Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با آخرین روز از ثبت نام کاندیدهای انتخابات یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی جمع کثیری از داوطلبان برای انتخابات از اقشار مختلف مردم وارد وزارت کشور شدند که هر یک دغدغه شنیدنی برای ثبت نام دارند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، امروز (۱۶ آذر) همزمان با آخرین روز از ثبت نام داوطلبان کاندیدای انتخابات مجلس شورای اسلامی حجم عظیمی از داوطلبان به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه کردند و تقریبا سالن های مجاور وزارت کشور که در روزهای گذشته خالی از جمعیت بود، متراکم از حضور داوطلبان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنا بر این گزارش، خیل کثیری از شرکت کنندگان در نمازخانه داوطلبان در انتظار ورود به ستاد انتخابات کشور هستند تا بتوانند در یازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند.

 

حجت الاسلام سید محمود وزیری، 54 ساله از قم یکی از داوطلبان شرکت در انتخابات یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی که برای بار سوم شرکت می کند. در دو دوره گذشته نیز تایید صلاحیت شده و در جایگاه دوم و سوم از شهر قم نتوانسته است وارد مجلس شورای اسلامی شود. وی دارای تحصیلات حوزوی است و استاد حوزه و دانشگاه است.

 

وزیری در کارنامه اجرایی اش خود را از مبلغان نظام جمهوری اسلامی در کشورهای خارجی معرفی می کند و می گوید: مدتی نیز جانشین سابق نماینده رهبری در سوریه بودم.

 

او در مورد دغدغه حضورش می گوید: انقلاب اسلامی با چالش های زیادی مواجه است که ممکن است در این دوره با چالش حضور مردم مواجه باشد. بر همین اساس برای آنکه میزان این چالش را کم کنیم باید تعداد داوطلبان مجلس بیشتر شود تا تنوع سلایق و گروه های سیاسی بیشتر شده و بتوانیم از این طریق چالش های پیش رو را حل کنیم. در کنار جمهوریت نظام مقدس اسلامی لازم است تا مردم نیز به شرکت در انتخابات تشویق شوند تا با وجود تمام مشکلاتی که در کشور وجود دارد با هدایت های رهبر انقلاب بتوانیم مشکلات را از میان برداریم.

 

علی فروردین، 47 ساله، مدیر مدرسه در شهریار است که قرار است از شهرستان شهریار و ملارد وارد انتخابات مجلس شورای اسلامی شود. او دکترای تخصصی مدیریت آموزشی معرفی می کند که 21 سال است مدیر مدرسه است.

 

وی معتقد است: همواره خدمت شعار من بوده و می خواهم به مردم و کشور خود خدمت کنم و امیدوارم بتوانم مشکلات خدمات، بهداشت و سلامت را حل کنم و برای این موضوع برنامه دارم.

 

محمد حسین اصغری، دکترای علوم سیاسی است و 56 سال دارد. او از کارخانه داران و نمایندگان واردات سیگار است و قرار است از استان مرکزی اراک، کمیجان و خنداب وارد رقابت های انتخاباتی شود.

 

وی معتقد است در موضوع شایسته سالاری، تحصیلات و به لحاظ وضعیت مالی از هر نظر از نمایندگان کنونی لایق تر هستم. من تجربه کاری مفیدی دارم که می تواند مثمر ثمر باشد.

 

وی گفت: دلیل اینکه طی 40 سال گذشته ارزش پول ملی ما دو هزار برابر کمتر شد این است که نمایندگان ما هیچ تخصصی در حوزه تولید، صادرات، واردات و اشتغال ندارند و به همین جهت نمی توانند مشکلی را حل کنند.

 

کمال یاوری، 47 ساله قرار است از ملکان آذربایجان شرقی وارد انتخابات مجلس شود. او دارای دکترای بیو شیمی بالینی و عضو هیئت علمی دانشگاه است و معتقد است نماینده ای که وارد مجلس می شود باید اولویت های اقتصادی، اشتغال و تولید را به عنوان بزرگترین دغدغه بداند. کشور در شرایط بسیار حساسی است و من این وظیفه را در خود دیدم تا از طریق مجلس به این موضوع کمک کنم. به نظرم لازم است هر کسی که در این زمینه تخصصی دارد با پاکدستی و صداقت وارد مجلس شود که البته ما نمایندگان پاکدست و صادق در مجلس نداریم.

 

مجید حامدی، 32 ساله با تحصیلات ارشد مهندسی شیمی کارمند وزارت صنعت و معدن است و قرار است از حوزه انتخابیه تهران وارد مجلس شود. او معتقد است هر کس که کشور و شهرهای بیشتری را در دنیا دیده است دارای تجارب بیشتری است و می تواند مثمر ثمر باشد.

 
او می گوید: 16 سفر خارجی داشتم و می دانم بیزینس در کشورهای دیگر چگونه است؛ پس می توانم در مجلس موثر باشم.

