Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@21:00:01 GMT

مسعود سلیمانی تحویل مقامات ایرانی در سوئیس شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۰۵۱۶

مسعود سلیمانی تحویل مقامات ایرانی در سوئیس شد

استاد و پژوهشگر ایرانی بازداشت شده در آمریکا پس از آزادی تحویل مقامات ایرانی در سوئیس شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دکتر مسعود سلیمانی استاد و پژوهشگر ایرانی پس از حدود یکسال بازداشت غیرقانونی در آمریکا لحظاتی پیش آزاد و در سوئیس تحویل مقامات ایرانی شد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان ظهر امروز (شنبه) در صفحه توییترش نوشت: " بسیار خوشحالم که استاد دکتر مسعود سلیمانی و آقای وانگ بزودی به خانواده هایشان ملحق می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همه کسانی که در این امر دخیل بودند بویژه دولت سوئیس قدردانی می کنم."
دکتر مسعود سلیمانی، پژوهشگر حوزه سلول‌های بنیادی و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس که جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان از حیث استنادهای علمی در مجلات معتبر علمی شناخته می‌شود، ۱۵ مهر ماه سال گذشته در قالب یک فرصت مطالعاتی عازم کشور آمریکا شد، اما پیش از ورود به خاک کشور آمریکا به علت نامعلومی از سوی پلیس FBI دستگیر و زندانی شد!

این دانشمند ایرانی که در رشته خون‌شناسی (هماتولوژی) و سلول‌های بنیادی تحقیق می‌کند، توسط مؤسسه آمریکایی به نام «مایو کلینیک» که یکی از معتبرترین مراکز و دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان است، برای انجام تحقیقات تخصصی به این کشور دعوت شد و برخلاف تمامی پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی در آمریکا در بازداشت بود.

ژیو وانگ به جرم جاسوسی در ایران دستگیر و به ۱۰ سال حبس در زندان اوین محکوم شده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد وفات حضرت معصومه س مسجد روز دانشجو استان بوشهر خبرگزاری شبستان مجلس شورای اسلامی مسعود سلیمانی آزادی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس فعلا «آسانژ» را به آمریکا تحویل نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، دادگاه انگلیس اجرای حکم استرداد «جولیان آسانژ» مؤسس ویکی لیکس به آمریکا را به تعویق انداخت.

بر اساس این گزارش، دادگاه انگلیس به آسانژ این حق را داد که در واکنش به صدور حکم استردادش به آمریکا درخواست تجدیدنظر ارائه دهد.

این روند در انگلیس به مدت سه هفته به تعویق افتاده تا وکلای تابع دولت آمریکا تضمین‌های جدیدی در خصوص حمایت از آزادی بیان در زمینه پرونده آسانژ و عدم صدور حکم اعدام علیه وی ارائه دهند.

جولیان آسانژ بنیانگذار ویکی لیکس چند روز قبل به دلیل وخامت وضعیت جسمانی جلسات رسیدگی به پرونده خود در دادگاه عالی لندن را از دست داد و همچنین به دلیل وخامت حالش از حضور در کنفرانس ویدئویی نیز خودداری کرد.

این موضوع را کلویی شلوسبرگ، مشاور آسانژ رسانه‌ای کرد و به رسانه‌ها گفت: «البته جولیان حضور نداشت و حتی از طریق تماس ویدئویی هم در جلسه دادگاه شرکت نکرد. او شرایط خوبی ندارد».

دولت بریتانیا پیش از این فهرستی از پرونده‌ها و اتهامات را برای رسیدگی به دادگاه عالی ارجاع داده بود که مستلزم آن بود که دادگاه جلسات رسیدگی را به مدت ۲ روز آغاز کند و طی آن تعیین شد که آسانژ فرصت درخواست تجدید نظر در مورد تصمیم برای استرداد او به ایالات متحده را دارد.

آسانژ با ۱۸ اتهام جنایی روبرو است که می‌تواند او را تا ۱۷۵ سال زندانی کند. یکی از آخرین گزینه‌ها برای جلوگیری از انتقال وی به ایالات متحده ممکن است شکایت به دادگاه حقوق بشر اروپا باشد.

کد خبر 6062947

دیگر خبرها

  • عکس| جنگنده های دانمارک در اوکراین!
  • پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است
  • آسانژ فعلا به آمریکا تحویل داده نمی‌شود
  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه‌ گردی در تهران | از موزه استاد انتظامی گرفته تا باغ موزه هنر ایرانی
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • یک ایرانی ناظر بازی عربستان و تاجیکستان
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد
  • انگلیس فعلا «آسانژ» را به آمریکا تحویل نمی‌دهد
  • از آقازاده‌های ایرانی تا شاعر هندوستانی / اینجا سال به وقت فرهنگ و ادب تحویل شد