Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر نماینده بوشهر گفت: چالش های بسیاری در خصوص منطقه آزاد و تهدیدها و فرصت های آن وجود داشت اما این شایعات و جنگ های روانی در خصوص گرانی صحیح نیست و ایجاد منطقه آزاد با ایجاد ظرفیت های اشتغال و فرصت های اقتصادی رونق بسیاری در منطقه را به دنبال دارد.

عبدالحمید خدری در نشست با دانشجویان به مناسبت ۱۶ آذرماه عنوان کرد: در قرآن کریم ۷۰۰ مورد از مشتقات علم و دانش استفاده شده و همچنین در آموزه های دینی اسلام به دانش و دانش اندوزی بسیار سفارش شده تا جایی که پیامبر اکرم (ص) در جایگاه و ارزش علم بیشترین سفارش را بر اندوختن علم داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور در سطح کشور دارای کیفیت آموزشی بسیار خوبی است و امیدواریم که به پیشرفت خود ادامه دهد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم گفت: قطعا ما می‌توانیم فردایی روشنی در جامعه اسلامی داشته باشیم که دانشجویان و دانشگاه های ما به عنوان الگویی برای مردم باشند و اگر این اتفاق بیفتد که مردم پیرو دانشجویان و دانشگاه و خواص جامعه باشند آینده روشنی در انتظار ما خواهد بود. 

خدری افزود: همیشه دعوت دانشجویان را لبیک گفته و زمانی که در دانشگاه ها نشست بوده شرکت کرده ام چرا که اعتقاد دارم از طریق همنشینی با دانشجویان -چون صاحبان ایده و اندیشه هستند- قطعا می توانیم در موانعی که پیش راه داریم بهتر عمل نماییم.

نماینده مردم بوشهر اظهار کرد: در این سه سال و نیم که به عنوان وکیل خدمتگزار مردم در مجلس حضور داشته ام که به عنوان یکی از سخت ترین برهه از ادوار پس از انقلاب از لحاظ اقتصادی و از لحاظ تحریم های امریکا بوده است بحمدلله با همکاری دیگر نمایندگان در مجمع نمایندگان استان توانستیم گام های موثری در راه ارتقاء و توسعه استان بوشهر برداریم.

راه آهن بوشهر به خوبی در حال پیشرفت است

وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های اصلی این سال های مردم بوشهر راه آهن بوده که مجمع نمایندگان استان در یک اقدام مشترک تمام مبالغ و اعتباری که در اختیار نمایندگان بود و می توانستند آن را در جاهای دیگری مورد استفاده قرار دهند که نمود بیشتری داشته باشد همه را در اختیار راه اهن قرار داده و مبلغی هم دولت تخصیص داد و امروز پروژه راه اهن با سرعت قابل قبولی در حال کار است و همانطور که در مجلس هم گفتم استان بوشهر جزو استان هایی بود که بایستی به شبکه ریلی راه اهن کشور وصل میشد ولی این اتفاق نیفتاد که بحمدلله امروز این پروژه به خوبی در حال پیشرفت است.

خدری در خصوص منطقه آزاد بوشهر تصریح کرد: چالش های بسیاری در این خصوص داشتیم و در نشست با دانشجویان صحبت های بسیاری در مورد تهدیدها و فرصت های آن صورت گرفت و الحمدلله در پیگیری صورت گرفته در مجلس چون هیئت رییسه مجلس بر این باور بود که چون خلاف برنامه است برای این مهم -تصویب لایحه منطقه آزاد- نیاز به دو سوم آرا وجود دارد. در نهایت با توجه به نشست های متعدد با ریاست مجلس و هیئت رئیسه با نصف آرا تصویب شد و اشکالات مطرح شده از سوی شورای نگهبان نیز رفع شد و مجددا شورای نگهبان بیان ایراد و اشکالی داشتند که ان شالله تا هفته های اینده این موارد نیز برطرف می شود.

نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: با استخراج از مرکز پژوهش های مجلس، اولین استانی که در کشور دارای اولویت منطقه ازاد بوده و پتانسیل آن را دارا می باشد بوشهر بوده که این اتفاق رخ نداده است. الان هشت منطقه ازاد در کشور داریم که شهر بوشهر بیشتر اولویت را دارا است و این شایعات و جنگ های روانی که در خصوص گرانی مطرح می باشد صحیح نیست و چه بسا منطقه آزاد با ایجاد ظرفیت های اشتغال، افزایش صادرات و واردات و فرصت های اقتصادی رونق بسیاری در منطقه را به دنبال دارد.