 

زهرا معارف، فوق لیسانس و دکترای مدیریت است. او 40 ساله است و کارمند مجلس است که قرار است از حوزه انتخابیه قم شرکت می کند.

 

او می گوید: برای بار اول است که شرکت می کنم و می دانم کم کاری ها کجاست. فکر نمی کنم رای بیاورم اما در صحنه بودن بد نیست.

 

باقر شریفی نیا، 48 ساله دارای کارشناسی ارشد ارتباطات است. او از اندیمشک وارد انتخابات یازدهمین دور مجلس می شود و می گوید یک بار شورای شهر تهران کاندید شدم اما رای نیاوردم. متاسفانه نمایندگان ما عملکرد خوبی نداشتند و به دنبال منافع خودشان بودند. مردم در بخش معیشت مشکل دارند و با چالش زندگی مواجه هستند. هزینه های زندگی بالا رفته است و معاش خانواده ها عادی نیست.

 

احسان علیخانی، 34 ساله با تحصیلات ارشد روابط بین الملل و علوم سیاسی است. در صف انتظار ثبت نام کاندیدایی انتخابات یازدهمین دور مجلس شورای اسلامی مدارک خود را بررسی می کند. او نیز برای بار اول است که در انتخابات مجلس ثبت نام می کند.

 

از دغدغه او برای حضور سوال می پرسیم و می گوید: برای اعتراض آمدم. با روش های اعتراضی ای که در جامعه در پیش گرفته شد، نتیجه ای نگرفتیم؛ به عنوان کسی که در علوم سیاسی تخصص دارم می خواهم اعتراض خودم را این گونه بیان کنم.

 

حسن امیری، 41 ساله، کارشناس ارشد علوم سیاسی است. او مدیرعامل یک شرکت خصوصی است که برای بار اول است ثبت نام می کند و در مورد دغدغه حضورش می گوید: برای دفاع از طیف اصلاح طلبان آمدم. متاسفانه مجلس در جایگاه واقعی حاکمیت خود نیست و بحث حاکمیت قانون مد نظر قرار ندارد./

 

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد خطبه های نماز جمعه نماز جمعه وفات حضرت معصومه س وفات حضرت معصومه س استان بوشهر خبرگزاری شبستان استان همدان انتخابات خبرگان رهبری و مجلس ستاد انتخابات انتخابات مجلس انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۰۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی این وزارتخانه بازدید کردند و در جریان جدیدترین دستاوردهای فناورانه و دفاعی این وزارت خانه در حوزه فضایی و موشکی قرار گرفتند.

«وحید جلال‌زاده» رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید با تشکر از مجاهدت‌های خاموش متخصصین و تلاشگران وزارت دفاع و خداقوت به نیروهای مسلح به جهت پاسخ دندان‌شکن به رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق اظهار کرد: در بازدیدی که امروز توسط اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع صورت گرفت پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی بارز و نمایان بود.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: طی جلسه‌ای که با مسوولان وزارت دفاع در حوزه اینده و نیازهای صنعت دفاعی برگزار شد، تصمیماتی اتخاذ شد که برای تقویت نیروهای مسلح و حمایت مجلس از صنعت دفاعی اجرایی خواهد شد.

اعضای کمیسیون امنیت ملی بر لزوم حمایت از برنامه فضایی و موشکی وزارت دفاع و ارزش افزوده قابل توجه این فناوری‌ها هم در بُعد علمی و فناورانه و هم در بعد بازدارندگی و اقتدار دفاعی تاکید کردند.

سردار «طلایی نیک» معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع هم در جریان این بازدید، با اشاره به تعامل بسیار نزدیک و حمایت‌های بسیار مؤثر نمایندگان مجلس به خصوص اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از نیروهای مسلح و وزارت دفاع اظهار کرد: این حمایت‌ها در جدیدترین مصوبه مجلس که قانون تشکیل سازمان پژوهش، علوم و نوآوری‌های دفاعی است مشخص است که یک ظرفیت جدید برای توسعه علوم دفاعی و پشتیبانی‌های دانش‌پایه و مرزشکنی دانش در حوزه فناوری‌های دفاعی را بیش از گذشته برای کشور فراهم می‌کند.

سازمان «سپند» از سال ۱۳۸۹ به پیشنهاد شهید «محسن فخری‌زاده» تشکیل شده و در حال حاضر هم فعالیت دارد، اما زیرساخت قانونی برای فعالیت آن، امر لازمی است که به تازگی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

کد خبر 6087963 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • بازدید نمایندگان مجلس از بخش‌های فضایی و موشکی وزارت دفاع
  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کار بیایند
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد
  • تأثیرگذاری فراکسیون اقلیت خیلی سخت است
  • معضل ۱۳۰ میلیارد تومانی درویش در پرسپولیس
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • تخصیصات فعلی اعتبارات به صورت علی الحساب است
  • سعیدی، نماینده مجلس: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند
  • سوالات بسیج دانشجویی از نامزدهای انتخابات برای شناخت بیشتر