Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@17:57:40 GMT

کارگردان‌های تئاتر رومیان در سرزمین پارسیان

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۱۴۱۴

کارگردان‌های تئاتر رومیان در سرزمین پارسیان

رومئو کاستلوچی و یوجینو باربا کارگردانان شهیر ایتالیایی شرکت‌‌کنندگان سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خواهند بود. ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ فرهنگی سینما و تئاتر نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، صبح امروز روابط عمومی سی‌وهشتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد که قرار است نمایش «جولیوس سزار» به کارگردانی رومئو کاستلوچی و نمایش «بلای زندگی (زندگی مزمن)» به کارگردانی یوجینو باربا در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رومئو کاستلوچی با هابیل و قابیل به پاریس رفت

نمایش «جولیوس سزار» با نگاهی پژوهشی و رویکردی غیرمتعارف توسط کاستلوچی و گروهش طی دو دهه اجرا شده است. این دومین بار است که رومئو کاستلوچی به ایران می‌آید. او پیش از این در سال 1389 به دعوت جشنواره فجر در ایران حضور یافت تا به اجرای پرفورمنسی 15 دقیقه​ای در سالن انتظار تالار وحدت با عنوان «داستان معاصر آفریقا - قسمت سوم» به شکلی عملی تجربه​ها، شیوه​ها و نگاه خاصش به تئاتر را با دوستدارانش به اشتراک بگذارد.

اخیراً کتاب «تئاتر رومئو کاستلوچی و ائتلاف رافائل سانزیو» اثر دورتا سمنویچ به ترجمه  مهدی مشهور و سارا رسولی‌نژاد توسط انتشارات ماه و خورشید منتشر شده است.

گروه تئاتر «اودین» با نمایش «بلای زندگی (زندگی مزمن)» به کارگردانی یوجینو باربا و نیز مجموعه‌ای از کارگاه‌های تخصصی به مدت پنج روز در این رویداد هنرهای نمایشی حضور خواهند داشت. یوجینو باربا نیز در سال 1396، در سی و چهارمین دوره جشنواره تئاتر فجر با نمایش «درخت» به ایران سفر کرده بود. این هنرمند شناخته شده تئاتر نیز در ایام حضورش موفق به برگزاری یک دوره آموزشی شده بود.

یک ساعت با کارگردانی که خود را «میراث زنده تئاتر» می‌داند

یوجینیو باربا کارگردان تئاتر و نویسنده اهل ایتالیا است که در دانمارک در شهر هولستبرو زندگی می‌کند. او مؤسس کمپانی تئاتر ادین و مدرسه بین‌المللی انسان‌شناسی تئاتر است که هر دوی آنها در هولستبروی دانمارک واقع شده‌اند.

در طول 45 سال گذشته یوجینیو باربا 65 نمایش را با تئاتر اودین و گروه تئاترو موندی کارگردانی کرده که آماده شدن برخی از آنها دو سال طول کشیده‌ است. از جمله شناخته‌شده‌ترین کارهای او می‌توان به فرای (1969)، خانه پدری‌ام (1972)، خاکسترهای برشت (1980)، انجیل به روایت اوکزیرینکوس (1985)، تالابوت (1988)، ایتسی بیتسی (1991)، کائوسموس (1993) و میتوس (1998)  نمک (2002)، شهرهای بزرگ زیر نور ماه (2003)، رؤیای اندرسون (2005)، یور-هملت (2006) و دن ژوان در جهنم0 (2006) اشاره کرد.

روابط عمومی فجر گفته است جزییات هر دو نمایش، کارگاه‌ها و برنامه‌ حضور این مهمانان در ایران متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سی و هشتمین جشنواره ‌بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری نادر برهانی مرند 10 تا 20 بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/    R1369/P/S4,34/CT1 واژه های کاربردی مرتبط جشنواره تئاتر فجر تئاتر

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره تئاتر فجر تئاتر جشنواره تئاتر فجر نمایش تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«یاخته» منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش یاخته به نویسندگی مهدی سیم ریز و کارگردانی میثم نویریان از ۵ تا ۲۵ اردیبهشت ماه، ساعت نوزده و سی در تماشاخانه مهر به روی صحنه می‌رود.

نمایش یاخته، نمایشی کمدی اجتماعی است که منتخب هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی می‌باشد که روایت گر داستان زوج جوانی است که به تهران مهاجرت کرده و باید به روشی غیر معمول صاحب فرزند شوند، که در این بین ایمیلی از مدیر برنامه‌های لئوناردو دی‌کاپریو دریافت می‌کنند. او پیشنهاد داده است که ...

در این نمایش بازیگرانی (به ترتیب الفبا) همچون: تکتم اخجوانی، مرضیه آقاسی، رافق ایرجی، هدیه داوودوندی، آرزو شیخی و محمد محسن شفیعی به ایفای نقش پرداخته و سایر عوامل عبارتند از: مشاور هنری: یزدان کاظمی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: میلاد نظیفی، دستیاران کارگردان: سید مجتبی حجازی، سیده نجمه چلنگر، امیرحسین ارقبایی، روابط عمومی: مریم حضرتی، مشاور رسانه ای: محمد جواد عبدی، طراح صحنه: میثم نویریان، طراح لباس: محبوبه سلطانی، موسیقی: امیر صادقین، طراح گریم: سمیه ارقبایی، طراح پوستر: سروش حیدری، طراح نور: صمد خانی، مدیر صحنه: امیر میرزائی، مدیر اجرایی: هانیه جعفری. علاقه مندان می‌توانند برای تهیه بلیط این نمایش به سایت تیوال مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • این خبرها را از دست ندهید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  •  منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می آید
  • منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید
  • «یاخته» منتخب جشنواره تئاتر رضوی به تماشاخانه مهر می‌آید