Web Analytics Made Easy - Statcounter

نامه دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان به وزیر ارشاد با موضوع بیمه تکمیلی، الزامات سینمای ملی از منظر مسعود جعفری جوزانی و نمایش نسخه باکیفیت «گوزن‌ها» در خانه سینما برخی اخبار امروز سینمای ایران هستند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، برخی اخبار امروز سینمایی ایران بدین شرح است:

* نمایش «گوزن‌ها» در کانون فیلم خانه سینما

کانون فیلم خانه سینما در تازه‌ترین برنامه خود، نسخه اصل و تازه تبدیل شده از نگاتیو به دیجیتال «گوزن ها» اثر مسعود کیمیایی را به نمایش خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه فردا (یکشنبه ۱۷ آذر) ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.
بعد از تماشای فیلم هم با حضور جواد طوسی و نیما عباس پور، درباره فیلم صحبت خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این جلسه، به خانه سینما، به نشانی خیابان بهار، خیابان سمنان، شماره ۲۹، مراجعه کنند.

* پایان فیلمبرداری اولین محصول مدرسه سینمایی «باران»

فیمبرداری فیلم کوتاه داستانی «عروسک» به تهیه کنندگی حسین شهابی و نویسندگی و کارگردانی نسرین گل‌ریحان در مدرسه سینمایی باران به پایان رسید.
این فیلم که ماجرای نجات یک کودک جنگ زده توسط یک خبرنگار جنگی زن در شهر حلب سوریه را روایت می‌کند، اولین فیلم کوتاه تولید شده در مدرسه سینمایی باران به مدیریت حسین شهابی است و کارگردان و بازیگران آن از فارغ التحصیلان این مدرسه هستند.
رضوان بهشتیان، سحر عبدالهی، محمدجواد اسدی و نبی‌اله مینایی جاوید نقش‌های اصلی این اثر را ایفا می‌کنند.

* الزامات سینمای ملی از منظر مسعود جعفری جوزانی
دور جدید سلسله نشست‌های «سینماگپ» با حضور «مسعود جعفری جوزانی» کارگردان صاحب نام سینمای ایران و «جبار آذین» منتقد سینما، این هفته دوشنبه ۱۸ آذر ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سالن تماشاخانه ماه حوزه هنری برگزار می‌شود.
«موقعیت کنونی سینما و موانع دستیابی به سینمای ملی، نقش و سهم سینماگران و دستگاه‌های سینمایی در شکل دهی سینمای ملی، مهمترین موانع تحقق سینمای ملی، رقابت سینمای ملی و بین‌الملل، سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و حوزه هنری و سایر نهادهای دولتی یا خصوصی در مسیر رسیدن به سینمای ملی» از جمله محورها و موضوعات این برنامه است.
برنامه «سینماگپ» حوزه هنری با اهدافی چون: «بررسی ضرورت‌ها و نیازهای سینمای ایران»، « ارائه دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسان و صاحب نظران»، «انتقال تجارب اساتید سینما»، «کالبدشکافی چالش‌های مدیریت سینما» و ... توسط روابط عمومی و محافل سازمان سینمایی حوزه هنری طراحی شده است.

* نامه دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان به وزیر ارشاد با موضوع بیمه تکمیلی

سید ضیاء هاشمی دبیر شورای عالی تهیه‌کنندگان درباره مساله بیمه تکمیلی هنرمندان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه نوشت.

