Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، علی بن مسعود السنیدی افزود: ما در شرایط فوق العاده قرار داریم، با بحران اقتصادی جهانی و چالش های زیادی روبه رو هستیم و نیازمند بالابردن و تحکیم روابط اقتصادی و تجاری به ویژه بخش خصوصی برای افزایش حجم مبادلات میان دو کشور هستیم.

وی ادامه داد: در این هیات رسمی بیش از ۳۰ تجار عمانی که نماینده تمامی بخش های اقتصادی عمان هستند حضور دارند و در تلاشند برای افزایش حجم مبادلات؛ زمینه های همکاری با همتایان ایرانی را فرآهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

السنیدی اضافه کرد: پادشاهی عمان به تازگی قوانین اقتصادی را مصوب کرده که از جمله آنها قوانین سرمایه گذاری خارجی است که مزایای زیادی برای تجار دارد.

وی تصریح کرد: امیدواریم در این دوره بتوانیم توافقنامه حمل و نقل دریایی را بین ایران و عمان به امضا برسانیم و مذاکرات را در خصوص تشویق سرمایه گذاری و امور ورزشی و گواهینامه های حمل و نقل دریایی و استاندارد داشته باشیم و مذاکرات را در این حوزه ها تکمیل کنیم.

وزیر تجارت و صنایع سلطنت عمان در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و عمان گفت: روابط ما با کشورها روابط خوبی است و در صددیم از طریق ایران و کریدور شمال جنوب به کشورهای حاشیه خزر وصل شویم.

السنیدی افزود: پادشاهی عمان برای امنیت غذایی‌اش اهمیت وافری قایل است و کریدور شمال_ جنوب فرصت خوبی برای واردات و صادرات کالا از عمان به ایران و بالعکس و همچنین کشورهای همسایه است.

وی ادامه داد: در حوزه پتروشیمی توسعه خوبی داشتیم، بازارهای مجاور برای صادرات پتروشیمی عمان خوب هستند، مناطق آزاد برای تعاملات تجاری ایده خوبی هست‌.

وزیر تجارت و صنایع عمان اضافه کرد: از تسهیلات مربوط به تردد تجار دو کشور تشکر می کنم، هم وزارت صمت و هم امور خارجه و سفارتها در این رابطه تلاش کردند.

السنیدی خاطر نشان کرد: در حوزه گردشگری سلامت موفقیت هایی داشتیم و خدای را شاکریم.

وزیر تجارت و صنایع سلطنت عمان در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و عمان بیان کرد: در یازده ماه گذشته هیچ شکایتی در خصوص صدور ویزا از تجار ایرانی نداشتیم، در این مدت تجار عمان هم شکایتی نداشتند و از تلاش کارگروه دو کشور در این خصوص قدردانی می‌کنم.

السنیدی خاطر نشان کرد: در خصوص استانهای مرزی والی خوب که در این مذاکرات حضور دارد‌، وی همچنین از استاندار هرمزگان برای مذاکره دعوت به عمل آورد که امیدوارم دو استاندار در آینده مذاکرات را به خصوص برای توسعه حمل و نقل دریایی بین بنادر دو کشور تعمیق دهند.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد رشد حرکت کشتی‌ها بین بنادر دو کشور بودیم، میوه‌های ایرانی به عمان مستقیم وارد می‌شود در بازار عمان میوه های ایرانی جایگاه ویژه دارند.

وزیر تجارت و صنایع عمان گفت: تجار دو کشور عصر امروز با هم نشست دارند، اتاق های بازرگانی از ابزارهای تهاتر برای دسترسی به بازارهای دیگر استفاده کنند.

السنیدی خاطر نشان کرد: حجم یک میلیارد دلار مبادلات دو کشور در شان دو طرف نیست و باید افزایش یابد.

رحمانی: روابط اقتصادی با عمان برای ما راهبردی و بلند مدت است

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی ایران و عمان و در پایان سخنان وزیر تجارت و صنایع پادشاهی عمان گفت:

امروز شاهد امضای یک تفاهم نامه در حوزه استاندارد بین عمان و سازمان ملی استاندارد که در واقع تمدید تفاهم نامه های قبلی است، خواهیم بود.

رحمانی افزود: ورود و خروج کالاهای عمده به ایران نیازمند اخذ تاییدیه استاندارد است، سازمان استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص اهتمام دارند و کالاهایی که به عمان صادر می شود باید حتما تاییدیه استاندارد داشته باشند.

وی ادامه داد: نکته حایز اهمیت در کیفیت کالا و خدمات پس از فروش و صادرات، ارتباط تجار دو کشور است و این اجلاس که تجار در آن حضور دارند یک نقطه عطفی در این خصوص است.

