Web Analytics Made Easy - Statcounter

موافقتنامه های اقتصادی پایه ای در زمینه هایی چون سرمایه گذاری، مالیاتی و گمرکی، بین ایران و قرقیزستان لازم الاجرا شده است در دیدار وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان با همتای قرقیزستانی خود، طرفین بر توسعه همکاری های اقتصادی دو کشور در زمینه مبادلات پایاپای و مبادله مالی و عقود اسلامی تاکید کردند.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در این دیدار، با اشاره به سوابق و روابط دوستانه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قرقیزستان، بر لزوم ارتقای حجم تجارت خارجی فیمابین، متناسب با سطح روابط سیاسی دو کشور تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر اقتصاد با اعلام حجم کم روابط تجاری غیر نفتی ایران و قرقیزستان و از سوی دیگر پتانسیلهای دو کشور، اظهار داشت: خوشبختانه موافقتنامه های اقتصادی پایه ای در زمینه هایی چون سرمایه گذاری، مالیاتی و گمرکی، بین دو کشور لازم الاجرا شده است و این اسناد، بستر حقوقی مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی دو کشور را فراهم می آورد.

وی با اشاره به اجرایی شدن موافقتنامه تجارت ترجیحی بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از پنجم آبان ماه سالجاری، گفت: در این چارچوب باید دو طرف تلاش کنیم که این موافقتنامه، باعث افزایش تعاملات اقتصادی و به ویژه حجم روابط تجاری ایران با اتحادیه مزبور، کشور های منطقه و از جمله جمهوری قرقیزستان شود.
در بخش دیگری از این دیدار، وزیر اقتصاد کشورمان با بیان اینکه یکی از ملزومات توسعه سریع تر روابط اقتصادی دو جانبه، وجود یک نظام تبادل پولی دو جانبه است، گفت: در این زمینه، ما برای انعقاد قرار داد دو جانبه پولی و مالی با گرجستان آمادگی داریم.
تاسیس بانک مشترک تامین مالی صادرات و سرمایه گذاری و افزایش روابط کارگزاری بین دو کشور از جمله دیگر پیشنهاد های دکتر دژپسند برای توسعه همکاری های اقتصادی ایران و قرقیزستان بود.
وی با بیان اینکه صنعت بیمه ایران، به توسعه و بلوغ کافی دست یافته است، پیشنهاد تاسیس شرکت مشترک بیمه و بیمه اتکایی برای حمایت از تجارت بین دو کشور را مطرح کرد که مورد استقبال وزیر اقتصاد قرقیزستان مواجه شد.
وزیر اقتصاد، در شرایط فعلی یکی از راهکار های عملی برای توسعه روابط اقتصادی و افزایش تجارت بین ایران و قرقیزستان را استفاده از مکانیزم تهاتر کالا به کالا عنوان کرد.
این گزارش حاکی است، "هوکان بتوف" وزیر اقتصاد جمهوری قرقیزستان نیز طی سخنانی در این دیدار، با استقبال از پیشنهاد وزیر اقتصاد کشورمان برای تهاتر کالا بین دو کشور، خواستار انتقال تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه انتشار و مکانیزم های استفاده از اوراق بهادار اسلامی به قرقیزستان شد.
وی همچنین در زمینه تبادل اوراق اسلامی بین دو کشور اعلام آمادگی کرد و گفت: در زمینه همکاری های بیمه ای و ایفای نقش در توسعه و تسهیل روابط جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه منطقه ای اوراسیا و جمهوری خلق چین به عنوان همسایه شرقی خود آماده همه گونه همکاری هستیم.

