Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - با همراهی و اعتماد مشتریان گرانقدر، بانک ملی ایران بیشترین سهم از سپرده های بلند مدت، پس انداز و مجموع سپرده های ریالی و ارزی را در میان نظام بانکی کشور در هفت ماه ابتدای امسال به خود اختصاص داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، افزایش سهم جذب سپرده ها در بانک ها، ارتباط مستقیمی با افزایش سهم بخش های اقتصادی از تسهیلات آن بانک دارد و از این رو اعتماد مشتریان گرانقدر در رشد سپرده های بلند مدت و قرض الحسنه گام مهمی در راستای تحقق سیاست های این بانک در حمایت از رونق بخش های تولید و اشتغال کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بانک در مدت مذکور با سهم 32.48 درصدی، رتبه اول سپرده های بلند مدت را در میان بانک های عضو شورای هماهنگی بانک ها در اختیار دارد. مانده این نوع سپرده ها نسبت به پایان سال 97 به میزان 17 درصد افزایش داشته است.
بانک ملی ایران در این مدت، در سپرده قرض الحسنه پس انداز نیز با سهم 26.48 درصدی، رتبه اول بانک های مذکور را در اختیار دارد.
این آمار حاکی از آن است که سپرده های قرض الحسنه پس انداز بانک در مدت مذکور نسبت به اسفندماه سال 97 از 7 درصد رشد برخوردار بوده است که این امر نشان از خیرخواهی مشتریان گرانقدر دارد.
رتبه نخست مجموع سپرده های ریالی و ارزی نیز در هفت ماه ابتدای امسال با سهم 22 درصدی در اختیار بانک ملی ایران قرار دارد و طی مدت مذکور این بخش 13 درصد رشد را نشان می دهد.
همچنین این بانک در مهرماه ماه امسال 35.18 درصد از مجموع کل سپرده های بانک های مذکور را در اختیار داشته است.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پست بانک متحول شده

امتداد - پست بانک ایران در هفته گذشته صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی نشده، منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ خود را منتشر کرد. بررسی‌های اولیه نشان از آن دارند که هیات مدیره وپست قصد دارد در مجمع عمومی سالانه پیش رو، سهامداران خود را با تقسیم سود بی‌سابقه شگفت زده کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بررسی‌ شبکه اطلاع‌رسانی کدال نشان می‌دهد که وپست اولین بانکی بوده که صورت‌های مالی ۱۲ ماهه خود را منتشر کرده است.

پست بانک ایران در تاریخ ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ صورت‌های مالی تلفیقی (حسابرسی‌نشده) خود را در کدال بارگزاری کرد و با این حسابی اولین بانکی لقب گرفت که صورت‌های مالی ۱۲ ماهه خود را منتشر می‌کند. با این حساب باید انتظار داشت که صورت‌های مالی حسابرسی شده بانک نیز زودتر از سایر بانک‌ها در اختیار فعالان بازار سرمایه قرار گیرد. گفتنی است که پست بانک ایران در سال گذشته در تاریخ ۹ اردیبهشت صورت‌های مالی ۱۲ ماهه منتی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ خود را منتشر کرده بود. انتشار صورت‌های مالی جدید وپست، حکایت از پیشرفت دو هفته‌ای در سرعت انتشار اطلاعات دارد.

رشد محسوس مانده سپرده‌ها

بررسی ترازنامه پست بانک ایران نشان از آن دارد که این بانک موفق شده در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۸هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سپرده جدید دریافت کند. مانده سپرده‌ها مهم‌ترین ابزار بانک‌ها برای ایجاد منابع جدید و افزایش تسهیلات‌دهی (افزایش عملیات بانکی) به حساب می‌آید. این میزان از دریافت منابع جدید به معنای رشد ۲۸ درصدی مانده سپرده‌ها و مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری بانک است. این در حالی است که در مدت ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲، نقدینگی تقریبا ۲۴ درصد رشد کرده است.

پست بانک ایران برای پنجمین سال متوالی موفق شده است منابع سپرده‌ای خود را بیشتر از رشد نقدینگی افزایش دهد. این موضوع نشان از رشد حقیقی منابع پست بانک دارد. گفتنی است که متوسط نرخ رشد مانده سپرده‌ها در بانک‌های بورسی در سال ۱۴۰۲ تقریبا ۲۷ درصد بوده است. در واقع پست بانک ایران نه تنها در سال گذشته رشدی حقیقی (بیشتر از رشد نقدینگی) در منابع خود تجربه کرده، بلکه توانسته عملکرد بهتری نسبت به سایر بانک‌های بورسی داشته باشد و سهم جدیدی از بازار دریافت کند.

بیش از هفت همت سود تسهیلات دهی!

پست بانک ایران در سال ۱۴۰۲ از محل تسهیلات‌دهی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده است. این در حالی است که هزینه سپرده‌های بانک (سود پرداختی به سپرده‌گذاران) تقریبا سه هزار میلیارد تومان بوده است. در نتیجه سود ناشی از تسهیلات‌دهی پست بانک ایران بالغ بر هفت هزار میلیارد تومان بوده است. این ارقام حکایت از حاشیه سود قابل قبول و جذاب بیش از ۷۰ درصدی دارد. این در حالی است که متوسط حاشیه سود تسهیلات‌دهی در بانک‌های بورسی برای سال ۱۴۰۲، تنها ۲۷درصد بوده است.

بیش از ۵۰ درصد رشد سود خالص

با احتساب رشد عملیات بانکداری در پست‌بانک ایران و همچنین رشد حاشیه سود ناخالص و پس از کسر هزینه‌‌های عملیاتی و غیرعملیاتی، پست‌بانک ایران موفق شده است در سال ۱۴۰۲ بیش از چهار هزار میلیارد تومان سود خالص و قابل تقسیم شناسایی کند. این رقم در مقایسه با سال مالی قبل (منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱) بیش از ۵۰ درصد رشد نشان می‌دهد. پست بانک ایران در ۵ سال گذشته موفق شده سود خالص خود را به طور متوسط، سالانه ۲۰۰ درصد افزایش دهد. گفتنی است که پست بانک ایران در حالی در سال مالی گذشته بیش از ۴هزار میلیارد تومان سود خالص محقق کرده است که در سال مالی ۱۳۹۸ این رقم کمتر از ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است. به عبارت دقیق‌تر سود خالص پست بانک ایران در ۵ سال گذشته بیش از ۴۰ برابر شده است و ارزش بازار این بانک نیز در این مدت از محدوده ۶۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

خبر خوش برای سهامداران

با لحاظ کردن آخرین سرمایه و تعداد سهام پست بانک ایران، سود نقدی هر سهم این بانک از ۵۹ ریال در سال ۱۳۹۸، به دو هزار و ۴۶۸ ریال به ازای هر سهم در سال ۱۴۰۲ رسیده است. به عبارت دقیق‌تر، سود هر سهم بانک در این مدت بیش از ۴۲ برابر شده است. اگرچه پست بانک ایران در ۵ سال گذشته متحول شده و از بنگاهی زیان‌ده به بانکی پرسود تبدیل شده است، اما به دلایل مختلف، از جمله داشتن زیان انباشته هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی در پایان سال مالی ۱۳۹۷ و همچنین به دلیل اهداف نظارتی بانک مرکزی، این بانک موفق نشده بود در سال‌های اخیر سود قابل توجهی بین سهامداران خود تقسیم کند. اما با استناد به صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی نشده منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، هیأت مدیره پست بانک ایران پیشنهاد تقسیم سود ۵۰ درصدی را به مجمع عمومی شرکت تقدیم کرده است. بنابراین پست بانک ایران قصد دارد در مجمع پیش رو، بزرگترین تقسیم سود را از تاریخ تأسیس این بانک، اجرا کند. چنانچه مجمع عمومی صاحبان سهام با پیشنهاد هیأت مدیره موافقت کند، بیش از دو هزار میلیارد تومان سود نقدی بین سهامداران پست بانک ایران تقسیم خواهد شد که این میزان از پرداخت سود، چه از نظر ریالی و چه از نظر درصدی، در تاریخ پست بانک ایران بی‌سابقه است. همچنین این احتمال وجود دارد که سود انباشته پست بانک ایران که در حال حاضر به پنج هزار میلیارد تومان رسیده است در سال مالی ۱۴۰۳، صرف افزایش سرمایه شود. تغییر سیاست تقسیم سود و پرداخت احتمالی دو هزار میلیارد تومان سود نقدی بین سهامداران می‌تواند تاثیر به سزایی بر روند قیمت سهم نیز داشته باشد.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • رونمایی از پست بانک متحول شده
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • آشنایی با انواع وام بانک مهر ایران + شرایط و جزئیات دریافت وام از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • سه وام قرض الحسنه از ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومن بدون نیاز به سپرده و ضامن!
  • شرایط و نحوه دریافت وام ۳۰۰ میلیونی بانک ملی طرح مهربانی
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری/عملکرد بانک ملی به الگویی برای سایر بانک‌های کشور تبدیل شود
  • هزینه‌های نظامی در جهان به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسید
  • ثبت رکوردهای مهم بانک ملی ایران در خروج از بنگاهداری