در متن این نامه آمده است:
جناب آقای دکتر سید عباس صالحی
وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی
ضمن سپاس و تشکر از توجه، حسن نیت و پیگیری حضرتعالی در خصوص حل وضعیت مالیات هنرمندان، به استحضار می‌رساند کماکان دیگر دغدغه هنرمندان یعنی بحث مهم بیمه تکمیلی درمان پابرجاست. این مساله در ماه‌های اخیر زحمت فروان برای بیماران این قشر فراهم آورده، که پیش‌تر نیز به صورت مکتوب خدمت‌تان اعلام شد و اصلاح و بهبود شرایط این مهم نیازمند به دستور اکید و  پیگیری مجدانه شما است.
همانطور که مستحضرید گلایه‌های هنرمندان درباره عدم کارایی و بی‌درایتی صندوق اعتباری هنرمندان همچنان پابرجاست و وضعیت بیمه تکمیلی هنرمندان با مشکلات متعدد مواجه است. این صندوق با بی‌کفایتی، هنرمندان بیمار را با بروکراسی دست و پاگیر، درگیر کرده است که هزینه‌های گزافی را به صندوق تحمیل می‌کند و انجام اموری را به هنرمندان متحمل می‌کند که عبث و جاهلانه است.
در شرایطی که همه ارگان‌ها به سمت دولت الکترونیک رفته و کمتر با کاغذ سر و کار دارند، صندوق علاوه بر ثبت از طریق سامانه، که خود با اشکالات متعدد همراه است، عزیزان بیمار را موظف به پست و تحویل مدارک می‌کند و اکثر باجه‌های پست از ارسال رایگان مدارک اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.
سوال اینجاست تاوان بی‌کفایتی مدیران صندوق را چرا باید هنرمندان بیمار بدهند.
بسیاری از بیماران جامانده از ثبت نام کماکان بلاتکلیف هستند و بیمه سرمد و صندوق هیچ یک رسیدگی به این موضوع را در برنامه قرار ندادند.
متاسفانه مدیران صندوق به جای سامان بخشی به وضعیت بیمه‌گزار، بیمه‌شدگان که معمولا درگیر پروسه درمان هستند را به زحمت انداخته و تنها به فکر کسب و کارهای دیگر خود هستند و کارمندان صندوق هم به تبع مدیران  برخورد  مناسبی با هنرمندان ندارند.
بیمه تکمیلی قرار است کمک حال بیمار باشد نه این که بعد از تحمل بیماری در دوران نقاهت باید با کفش آهنین به دنبال بیمه سرمد و صندوق اعتباری بدوند، شاید بخشی از حقوق حقه خود را بتوانند احقاق کنند.
در حال حاضر بیماران ماه‌ها برای بازپرداخت هزینه‌ها باید صبر کنند تا مبلغ ناچیزی به عزیزان پرداخت شود.
این در شرایطی است که در دولت نهم هنرمندان تجربه شیرین برخورداری از بیمه تکمیلی طلائی و دریافت خدمات حداکثری با تشکیلاتی که از چند پرسنل که به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسیدند را داشته‌اند و در آن دوره بیمه‌گزار پوشش بیمه‌ای ۱۳ هزار هنرمند سینما و تئاتر را انجام می‌داد. در آن دوره همه افراد بیمه‌گزار بدون فوت وقت با پوشش بیمه طلایی بازپرداخت‌ هزینه‌هایشان انجام می‌شد.
چگونه است که صندوق اعتباری هنرمندان که دستگاهی عریض و طویل است از عهده این امور به بیمه‌گزار برنمی‌آید!؟
با توجه به گلایه‌های روزافزون هنرمندان تحت پوشش بیمه تکمیلی، از حضرتعالی به‌عنوان مقام عالی وزارت استدعا داریم ضمن پیگیری مجدد موضوع و دستور حل مشکلات این عزیزان، ترتیبی اتخاذ شود تا برخورد سریع و جدی با خاطیان و افرادی که باعث ایجاد این مشکلات برای هنرمندان عزیز شده‌اند، به عمل آید.
توفیقات روز افزون شما را از خداوند منان خواستاریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سینما فیلم ایران وزیر ارشاد بیمه هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۰۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قائم مقام بیمه مرکزی در این باره گفته: در حال حاضر- فقط حدود ۳۰ درصد اطلاعات از بیمه‌های پایه- به شرکت‌ها رسیده، موضوعی که باعث سردرگمی مردم برای دریافت هزینهء بیمه تکمیلی دارو شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد
  • پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین اعلام شد/ جمع کل؛ بیش از ۱۴۶ میلیارد و ۸۵۱ میلیون تومان
  • اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم/ همایون اسعدیان: با شما قطع همکاری می‌کنم/ فرحبخش: برو سرامیکت را بفروش !
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر؛ این شخص باید برکنار شود!
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر ؛ این شخص باید برکنار شود ! ...| بر چه مبنایی برای۴۵ دقیقه‌ سریال ۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود؟
  • جنجالی که «نماوا» به پا کرد