Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتقاد ظریف از سکوت غرب درباره زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی، امروز هوانیروز هیچ آرزوی دست نیافتنی ندارد، الحاق ناوشکن بایندر به منطقه سوم نیروی دریایی ارتش، نوباوه: عملکرد مجلس دهم را ضعیف می دانم برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، انتقاد ظریف از سکوت غرب درباره زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی، امروز هوانیروز هیچ آرزوی دست نیافتنی ندارد، الحاق ناوشکن بایندر به منطقه سوم نیروی دریایی ارتش، نوباوه: عملکرد مجلس دهم را ضعیف می دانم از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۱۶ آذر ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتقاد ظریف از سکوت غرب درباره زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی

«محمد جواد ظریف» ،  وزیر امور خارجه در پیامی توئیتری به زبان انگلیسی نوشت: اسرائیل امروز یک موشک هسته‌ای آزمایش کرد که هدفش ایران بود. سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) و ایالات متحده هرگز درباره تنها زرادخانه هسته‌ای در غرب آسیا شکایت نمی‌کنند که مسلح به موشک‌هایی است که واقعا برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی شده‌اند؛ اما به خاطر سلاح‌های متعارف و دفاعی ما عصبی می‌شوند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز جمعه گزارش دادند، دستگاه امنیتی این رژیم شب گذشته یک موشک دوربرد زمین به زمین از نوع «یریحو۴» با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای آزمایش کرده است.

این آزمایش از پایگاه نظامی "بلماحیم" در مرکز سرزمین‌های اشغالی و با نظارت وزارت جنگ این رژیم آزمایش شده است.

رژیم صهیونیستی مدعی است که این آزمایش با موفقیت انجام  شده است.

این آزمایش موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای درحالی است که رژیم صهیونیستی همواره به آزمایش‌های موشکی ایران اعتراض کرده و خواستار اعمال تحریم علیه تهران است، اقدامی که هیچ‌گونه مغایرتی با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد برجام ندارد.

نهادهای اطلاعاتی معتبر بر این باورند، اسرائیل حدود ۸۰ تا ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد. این رژیم نه تنها اجازه بازرسی از تأسیسات هسته‌ای غیر قانونی‌اش را نمی‌دهد، بلکه پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای سال ۱۹۶۸ (NPT) را نیز امضا نکرده است.

 

امروز هوانیروز هیچ آرزوی دست نیافتنی ندارد/ هوانیروز به عنوان نوک پیکان حملات در جنگ بود

امیر سرتیپ دوم خلبان «یوسف قربانی» به مناسبت ۱۵ آذر، سالروز شهادت سرلشکر خلبان «کشوری» با اشاره به خدمات هوانیروز در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن در مقابله با منافقین در غرب کشور، اظهار داشت: هوانیروز از ابتدا تا انتهای جنگ حضوری موثر داشت. با شروع جنگ تحمیلی و حمله رژیم بعث عراق با ۱۲ لشکر به خاک کشورمان، حضور مقتدرانه هوانیروز در کنار سایر نیرو‌ها از جمله نیروی هوایی ارتش و پشتیبانی از یگان‌های زمینی در زمین‌گیر کردن دشمن بسیار موثر بود.

وی به مقابله با منافقین و اشرار در مناطق مرزی کشور اشاره کرد و افزود: از طرفی پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و اتفاقاتی که در برخی شهر‌های کشور از جمله سنندج، کرمانشاه، پاوه، گنبد و... از سوی گروهک‌ها و منافقین علیه نظام نوپای اسلامی افتاد، حضور مقتدرانه هوانیروز توانست در سرکوب آن غائله‌های ننگین بسیار اثر گذار باشد و اگر بگوییم که «کردستان، هدیه هوانیروز به جمهوری اسلامی ایران در مقابله با منافقین است» سخنی به گزافه نگفته‌ایم. هوانیروز در این مسیر، قریب به ۴۴ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

فرمانده هوانیروز ارتش یادآور شد: انهدام جنگنده توسط بالگرد، فقط مختص جنگ ایران و رژیم بعث عراق است که این افتخار به دست توانمند خلبانان شجاع هوانیروز شکل گرفته است. اگر چه ماموریت اصلی هوانیروز، پشتیانی از یگان‌های زمینی و سطحی بود، اما انجام ماموریت‌های شناسایی توسط هوانیروز در طول جنگ، نشان از رزمی بودن و عملیاتی بودن این نیرو دارد.