وزیر صمت تاکید کرد: همکاری با کشور عمان از نظر ما راهبردی و بلند مدت است و با این دید به جلسات کمیسیون مشترک همکاری‌های دو طرف نگاه می‌کنیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران تجارت عمان کریدور واردات و صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۰۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان

سفیر تاجیکستان در ایران با اشاره به افزایش حجم مبادلات تجاری ۲ کشور گفت: حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان سال قبل به ۲۷۰ میلیون دلار رسید و امسال به ۷۰۰ میلیون دلار هدف‌گذاری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، نظام‌الدین زاهدی، ظهر امروز در نشست با استاندار بوشهر ظرفیت‌های مختلف این کشور را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: تاجیکستان محصولات مختلف کشاورزی و صنعتی داد که ضمن تأمین نیاز داخلی برخی صادر می‌شود.

سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران ، واردات فرش ماشینی از ایران را یکی از محصولات صادراتی ایران به این کشور نام برد و افزود: بازار خرما در کشور تاجیکستان از محصولات جمهوری اسلامی ایران است.

وی واردات محصولات پتروشیمی و لاستیکی را از ایران را از دیگر موارد اعلام و خاطرنشان کرد: حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان در دولت سیزدهم افزایش یافت و در مجموع از 57 میلیون دلار در 5 سال قبل، در سال گذشته به 270 میلیون دلار رسید و هدف‌گذاری امسال 700 میلیون دلار است.

زاهدی با بیان اینکه قیمت ارز در این کشور ثابت است گفت: ارتباط ایران و تاجیکستان توسعه یافته و با اجرایی شدن، اسناد دوجانبه این روابط افزایش قابل توجهی می‌یابد.

راه‌اندازی نمایشگاه مشترک محصولات استان بوشهر با تاجیکستان

احمد محمدی‌زاده هم با اشاره به ظرفیت‌های مهم استان بوشهر اظهار داشت: این استان طولانی‌ترین مرز دریایی و ساحل با خلیج‌فارس دارد و با 5 کشور حاشیه خلیج‌فارس همسایه است.

وی تولید 74 درصد گاز مصرفی کشور، فعالیت 23 مجتمع پتروشیمی و تولید 50 درصد محصولات صنایع پتروشیمی را از دیگر ویژگی‌های استان بوشهر برشمرد و بیان کرد: 93 درصد نفت خام کشور از استان بوشهر صادر می‌شود و در کنار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، ظرفیت‌های مهمی در عرصه تولیدات محصولات کشاورزی از جمله خرما، میگو وجود دارد.

استاندار بوشهر وجود 6 میلیون اصله نخل، تولید 20 درصد خرما کشور، 50 درصد محصول میگو پرورشی از دیگر توانمندی‌های استان برشمرد و بیان کرد: استان بوشهر دارای 16 بندر در بخش‌های مختلف است که ظرفیت قابل توجهی برای ایجاد انبار لجستیکی تاجیکستان برای معادلات تجاری با کشورهای جنوبی خلیج‌فارس دارد.

محمدی‌زاده بندر دیر را یکی از قطب‌های تجارت دریایی با کشور قطر نام برد و افزود: استان بوشهر با این ظرفیت‌ها آمادگی توسعه روابط با تاجیکستان دارد.

وی خواستار بررسی تعیین خواهرخواندگی‌ یکی از شهرهای استان بوشهر با یکی از شهرهای تاجیکستان شد و گفت: تاجیکستان می‌تواند در امر صادرات محصولات مختلف از استان بوشهر اقدام کند.

استاندار بوشهر همچنین خواستار راه‌اندازی نمایشگاه مشترک محصولات استان بوشهر با تاجیکستان و اعزام هیئت‌های تجاری دو کشور برای آشنایی با محصولات در امر توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری شد.

محمدی‌زاده پیشنهاد کرد: باتوجه به اینکه تاجیکستان مرز دریایی ندارد از ظرفیت بنادر استان بوشهر در ساخت انبار پشتیبانی برای صادرات به کشورهای جنوبی حاشیه خلیج فارس استفاده کنند.

تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر نیز با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان گفت: با تشکیل کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی، تجاری، فنی و صنعتی ایران و تاجیکستان فرصت مناسبی برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و تبادل تجارب با کشور تاجیکستان فراهم شده است.

علی باستین با اشاره به فراهم شدن ظرفیت سرمایه‌گذاری در استان بوشهر برای توسعه صنایع پتروشیمی برای سرمایه‌گذاران کشور تاجیکستان افزود: در استان بوشهر مواد مورد نیاز صنایع این کشور در عرصه پتروشیمی فراهم است.

وی قطب تولید محصولات پتروشیمی ایران را منطقه پارس جنوبی در عسلویه و کنگان دانست و تصریح کرد: مناطق ویژه اقتصادی در استان آمادگی همکاری برای سرمایه‌گذاری در عرصه ایجاد مجتمع‌های پتروشیمی و صنایع پایین دستی است.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • غرب واقعیت تعمیق دوستی باکو با مسکو و تهران را نمی بیند/ جمهوری آذربایجان هر روز به روسیه نزدیک تر می شود
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • هدفگذاری تجارت ۷۰۰ میلیون دلاری بین ایران و تاجیکستان
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم
  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه