Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@16:17:41 GMT

حفظ محیط زیست مقدم بر سرمایه گذاری است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۰۴۰۸

حفظ محیط زیست مقدم بر سرمایه گذاری است

ایسنا/یزد استاندار یزد با بیان این‌که حفظ محیط زیست در استان بر جذب سرمایه گذار اولویت دارد، گفت: خوشحالیک که تثبیت شن های روان در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

«محمدعلی طالبی» صبح امروز در مراسم نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز که به مناسبت روز ملی خاک و در منطقه گودکار بافق برگزار شد با بیان این‌که طی دهه های گذشته در ایران به محیط زیست ظلم شده است، اظهار کرد: با فعالیت های مستقیم و غیر مستقیم خود به منابع طبیعی خود صدمه زده‌ایم و در نتیجه در شرایط فعلی شرایط محیط زیست کشور مناسب نبوده و آلودگی محیط زیست کشور را با مشکلاتی روبرو کرده که طی روزهای اخیر نیز شاهد تبعات آن بوده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که امروز در زمینه منابع طبیعی نگاه خوبی در کشور حاکم شده، افزود: علاوه بر آن کارهای خوبی در استان انجام شده که از جمله آن می توان به تثبیت شن های روان و درخت کاری اشاره کرد.

استاندار گفت: این اقدامات به بهبود شرایط زندگی در استان کمک کرده و جای خوشحالی است که عمده این فعالیت ها بخصوص تثبیت شن های روان در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

طالبی با بیان این که نباید تنها از اداره کل منابع طبیعی انتظار بهبود شرایط را داشت، تصریح کرد: افزود: بسیاری از دستگاه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این زمینه مسئول هستند و باید مشارکت های لازم داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که باید زمینه نقش آفرینی مردم و سازمان های غیردولتی در مسائل محیط زیستی را فراهم کنیم افزود: در تمامی نقاط دنیا، فعالترین تشکل های مردم نهاد در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست فعالیت دارند و در ایران نیز این سازمان ها فعالیت قابل توجهی داشته اند.

طالبی با اشاره به این‌که اولویت دستگاه‌های استان حفظ محیط زیست از خطرات است افزود: در همین راستا حتی برخی از سرمایه گذاری های بزرگ را به دلیل مخالفت ارگان های محیط زیستی و منابع طبیعی متوقف کردیم.

استاندار با بیان این‌که طی سال‌های اخیر تنها با زیر 10 درصد از استعلام هایی که در زمینه صنایع و معادن از منابع طبیعی شده، موافقت به عمل آمده گفت: تنها با 42 هزار هکتار از 625 هزار هکتار استعلام صورت گرفته موافقت شده که این موضوع نشان دهنده توجه ویژه استان به حفظ منابع طبیعی است.

طالبی با اشاره به سفر رییس جمهور به استان گفت: با توجه به این سفر اعتبارات خوبی در حوزه بیابان زدایی به استان در نظر گرفته شده است که پس از تخصیص این اعتبارات پروژه هایی را در حوزه های مختلف به خصوص منابع طبیعی اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار يزد استانی اقتصادی يزد محيط زيست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۰۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در حاشیه این مراسم با گرامیداشت روز هوای پاک گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید در راستای حراست و حفاظت از منابع طبیعی این سرمایه خدادادی تلاش کرد.
مراد باباخانی افزود: اهمیت و توجه به طبیعت و منابع خدادادی محیط زیست یک وظیفه است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی افزود: اگرچه اقلیم قصرشیرین گرم و خشک است، اما دارای خاک مرغوب و حاصلخیز و و منابع آبی خوبی است که می‌توان از آن برای کاشت هرچه بیشتر درختان بهره گرفت.

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش‌های امروزی بشر است
  • محیط زیست روی مدار "رهاورد"
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • محیط زیست و پسماند از مهم‌ترین چالش های امروزی بشر است
  • اختتامیه هشتمین دوره جایزه محیط زیست همزمان با روز زمین پاک برگزار شد