Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-18@14:29:58 GMT

تولید ۴۵۷ تن عسل درشهرستان ساری

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۱۴۸۴

تولید ۴۵۷ تن عسل درشهرستان ساری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری، مازندران، رضا پورفلاح با بیان این‌که کندوی زنبور عسل، علاوه بر عسل، محصولات و فرآورده‌های متنوعی مانند زهر زنبور عسل، موم، بره موم، ژل رویال و گرده گل دارد که به لحاظ ارزش اقتصادی و درمانی در مرتبه بالاتر از عسل قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری ادامه داد: زهر زنبور عسل در درمان بیماری‌های سیستم ایمنی کاربرد دارد. بره موم یا Bee glue خاصیت آنتی‌بیوتیک طبیعی را دارد.

این ماده یکی از محصولات کاربردی و مفید زنبور عسل است که از مقادیر مختلف موم زنبور و رزین‌ها تشکیل می‌شود. ژل رویال، ماده غذایی لاروها در سه روز اول زندگی است.

این ماده غذایی، ارزش افزوده بسیار بالایی دارد و در جلوگیری از لزایمر، فشار خون، تصلب شرائین و سرطان موثر است که بسیار مغذی و نیرو بخش است و به عنوان غنی‌ترین ماده مغذی بیولوژیک شناخته شده است.

این مسئول با اشاره به این که امسال ۵۰۳ زنبوردار ساروی در سرشماری زنبور عسل شرکت کردند، ادامه داد: این زنبوردارها دارای ۵۲ هزار و ۷۶۸ کلنی هستند.

وی به باغداران تأکید کرد: ارزش اقتصادی گرده افشانی زنبور عسل، بسیار بیشتر از عسل و موم تولید شده توسط این حشره است، به همین دلیل در برخی کشورها به صاحبان کندوهای عسل، برای استقرار کندو در باغها و مزارع مبالغ بالایی پرداخت می‌شود.

پورفلاح با بیان این‌که پرورش گل و گیاه، قارچ، داروهای گیاهی و به ویژه تکثیر و پرورش زنبور عسل از فعالیت‌هایی است که زمینه بالقوه ای برای ایجاد اشتغال دارد، اضافه کرد: پرورش زنبور عسل یکی از کم هزینه‌ترین راه‌ها برای ایجاد اشتغال و کسب درآمد خانوادگی است که با قابلیت‌هایی بالایی که دارد می‌تواند کمک بزرگی به اقتصاد خانواده باشد.

کد خبر 468371 برچسب‌ها استان مازندران حیوانات - زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران حیوانات زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته

جواد اوجی امروز (چهارشنبه، ۲۹ فروردین‌ماه) در حیاط هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ با سرمایه‌گذاری مؤثر در بخش‌های بالادست و پایین‌دست صنعت نفت توانست پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار را به سرانجام برساند، گفت: از محل تکمیل این پروژه‌ها رشد تولید در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و به‌دنبال آن ثبت رشد اقتصادی بالای ۲۰ درصدی در بخش نفت و گاز را شاهد بودیم.

وی افزود: امسال برای سرمایه‌گذاری‌های تازه در پروژه‌های نیمه‌تمام باقی‌مانده در صنعت نفت برنامه‌ریزی جامعی شده است تا امسال هم جهش تولید مطلوبی در این صنعت داشته باشیم.

وزیر نفت تصریح کرد: امیدواریم سال ۱۴۰۳ هم مانند پارسال رکوردهای مطلوبی در زمینه جهش تولید داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • ملکه‌ای که ۷ روز پس از غرق شدن، زنده شد
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال گذشته
  • تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲
  • نیمه رسانای طلایی ساخته شد 
  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تمدید شد
  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تا ۱۲ اردیبهشت
  • ویتامینی که کمبود آن سبب احساس خستگی می‌شود
  • انجام بیش از ۵۳۰۰ مورد بازرسی از واحد‌های صنفی استان همدان
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری