفهان انجام شده است که نتایج آن به زودی اعلام خواهد شد.

وی با استناد به این مطالعه جامع علت ۷۰ درصد آلودگی هوا در شهر اصفهان را ناشی از حمل و نقل معرفی کرد و ابراز داشت: بر اساس مطالعه انجام شده سهم عمده آلاینده های ذرات معلق میکرونی در شهر اصفهان به خودروهای دیزلی و در نوبت دوم به موتورسیکلت ها اختصاص دارد و اتوبوس ها هم در رتبه سوم تولید این نوع آلاینده ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره آزمایشگاه های محیط زیست اصفهان افزود: خودروهای سواری در تولید تمام آلاینده ها نقش دارند اما نوع آلاینده ها توسط ذرات PM خروجی از اگزوز خودروهای دیزلی  فرسود و فاقد فیلتر درخور توجه است.

وی تاکید کرد: با استناد به مطالعه مذکور سهم هر راکب موتورسیکلت را در تولید آلودگی هوا هفت برابر آلودگی خودروهاست.

مدیریت آلودگی هوای اصفهان نیازمند توجه جدی نهادهای مختلف است

صادقیان با بیان اینکه تا زمانی که ناوگان حمل و نقل فرسوده بازسازی و احیا نشود، زیرساخت ها معیوب باشد و صنایع آلاینده گچ و کوره های آجرپزی در مجاورت واحدهای مسکونی باشد مشکلات آلایندگی اصفهان رفع نمی شود، گفت:  همچنین تا زمانی که هنوز هم از میزان دقیق وسایل نقلیه در شهر آگاه نباشیم و بر برآوردها تکیه کنیم و با کمبود فرهنگ سازی در استفاده از حمل و نقل عمومی مواجه باشیم اتفاق خاصی برای مدیریت آلودگی هوای اصفهان نخواهد افتاد.

کد خبر 4790823

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی هوا حفاظت از محیط زیست انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین بسیج بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه ویروس آنفلوانزا مشهد بارش برف هفته بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۰۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی

بر اساس اعلام شرکت کنترل کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۴ اردیبهشت) در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۸  و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

دیگر خبرها

  • «پراید»؛ بیشترین سهم تولید آلایندگی مشهد را داشته است
  • پراید در صدر جدول خودروهای آلاینده مشهد قرار دارد
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای اصفهان و ۵ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • هوای اصفهان و ۶ شهر مجاور سالم است/کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای تهران همچنان مطلوب است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در خنک ترین روز بهاری | نقشه میزان آلاینده ها در هر منطقه را ببینید
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تنفس هوای مطلوب در تهران بارانی