Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@23:44:33 GMT

ظریف از آزادی دکتر مسعود سلیمانی خبر داد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۰۴۵۳

ظریف از آزادی دکتر مسعود سلیمانی خبر داد

وزیر خارجه ایران از آزادی دکتر سلیمانی که حدود یک سال پیش در آمریکا بازداشت شده بود، خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر مسعود سلیمانی استاد و پژوهشگر ایرانی پس از حدود یکسال بازداشت غیرقانونی در آمریکا لحظاتی پیش آزاد و در سوئیس تحویل مقامات ایرانی شد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) از آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» پزشک و نخبه ایرانی از زندان آمریکا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «بسیار خوشحالم که استاد دکتر مسعود سلیمانی و آقای وانگ بزودی به خانواده هایشان ملحق می شوند. از همه کسانی که در این امر دخیل بودند بویژه دولت سوئیس قدردانی می کنم».

 

«ژیو وانگ» کسی است که مسئولان آمریکایی از او به عنوان «محقق» و دانشجوی دوره دکتری تاریخ دانشگاه پرینستون آمریکا یاد می‌کنند اما وی در تاریخ بیست‌وپنجم تیر ماه 1396 به جرم جاسوسی برای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در ایران بازداشت شد.

سخنگوی وقت قوه قضائیه در نشست خبری گفت: «یکی از عوامل نفوذی آمریکا که البته دو تابعیتی است با نفوذ خاصی وارد ایران شد، این فرد مستقیم از ناحیه آمریکایی‌ها هدایت می‌شده و پس از شناسایی، دستگیر شد». وی همچنین با اشاره به حکم اولیه صادر شده برای این جاسوس آمریکایی از محکوم شدن وی به 10 سال حبس خبر داده بود.

وزارت خارجه ایران نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد مسعود سلیمانی استاد و پژوهشگر ایرانی پس از حدود یکسال بازداشت غیرقانونی در آمریکا لحظاتی پیش آزاد و در سوئیس تحویل مقامات ایرانی شد.

 

در تاریخ سوم آبان سال 1397 (بیست‌وپنجم اکتبر 2018) بود که دکتر سلیمانی، به‌عنوان یکی از دانشمندان علوم پزشکی ترمیمی و هماتولوژی (خون‌شناسی) و همچنین نخبه تحسین‌شده ایرانی چه در عرصه داخلی و چه در صحنه بین‌المللی، بعد از ورود به فرودگاه شهر شیکاگو در ایالات متحده با استفاده از ویزای معتبر J-1 توسط نیروهای امنیتی و پلیس فدرال این کشور (اف. بی. آی) بازداشت شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۰۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۱۰۰حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی. ان. ان، در جریان اعتراضات دانشجویی حمایت از فلسطین، مقامات آمریکایی تا کنون حدود ۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان در اعتراضات دانشجویی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و ده‌ها نفر را در دانشگاه تگزاس در آستین دستگیر کرده‌اند.

همچنین گزارش شده است که مقامات آمریکایی دست‌کم دو استاد دانشگاه اموری در جورجیا را به عنوان بخشی از افراد شرکت کننده در تظاهرات دانشگاهی علیه جنگ غزه بازداشت کردند.

بر اساس اخبار منتشر شده رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری در میان بازداشت شدگان است.

همزمان با ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، «کریس کار»، دادستان کل جورجیا در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) از سرکوب دانشجویان معترض توسط نیروهای پلیس حمایت کرده است.

دادستان کل جورجیا در بیانیه خود در مورد اعتراضات گفت: «ما با افتخار در کنار هر دانشگاهی که برای محافظت از سلامت و ایمنی دانشجویان جورجیا اقدامات لازم را انجام دهد، خواهیم ایستاد.»

اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین و با هدف توقف جنگ در غزه با واکنش و سرکوب شدید نیروهای پلیس آمریکا روبرو شده است. در همین ارتباط نیز، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد.

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی آمریکایی اعلام کرد: این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان مواجه شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که تأمین تسلیحات برای اسرائیل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض از اهمیت بالایی برخوردار است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم که از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

گفتنی است با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و حمایت‌های بی جانبه ایالات متحده از این جنایت‌ها دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به اعتراضات گسترده، اعتصاب و بست‌نشینی در داخل محوطه این دانشگاه‌ها دست زده‌اند.

این دانشجویان خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند.

با وجود اینکه این اعتراضات در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری است پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که در این موج از سرکوب‌ها ۹۳ دانشجوی معترض در دانشگاه کالیفورنیا و ۳۴ دانشجوی معترض در دانشگاه تگزاس از سوی پلیس آمریکا به شدیدترین شکل سرکوب و بازداشت شده‌اند.

کد خبر 6088834

دیگر خبرها

  • بازداشت بیش از ۱۰۰حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • بازداشت یک استاد دانشگاه دیگر در آمریکا در پی حمایت از غزه
  • آزادی ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا