Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهار گروه با ۸ نمایش طی ۱۶ اجرا از ۱۶ تا ۱۹ آذرماه در محوطه مجموعه تئاترشهر میزبان علاقه‌مندان می‌شوند. ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی خبر داد، سومین ویژه‌برنامه مشترک اداره‌کل هنرهاى نمایشى و شهردارى منطقه 11 به مناسبت هفته معلولین در پهنه فرهنگى و هنرى رودکى برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمایش‌های تئاتر شهر روز جمعه 15 آذر ماه اجرایی ندارند

در راستاى برنامه‌هاى مشترک اداره‌کل هنرهاى نمایشى و شهردارى منطقه 11 جهت ایجاد نشاط اجتماعى و همچنین توجه به اجراى مداوم نمایش خیابانی و فراهم آوردن زمینه هنرنمایى اهالی این شاخه از تئاتر در پهنه فرهنگى و هنرى رودکى، نمایش‌هایی خیابانی از امروز، شنبه 16 آذرماه تا سه‌شنبه 19 آذر در محوطه مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود.

در این رویداد چهار گروه نمایشی حضور دارند و به مناسبت هفته معلولین با موضوعاتی چون معضلات این قشر از جامعه با مشارکت، همراهى و هنرنمایى هنرمندان کم‌توان در طول چهار روز با 8 نمایش، در قالب 16 اجرا از ساعت 15 تا 17 میزبان علاقه‌مندان به تئاتر خیابانی می‌شوند.  

گروه هنرمندان مبتلا به سندرم داون با چهار نمایش به نام‌هاى «کفش بلور»، «چترت را زمین نگذار»، «ما همه آدم هستیم» و «آرزوهاى آبى» به نویسندگى و کارگردانى رسول حق‌شناس از تهران در کنار مجتبی خلیلی از اصفهان با نمایش «به یک اتفاق ساده نیازمندیم»، بهاره سعیدى‌کیا از کرمانشاه با نمایش «شما هم امتحان کنید» و افشین قاسمى از تهران با نمایش‌هاى «بند الف، ماده هفت قانون معلولین» و «آیا من هم حقى دارم» به اجرای آثار خود می‌پردازند.

8 نمایش ذکرشده در راستای ویژه‌برنامه‌های مصوب کارگروه تئاتر پهنه فرهنگی و هنری رودکی به مناسبت هفته معلولین اجرا می‌شوند.   

انتهای پیام/

R1369/P/S4,34/CT12 واژه های کاربردی مرتبط تئاتر خیابانی تئاتر شهر تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تئاتر خیابانی تئاتر شهر تئاتر تئاتر خیابانی نمایش تئاتر شهر تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت:در این هفته برنامه‌های متنوع هنری، ادبی، فرهنگی و ورزشی شامل ۳۵۰ برنامه در مناطق و ۷۰ برنامه شهری تدارک دیده شده است.
کمال حیدری افزود: اصفهان پایتخت ورزش‌های زورخانه‌ای است که در همین راستا در میدان امام (ره) برنامه‌ریزی شده است.
دبیر هفته فرهنگی اصفهان نیز با بیان هدف این برنامه مبنی بر ارائه شاخص‌های هویتی اصفهان و آگاه بخشی به مسافران و شهروندان گفت: این برنامه‌ها با چند محور مکتب موسیقی اصفهان، تئاتر‌های خیابانی، تاریخ شفاهی کسبه قدیمی چهارباغ، هفته فیلم اصفهان، برنامه‌های اندیشه، فکری و فلسفه محور، نماد‌ها و اسطوره‌ها و … برپا می‌شود.
میثم بکتاشیان با اشاره به برنامه بین‌المللی سومین جشنواره و مسابقه پوپک افزود: در این دوره ۹ هزارو ۳۳۲ نفر شرکت و هزار و ۲۱۱ اثر از ۲۸ کشور دنیا ارسال شده است.
وی گفت: ۲۵۰ تئاتر خیابانی و پرده خوانی اجرا و در کنار آنها نمایش خیمه شب‌بازی در مدارس اصفهان، بازی‌های بومی و محلی در چهارباغ، استند مشاهیر و شهدا و … برگزار می‌شود.
ویژه‌برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان در مناطق مختلف و نقاط مرکزی شهر اصفهان را اینجا ببینید.
هفته فرهنگی اصفهان هر سال از سوم تا نهم اردیبهشت مقارن با تولد شیخ بهایی برگزار می‌شود؛ شعار این هفته امسال (اصفهان؛ شهر زنده، شهر زندگی) است.

طرح نامگذاری هفته اصفهان آبان ۱۳۸۴ در جلسه علنی شورای اسلامی این شهر به تصویب رسید.

شیخ بهاالدین محمد العاملی مشهور به شیخ بهایی یکی از چهره‌های ملی و بین المللی است، او علاوه بر علوم شرعی در ریاضیات، فیزیک، هندسه، مکانیک و نجوم هم تبحر داشت.

شیخ بهایی در سال ۱۰۳۰ هجری قمری در اصفهان رحلت کرد و بنا به وصیتش در مشهد مقدس به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • اجرای ۲۸۰ عنوان به مناسبت هفته کارگر در استان همدان
  • ۲۸۵ برنامه به مناسبت دهه کرامت در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می‌شود
  • معرفی جزییات برنامه های هفته فرهنگی اصفهان
  • ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد به مناسبت هفته معلم اجرا می‌شود
  • «زیر چتر اصفهان» در منطقه ۹ اصفهان اجرا می‌شود
  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • همکاری شهرام کرمی با اصغر همت در «گنجشک مفرغی»