هلیله و بندرگاه از قانون منع ساخت و ساز مستثنی هستند

وی در خصوص مردم هلیله و بندرگاه گفت: بعد از چند دهه سال که این مناطق در انحصار نیروگاه بوده و هیچ مصالحی را نمی توانستند به داخل محل زندگی خود ببرند رفع گردید و امروز عملیات نوسازی و بهسازی بالاخص در مدارس و همچنین اصلاح خیابان ها و معابر در هلیله و بندرگاه صورت گرفته و همچنین در حال انجام است.

این نماینده با اشاره به برنامه ششم توسعه و ماده منع ساخت و ساز در حریم و مجاورت نیروگاه ها عنوان کرد: ما تبصره ای آورده ایم که روستاهای هلیله و بندرگاه استان بوشهر از این قانون مستثنا هستند.

به گزارش ایسنا، نشست دانشجویی با حضور نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی به همت تشکل های دانشجویی دانشگاه پیام نور و به مناسبت ۱۶ آذر، بزرگداشت روز دانشجو با محورهای قوانین و مقررات بازدارنده و تسهیل کننده در توسعه استان بوشهر، نقش نمایندگان مجلس در توسعه اجتماعی-فرهنگی استان، و تحلیل مسائل روز کشور و جهان پیش از ظهر شنبه ۱۶ آذرماه در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مرکز بوشهر برگزار شد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی مجلس شورای اسلامی برنامه ششم توسعه هليله منطقه آزاد بوشهر شورای نگهبان پیامبر اکرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چطور کلاغ شکست را به قناری پیروزی تبدیل کنیم؟!

به فاصله اندکی پس از انجام موفقیت‌آمیز عملیات «وعده صادق»، جنگی در عرصه رسانه‌ای شکل گرفت که تا همین لحظه ادامه دارد، جنگی که سعی دارد تا با استفاده از تاکتیک‌ها و راهبردهای گوناگون، موفقیت بزرگ نیروهای نظامی ایران را در سطح افکار عمومی ایران و جهان، به عنوان یک شکست و عملیاتی بیهوده جلوه دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، به فاصله اندکی پس از انجام موفقیت‌آمیز عملیات مشروع «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی در بامداد یکشنبه بیست و ششم فروردین، جنگی در عرصه رسانه‌ای شکل گرفت که تا همین لحظه ادامه دارد، جنگی که سعی دارد تا با استفاده از تاکتیک‌ها و راهبردهای گوناگون، موفقیت بزرگ نیروهای نظامی ایران را در سطح افکار عمومی ایران و جهان، به عنوان یک شکست و عملیاتی بیهوده جلوه دهد و همچنین از سوی دیگر با مظلوم نمایی، دست اسرائیل را برای انجام اقدامات بعدی علیه ایران باز بگذارد.

انجام بزرگترین حمله پهپادی جهان و پرحجم‌ترین حمله موشکی ایران، اولین حمله مستقیم به رژیم صهیونیستی بعد از ۱۹۶۷، استفاده از کلاهک بارشی برای نخستین بار و از همه مهم‌تر، انتشار گسترده تصاویر ناتوانی گنبد آهنین رژیم در رهگیری موشک‌های ساخت ایران و تصاویر موشک‌هایی که به اهداف مختلف در اسرائیل اصابت می‌کرد، همه و همه مواردی بود که سبب شد صهیونیست‌ها برای چاره اندیشی شکست مفتضحانه خود دست به دامن یکی از راهبردهای قدیمی خود، یعنی جنگ روانی شوند.

علی موسوی، کارشناس جنگ روانی و رسانه‌ای می‌گوید: درواقع جنگ روانی جنگ علیه عقل دشمن است و به ساده‌ترین بیان نزاعی است برای دستیابی به افکار و اراده مردم که اهداف مهمی را دنبال می‌کند:

۱- امید را نزد مخاطبان، کشور و یا جناح مقابل از بین ببرد.

۲- نسبت به رهبران کشور یا جناح مقابل بی اعتمادی ایجاد کند.

۳- بین جامعه مخاطب شکاف ایجاد کند.

با توجه به این مسئله، یکی از بزرگترین صحنه‌های جنگ روانی علیه ایران پس از عملیات وعده صادق شکل گرفته است که در ادامه به مهمترین تاکتیک‌های دشمن در آن اشاره می‌کنیم.

۱- جنگ روایت:

در جنگ روایت کسی برنده است که اولین روایت را داشته باشد، در همین راستا اسرائیل بلافاصله پس از شروع حمله ایران از توان دفاعی خود در مقابله با تهدیدات سخن گفت و تلاش کرد تا این تصور را در مخاطب ایجاد کند که اوضاع را تحت کنترل دارد، درحالیکه انتشار تصاویر جلسه سران رژیم در زیر زمین و هجوم صهیونیست‌ها به پناهگاه‌ها حاکی از ماجرای دیگری بود.

