Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@09:50:07 GMT

پیش‌بینی طغیان ملخ صحرایی در سه استان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۱۳۸۲

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور، گفت: طبق آخرین گزارش فائو، هجوم دسته‌های بزرگ ملخ صحرایی به سه استان جنوبی کشور از جمله هرمزگان سیستان و بلوچستان و بوشهر در دو تا سه روز آینده پیش‌بینی شده است.

«سید محمدرضا میر» روز شنبه در گفتگو با ایرنا درباره هجوم ملخ صحرایی از کشور‌های هند و پاکستان افزود: از ابتدای ریزش ملخ صحرایی در اوایل آذرماه جاری تاکنون عملیات مبارزه در سطح دو هزار و ۸۷ هکتار انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اظهار داشت: هم اکنون سازمان حفظ نباتات کشور آمادگی مقابله با هجوم ملخ صحرایی را در مسیر بازگشت از کشور‌های هند و پاکستان به شبه جزیره عربستان دارد.

وی تصریح کرد: سموم، ماشین آلات، ادوات، تجهیرات و خودرو لازم برای مبارزه با این آفت در استان‌های جنوبی کشور تدارک شده و نگرانی در این خصوص نداریم.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات، با بیان اینکه بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی مربوط به استان هرمزگان است گفت: مسیر عبوری ملخ‌های صحرایی از خاک ایران به نحوی است که بخش عمده ریزش‌ها در استان هرمزگان اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایرنا، چندی پیش «کیث کرسمن» رییس کمیسیون مبارزه با ملخ صحرایی در جنوب غرب آسیا برای ارایه گزارش نمایندگان کشور‌های مورد تهدید ملخ صحرایی و اقدامات انجام شده از سوی این کشور‌ها در ایران حضور یافت.

سال گذشته مبارزه با ملخ صحرایی در سطح ۷۵۰ هزار هکتار از ۹ استان جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام و خراسان جنوبی عملیاتی شده بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا نانسی پلوسی روز دانشجو استیضاح ترامپ مسعود سلیمانی فسخ قرارداد مارک ویلموتس حادثه تالار عروسی سقز سقز تابناک ملخ صحرایی حمله ملخ ها انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا نانسی پلوسی روز دانشجو استیضاح ترامپ مسعود سلیمانی فسخ قرارداد مارک ویلموتس حادثه تالار عروسی سقز سقز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، در ساعات بعدازظهر و شب در نقاط مختلف استان رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران، رعد وبرق گاهی تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد وبرق گاهی با افزایش لحظه‌ای سرعت باد در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان بویژه تنگه هرمز محتمل خواهد بود.

سامانه همرفتی تا روز جمعه طی ساعاتی در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

 دریا با افزایش سرعت باد جنوب غربی-شمال غربی متلاطم خواهد بود. همچنین شدت باد طی ساعات شب در محدوده تنگه هرمز نیر قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

توصیه می‌شود شناور‌های سبک احتیاط‌های لازم معمول دارند و در ساعات بعدازظهر و شب از تردد دریایی خودداری نمایند.

روز پنجشنبه با تغییر سوی جریانات افزایش سرعت باد‌های شمال شرقی در تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان پیش بینی می‌شود.

به لحاظ دمایی، طی امروز از میزان دمای هوا در طول روز در غالب مناطق کاسته خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • بارش باران و تگرگ در بخش کهورستان بندرخمیر
  • هشدار نارنجی برای یک نیمه کشور | بارش‌های سیل‌آسا و احتمال طغیان رودخانه‌ها در این استان‌ها
  • پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف هرمزگان تا بعد از ظهر امروز
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان- ۶ اردیبهشت
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۴ اردیبهشت