اشتراک گذاری: گزارش خطا 0 خواندنی ها و دیدنی های بیشتر دهگانه جذاب ترین خودروهای نمایشگاه لس آنجلس تصاویر دیدنی‌ از چهار گوشه جهان تصاویر: اثر هنری با کفش پاشنه بلند در اعتراض به زن کشی عکاسی از آرواره کوسه‌ها از فاصله نزدیک فرود در خطرناک‌ترین فرودگاه جهان تصاویر: دختران مکانیک در شهرزیبا تصاویر: پاییز هزار رنگ، زیبا‌ترین فصل خدا تصاویر: آتش سوزی در کالیفرنیا‎ ارسال نظر نام: ایمیل: * نظر: آخرین اخبار صنعت بیمه بعد از گذار از یک دوره می‌تواند به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شود بالاترین جذب سپرده های بلند مدت و قرض الحسنه در نظام بانکی کشور جهش دوم در توسعه CNG تقدیر رییس جمهور از اقدامات اثر بخش بانک سپه در پروژه ملی ادغام نامه رئیس اتاق ایران به رئیس سازمان بورس دایی پیشنهاد تراکتور را رد کرد یکی مثل برانکو که برانکو نیست! راه اندازی کانال بانک ملت در اپلیکیشن روبیکا ۲۰۱۹؛ سال شکوفایی خودروهای الکتریکی هواشناسی استان البرز: جاده چالوس یخ می زند بازگشت نعمتی و عالیشاه به تمرینات پرسپولیس راهکارهای خروج تراکتور از بحران کاركنان شايسته تقدير صنعت بیمه معرفی شدند صنعت بیمه می‌تواند به روند توسعه و رفاه جامعه کمک کند صندوق نوآوری و شکوفایی ایران آماده همکاری با جمهوری آذربایجان است خطر تعطیلی واحدهای تولیدی شمش فولاد فردا بودجه ۹۹ تقدیم مجلس می شود + جزئیات تمبر" هفتادمین سال تأسیس دانشگاه فردوسی مشهد " رونمایی شد آمادگی هلدینگ خلیج فارس برای همکاری با شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها وضع عوارض جهانی بر تجارت دیجیتال از هفته آینده پربیینده ترین ها پربحث ترین ها رونمایی از تهاتر کارت ثمین شهر/ تهاتر موجب رونق اقتصادی می شود تکمیل بودجه 99 در روزهای پایانی| وابستگی بودجه به نفت قطع می‌شود؟ وجه تضمین اضافی قرارداد آتی پوشال معمولی زعفران از فردا کاهش می‌یابد ايران رتبه دوم مصرف لوازم آرايشي در منطقه را دارد بازار خودرو آرامش گرفت/ افزایش قیمتی برای خودرو نداریم بیست و ششمین همایش ملی بیمه و توسعه آغاز بکار کرد قیمت هر کیلو مرغ به ۱۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید قیمت خودروهای سایپا امروز ۹۸/۰۹/۱۳ ثبت نام اعزام نیروی کار به دانمارک، سوئد، فنلاند و نروژ هفت‌تپه به چرخه کار و تولید بازگشت ارزآوری ۹۷ میلیون دلاری صادرات کیوی مرغ در سراشیبی قیمت آخرین آمار معترضان به عدم دریافت حمایت معیشتی| ثبت نام اول دی کاهش چهار درصدی تولیدات کشاورزی جهان در پی فرسایش خاک صدور 3 هزار و 500 پروانه بهره برداری صنعتی طی 7 ماهه تولید نفت اوپک در آستانه نشست ۱۷۷ کاهش یافت ۳۹ هزار کیلوگرم زعفران از کشاورزان خریداری شد مهمترین دلیل کاهش ارزش صادرات در ۸ ماه نخست سال چه بود؟ ثبت نام محصولات ايران خودرو صرفا از طريق سايت اينترنتي فروش معتبر است دامپینگ «بلک فرایدی» در بازار پوشاک ایران صفحه نخست بازار سرمایه بانک و بیمه اقتصاد کلان صنعت ، راه و کشاورزی خودرو ، نفت و انرژی سیاسی و اجتماعی علمی و فناوری اطلاعات فرهنگی و هنری پزشکی و سلامت ورزشی فیلم و عکس صنایع و مشاغل تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایران اکونومیست می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۰۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: در کارگروه توسعه صادرات استان با موضوع بررسی فرصت‌ها، موانع و راهکار‌های توسعه روابط اقتصادی با آفریقا با تبیین اهمیت و جایگاه آفریقا در سیاست خارجی ایران، این قاره را سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های ایرانی و به‌ویژه یزدی توصیف کرد. 


محمد علی شاه حسینی افزود: ظرفیت بازار آفریقا را می‌توان به‌عنوان بازاری بکر و پراهمیت شمرد که با رفع موانع زیر ساختی و لجستیکی، معرفی ظرفیت‌ها و نزدیک‌شدن تجار یزدی و آفریقا و تسهیلات تبادل مالی و حضور مؤثر در بازار‌های هدف و اراده تجار و دولت‌ها می‌تواند جهش روابط تجاری یزد و آفریقا را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: توسعه بازرگانی و صادرات، بهره‌گیری از معادن پرارزش این قاره و همچنین زمین‌های کشاورزی حاصلخیز جزو منافع اقتصادی ارتباط با کشور‌های آفریقایی است و از سوی دیگر هم می‌توانیم با حضور در این کشور‌ها اقتصاد استان و حتی کشور را تقویت کنیم.

این نشست با هدف تبادل نظر و هم‌افزایی بخش‌های دولتی و خصوصی برای رونق بخشیدن هر چه بیشتر به روابط اقتصادی ایران با کشور‌های آفریقایی و کمک به افزایش صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به این قاره انجام شد.

دیگر خبرها

  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • ایران می‌تواند با صدور خدمات فنی و مهندسی در توسعه سریلانکا مشارکت کند
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • قطار روابط تهران - اسلام‌آباد روی ریل توسعه
  • عزم مقام‌های عالی تهران - اسلام‌آباد برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • عزم مقام‌های عالی ایران و پاکستان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی
  • هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری برای حجم مبادلات اقتصادی ایران و پاکستان