۲- برجسته سازی:

از آنجایی که تهدید مشترک باعث اتحاد می‌شود، برجسته سازی برای ایجاد یا تعمیق شکاف اجتماعی، برجسته کردن مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دستور کار قرار می‌گیرد، درواقع در این تکنیک پروپاگاندیست تلاش می‌کند موضوع فرعی را به جای موضوع اصلی برجسته کند تا موضوع اصلی کمرنگ شود. برای مثال ضعف صنعت خودروسازی مهم‌تر از صنعت دفاعی نشان داده می‌شود و موضوعاتی مانند گشت ارشاد، برخوردهای انتظامی، قیمت ارز و خودرو و مشکلات اقتصادی بهترین دستمایه برای این مرحله هستند، همچنین در این بخش مشکلات توسط مردم و افراد عادی جامعه بیان می‌شود تا باورپذیر تر شود.

۳- ابهام:

پس از ایجاد و یا تعمیق شکاف بهترین راهبرد، ارعاب و تهدید مردم است. در این مرحله با ایجاد ابهام در ذهن مخاطب نسبت به مسائل امنیتی، اقتصادی و اجتماعی، آرامش روانی مخاطب مورد هجمه قرار می‌گیرد. مهمترین راهبرد این مرحله انتشار شایعات، دوپهلو و مبهم صحبت کردن است. برای مثال انتشار اخباری مبنی بر پاسخ قریب‌الوقوع رژیم اسرائیل بدون اشاره به زمان، مکان یا نحوه این پاسخ، اقدامی در همین راستا محسوب می‌شود.

۴- تحریف:

در این تکنیک، پروپاگاندیست با تقطیع و یا کنار هم قرار دادن دو گزاره سعی در انحراف افکار عمومی دارد، برای مثال نماینده رژیم صهیونیستی در نشست شورای امنیت سازمان ملل تلاش کرد تا با نشان دادن تصاویر موشک‌های ایران بر فراز مسجد الاقصی، حمله ایران را مبارزه با مقدسات جلوه دهد.

۵- دروغ بزرگ:

در این تکنیک پروپاگاندیست یک دروغ بزرگ را به دفعات زیاد تکرار می‌کند تا این تلقی در مخاطب ایجاد شود که مگر می‌شود کسی دروغی به این بزرگی بگوید؟ برای مثال سخنگوی ارتش اسرائیل به زبان فارسی پس از این عملیات در کلیپی مدعی شد سامانه گنبد آهنین موفق به رهگیری ۹۹ درصد موشک‌ها و پهپادهای ایران شده است و ادعا کرد هیچکدام از موشک‌های کروز موفق به نفوذ به حریم هوایی رژیم نشدند و از بیش از ۱۷۰ فروند پهپاد هیچکدام به حریم هوایی اسرائیل نفوذ نکرده است! این ادعاها در حالی است که باوجود سانسور سنگین رسانه‌ای صهیونیست‌ها در انتشار تصاویر پس از حمله، فیلم‌های متعددی از لحظه اصابت موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به نقاط هدف در اسرائیل منتشر شد.

۶- توسل به جهل:

در این روش، پروپاگاندیست از جهل مخاطب نسبت به موضوع در راستای اهداف خود استفاده می‌کند، برای مثال تصاویر مخزن سوخت جدا شده از موشک به عنوان لاشه موشک منهدم شده جا زده می‌شود.

۷- تحقیر:

در این روش، پروپاگاندیست با تمسخر و تحقیر دشمن سعی در کوچک نشان دادن دستاوردهای طرف مقابل دارد.

با توجه به آنچه گفته شد، نباید فراموش کرد که اگرچه پیروزی نظامی بر دشمن از اهمیت بالایی برخوردار است اما نباید از عملیات روانی و جنگ رسانه‌ای همراه آن غفلت کرد، زیرا گسترده بودن زمین این جنگ می‌تواند سبب تحریف واقعیت شده و حتی جبهه شکست خورده را به عنوان جبهه پیروز میدان معرفی کند و این راهبردی است که تنها با هوشیاری و آگاهی مخاطب خنثی خواهد شد.

کد خبر 744988

دیگر خبرها

  • مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است
  • چطور کلاغ شکست را به قناری پیروزی تبدیل کنیم؟!
  • برای تحقق شعار سال باید حرائم بهداشتی مراکز دامی اصلاح شود
  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود