Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه ــ معاون بنیاد مستضعفان از پرداخت بیش از ۳۴ میلیارد تومان وام دانشجویی قرض‌الحسنه و بدون کارمزد توسط این بنیاد به دانشجویان کشور و به‌خصوص دانشجویان محروم خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، محسن منصوری، معاون بنیاد مستضعفان، از پرداخت بیش از ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام دانشجویی به دانشجویان محروم و واجد شرایط، توسط بنیاد مستضعفان خبر داد و اظهار کرد: وام دانشجویی بنیاد مستضعفان موسوم به وام بنیاد علوی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از طریق وزارت علوم و وزارت بهداشت در سراسر دانشگاه‌های کشور به دانشجویان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرداخت بیش از ۳۴ میلیارد تومان وام دانشجویی قرض‌الحسنه توسط بنیاد مستضعفان
وی با اشاره به پرداخت این وام در هر ترم به دانشجویان واجد شرایط ادامه داد: تاکنون بیش از ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان وام دانشجویی قرض‌الحسنه و بدون کارمزد به بیش از ۶۴ هزار دانشجو در ۱۰۰ دانشگاه وزارت علوم و ۵۶ دانشگاه زیرمجوعه وزارت بهداشت پرداخت شده است.

معاون بنیاد مستضعفان بیان کرد: بازپرداخت این وام‌ها پس از اتمام تحصیل دانشجویان و بعد از گذشت شش ماه از تاریخ فارغ التحصیلی آغاز می‌شود و برای دانشجویان پسر نیز تنفس دو ساله به منظور پایان دوره خدمت سربازی منظور شده است.

منصوری در خصوص مبلغ وام دانشجویی این بنیاد نیز گفت: طی توافق صورت گرفته با وزارتخانه‌های بهداشت و وزارت علوم، دانشجویان مجرد واجد شرایط این وام در هر ترم ۶۰۰ هزار تومان و برای دانشجویان متاهل در هر ترم ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۸ نیز بیش از سه هزار و ۸۵۰ فقره وام قرض الحسنه دانشجویی توسط بنیاد مستضعفان به دانشجویان واجد شرایط پرداخت شده است. سهم دانشجویان مشغول تحصیل در مقاطع کارشناسی از این وام قرض الحسنه ۴۸ درصد و سهم دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز ۲۶ درصد بوده است. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا جامعه بنیاد مستضعفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۰۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی، اجتماعی موسوم به طرح حامیم را در این دانشگاه برگزار می‌کند.

دانشجویان علاقه‌مند برای ثبت‌نام در این طرح تا ۲۰ اردیبهشت‌ سال جاری فرصت دارند به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان واقع در ساختمان دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه مراجعه کنند. اولویت ثبت‌نام با دانشجویان ورودی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ است. 

از جمله مزایای شرکت در این طرح می‌توان به معادل‌سازی با ۲ واحد از درس معارف اسلامی در مرحله کشوری، اعطای گواهی دوره، برگزاری نشست‌های معرفتی و مهارتی، برگزاری فوق‌ برنامه‌های ورزشی و تفریحی، برگزاری دوره تکمیلی در شهر مقدس مشهد و بهره‌مندی از امتیازات آموزشی دروس معارف اشاره کرد.

دیگر خبرها

  • خیزش دانشجویی در آمریکا و درگیری پلیس با دانشجویان
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • فراخوان ثبت‌نام دانشجویی طرح «حامیم» در لرستان
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین وام را در سال ۱۴۰۲ پرداخت کرد
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • امام جمعه بوشهر: پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تسریع شود