 

صندوق، درمان دردهای امروز ما

«علی ربیعی»، سخنگوی دولت در یادداشتی نوشت: سال گذشته ما چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را برگزار کردیم. امسال اما با یک چهلمین سالگرد متفاوت مواجه هستیم: چهلمین سالگرد تأسیس حاکمیت قانون. «عارفان در دمی دو عید کنند».یک عید برای به گور سپرده شدن نظم کهن و ناسازگار با حق تعیین سرنوشت و آزادی واستقلال وحقوق شهروندی. عید دیگر برای آمدن نظم نوین. سال پیش ما چهلمین سالگرد به‌گور سپردن نظام دیکتاتوری را پشت سر گذاشتیم و امسال باید به استقبال چهلمین سالگرد آمدن آزادی و قانون و حقوق شهروندی برویم. باید سعی کنیم با الهام از الگوی درخشان «همه باهم» که منجر به تولد قانون اساسی و مجلس شورای اسلامی شد، یک بار دیگر همه باهم شویم و همه سلایق و گرایش‌های ملت را در همه مراحل انتخاباتی لحاظ کنیم.

هرچه زخم‌ها و مصائبی که در آبان دچار آن شدیم عمیق باشد باید جمهوریت‌مان را عمق تازه‌ای ببخشیم و پلی از حقوق شهروندی بزنیم برفراز همه دردهایی که ناخواسته در آبان ایجاد شد و شکاف‌هایی که تحریمگران و ایادی رسانه‌ای تحریم‌ها ظالمانه سعی در حفاری آن دارند. سخن گفتن از عید آن هم در معنای مضاعف آن، این روزها دشوار می‌نماید. درهمان اوان زخم آبان، از جنگ و جدال روایتی سخن گفتم که می‌تواند در پیامد نسنجیده خود این زخم را تازه نگه دارد و شکاف‌ها وگسل را هم تعمیق کند. متأسفانه هرچه از زخم‌های التیام نیافته آبان عبور می‌کنیم می‌بینم که چگونه آنان که در کسب مجلس و ۱۴۰۰ بهانه یافته‌اند، نه در دل غمی دارند و نه رنج و درد مردم. سرمستانه نه تنها به نقد بلکه با تحریف و توهین در پی کسب قدرت شادمانه پای می‌کوبند. باید مصیبت قربانیان و بازماندگان و داغداران را به رسمیت شناخت وغم آنها را یک غم همگانی و ملی دانست.

 

آئین الحاق ناوشکن بایندر به منطقه سوم نیروی دریایی ارتش برگزار شد

مراسم الحاق ناوشکن بایندر به منطقه سوم نیروی دریایی ارتش با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، فرماندار چابهار و رئیس شورای شورای تامین، امام جمعه شهرستان کنارک، فرمانده سپاه کنارک و مسئولین استانی برگزار شد.

 

می خواهم مجلس را از نوع اداره پدرخواندگی خارج کنم/ عملکرد مجلس دهم را ضعیف می دانم

بیژن نوباوه وطن در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ارزیابی از عملکرد مجلس دهم گفت: هیچ گاه ارزیابی را مطلق و کامل نمی بینم، به طور مثال من می توانم بگویم مجلس دهم در مقایسه با مجلس نهم چگونه کار کرده است یا در مقایسه با بحران هایی که در جامعه پیش آمد، چگونه از خود عکس العمل نشان داد. این نظر مجلس را ضعیف دیدم یعنی فکر می کنم مجلس ذاتا می تواند قوی تر از اینها عمل کند.

 

نماینده دور هشتم و دور نهم مجلس شورای اسلامی افزود: در موضوع پسا برجام، سفر اتحادیه اروپا به ایران و یا تصمیم های اقتصادی که در داخل کشور اتخاذ شد، بدون کارشناسی لازم بود. تمام این موارد را وقتی در کنار یکدیگر می گذاریم می بینیم که مجلس در حداقل وظیفه نظارتی خود ضعیف عمل کرده است.

 

نوباوه وطن خاطرنشان کرد: ما در قانون و میزان آن هیچ کمبودی نداریم یعنی بالاخره با آنچه که داریم می توانیم کشور را اداره کنیم اما در حوزه نظارت مهمترین مشکل را داریم، اینکه در این دوره دولت به نوعی خیال اش از مجلس راحت بود و این زنگ خطر مجلس است. این رفتار برای آیندگان نیز همین گونه است. هر گاه دولت ها و مجلس ها زیادی به یکدیگر نزدیک شدند، زنگ خطر برای اداره کشور به صدا درآمده است یعنی نظارت ها به حداقل رسیده و آن چیزی است که ما چشم مان را در برابر واقعیت می بندیم.

 

مراسم الحاق پهپاد سیمرغ به نیروی دریایی ارتش

پهپاد پیشرفته و تمام ایرانی سیمرغ با حضور امیر دریادار حبیب‌الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش به منطقه سوم دریایی نبوت نیروی دریایی ارتش ملحق شد.

این پهپاد کاملا بومی، دارای برد بلند و چند منظوره است که توانایی انجام پایش و اجرای تاکتیک‌های رزمی و جنگالی را داراست و تبدیل به دست بلند نیروی دریایی نیروی دریایی ارتش در آب های دور دست بر علیه دشمنان می‌شود.

پهپاد سیمرغ دارای برد عملیاتی یک هزار و 500 کیلومتر مربع، سقف پرواز 24 هزار پا و مداومت پرواز 24 ساعته است.

این پهپاد به دست توانمند دانشمندان و محققان ایرانی ساخته شده است و می‌تواند برنامه‌های مورد نظر از قبیل گشت، شناسایی و تاکتیک‌های رزمی و جنگالی را برای نیروی دریایی ارتش انجام دهد.

 

احتمال آزادی مسعود سلیمانی از آمریکا قوت گرفت

احتمال آزادی دکتر مسعود سلیمانی، از محققان ارشد حوزه سلول‌های بنیادی و استاد دانشگاه تربیت مدرس قوت یافته است. این خبر را ایرنا طبق پیگیری های صورت گرفته از وزارت خارجه اعلام کرده است.

مسعود سلیمانی، پژوهشگر حوزه سلول‌های بنیادی و دانشیار دانشگاه تربیت مدرس که جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان از حیث استناد‌های علمی در مجلات معتبر علمی شناخته می‌شود، ۱۵ مهر سال گذشته در قالب یک فرصت مطالعاتی عازم کشور آمریکا شد.

این دانشمند ایرانی که در رشته خون‌شناسی (هماتولوژی) و سلول‌های بنیادی تحقیق می‌کند، با ویزای رسمی تحقیقاتی و با هماهنگی دانشگاه تربیت مدرس، وارد فرودگاه شیکاگوی آمریکا شد، اما آمریکا در اقدامی غیرقانونی و با زیرپاگذاشتن پروتکل‌های دانشگاهی و تحقیقاتی، پیش از ورود دکتر سلیمانی به خاک آمریکا، وی را بازداشت و به زندان منتقل کرد.

تاکنون هیچ گزارش رسمی در خصوص دلیل بازداشت این دانشمند ایرانی از سوی دولت آمریکا اعلام نشده است./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد خطبه های نماز جمعه نماز جمعه استان بوشهر خبرگزاری شبستان انتخابات مجلس استان همدان شبستان یزد اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی؛ فرمانده منطقه مرکزی ارتش این رژیم هم استعفا می‌کند

همزمان با استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، رسانه‌های این رژیم از تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش برای استعفا خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه المیادین، «یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی پس از سه سال خدمت در این منصب، تصمیم خود برای استعفا را به «هرزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش ابلاغ کرده است.

بر اساس این گزارش، فوکس گفته است که تا آگوست سال جاری میلادی از منصب خود استعفا خواهد کرد.

انتشار این خبر در حالی است که «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی نیز امروز پس از اعلام استعفای خود به دلیل ناکامی در برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهر) و غافلگیر شدن در این روز، گفت: روز هفتم اکتبر، روز سیاهی برای من است.

وی در استعفانامه خود به رئیس ستاد کل ارتش این رژیم، نوشت: حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳، عملیاتی را انجام داد که برای ما نتایجی دردناک داشت و واحد تحت فرمان من، در سطح ماموریت محوله ( برای پیش بینی وقوع عملیات طوفان الاقصی) درست عمل نکرد.

وی افزود: خاطره این روز سیاه را شبانه روز با خود دارم و و درد شدید ناشی از آن، تا ابد با من خواهد بود.

دیگر خبرها

  • قطعی برق در مناطقی از فلسطین اشغالی بر اثر حملات مقاومت لبنان
  • موشک‌های مقاومت کریات شمونه را در تاریکی فرو برد
  • بازگشت تیم‌های قایقرانی ملوان نیروی دریایی ارتش و سکان تهران
  • استعفای یک مقام ارشد دیگر ارتش رژیم صهیونیستی
  • حمله ارتش رژیم صهیونیستی به «بیت حانون» در شمال نوار غزه
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی؛ فرمانده منطقه مرکزی ارتش این رژیم هم استعفا می‌کند
  • دومینوی استعفا‌ها در رژیم صهیونیستی؛ فرمانده منطقه مرکزی ارتش این رژیم هم استعفا می‌کند
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه
  • اتهام زنی واهی اسرائیل علیه ایران
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