Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه از علاقه مندی شهرداری شیراز برای تعامل با بخش خصوصی برای رونق گردشگری استقبال می کنیم، گفت: برنامه های گردشگری شهرداری شیراز باید باهدف ایجاد شهر زیبا، زیرساخت مناسب برای جذب توریست و گردشگر و کسب درآمد دنبال شود.

 سهراب شرفی شنبه ۱۶ آذر در جلسه کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس گفت: در بحث تعامل بخش خصوصی و شهرداری باید ساز و کاری تعریف شده و شهرداری شیراز باید به دنبال زیباسازی شهری و ایجاد زیرساخت مناسب و در خور شان شهر شیراز و نه تنها پول و عوارض گرفتن باشد و فعالیت های سرمایه گذاران نیز با رویکرد کسب درآمد در قالب چارچوب های تعریف شده انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر ساز و کار و نگاه تعریف شده دو سویه در شهرداری حاکم شود که هر یک از بخش ها به اهداف خود برسند، تمایل بخش خصوصی نیز به همکاری و مشارکت در پروژه های گردشگری شهرداری شیراز افزایش می یابد.

شرفی با بیان اینکه تعریف پروژه های گردشگری در حوزه شهرداری برای بخش خصوصی باید توجیح اقتصادی داشته باشد اظهارداشت: اهداف و منافع شهرداری در قالب اجرا و تکمیل زیرساختهای شهری و همچنین زیباسازی شهر شیراز است که این مهم با جذب و حمایت از منافع سرمایه گذار امکان پذیر خواهد بود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با استقبال از اعلام آمادگی شهرداری شیراز برای افزایش تعامل با بخش خصوصی در حوزه گردشگری شهر شیراز اضافه کرد: کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس و شهردار شیراز باید در کنارهم قرار گرفته و با هم افزایی بتوانند ایجاد کننده تحرک در حوزه های زیربنایی و زیرساختی گردشگری شوند.

وی ادامه داد: یکی از زمینه های حضور بخش خصوصی در حوزه گردشگری شیراز بحث مبلمان شهری و ناوگان اتوبوس های شهری است که شهرداری شیراز باید در راستای کاهش بروکراسی های موجود اقدامات ویژه ای در نظر گیرد.

شرفی افزود: اعتقاد داریم برای تحول و بهره بری بیشتر از مزیت گردشگری استان فارس و شهر شیراز همه بخش ها باید همت کنند و زمینه ایجاد سرمایه گذاری فراهم شود که اگر در این زمینه هر بخش نقش خود را به خوبی ایفا کند می توانیم شاهد ثروت آفرینی از راه گردشگری برای استان باشیم.

سید موید محسن نژاد، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز با انتقاد از تعدد نهادها گردشگری در فارس و سیاستگذاری ها در این حوزه گفت: لزوم تمرکز جهت تصمیم گیری های حیطه گردشگری در مرجع قانونی از نیاز استان است که امیداوریم با توجه به مذاکرات صورت گرفته این مهم که درخواست موکد کمیسیون گردشگری اتاق نیز هست محقق شود.

محسن‌نژاد همچنین بر تسهیل قوانین و رفع موانع جهت سرمایه گذاری طرح های گردشگری بالاخص در زمینه اخذ مجوزها و استعلام‌ها تاکید کرد. 

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی و آموزش بالاخص در حوزه حمل و نقل شهری، گفت: در زمینه برگزاری رویدادها این موضوع از سازمان میراث فرهنگی برون سپاری شده و بر عهده شهرداری قرار گیرد.

احمدرضا نقیب زاده نائب رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس نیز در خصوص لزوم اجرای قانون توسط شهرداری شیراز در خصوص نحوه محاسبه عوارض سفره خانه های سنتی با تعرفه صنعتی بر اساس قانون توسعه صنعت گردشگری مطرح کرد.

نقیب‌زاده گفت: این قانون مصوب شورای سوم شهر شیراز در سال ۹۲است که بر اساس آن احداث تمام پروژههای گردشگری از پرداخت عوارض معاف شدند اما اخیرا با تغییر عنواین مختلف توسط شهرداری این موضوع دچار ابهام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گردشگري شهرداری شیراز اتاق بازرگاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی توان در شیراز

فرجام شفیعی در  اولین جلسه گروه توان استان فارس  با حضور اساتید این رشته گفت: در نیمه اول اردیبهشت ماه اردوی مسابقات بین المللی توان برگزار خواهد شد تا رزمی کاران برای تیرماه آمادگی کامل را داشته باشند.

او به اتمام بیمه‌های ورزشی اشاره کرد و افزود: بیمه ورزشی برخی ورزشکاران تا پایان سال اعتبار داشته است و ضروری است که آنها بیمه‌های خود را تمدید کنند.

شفیعی ادامه داد: اعتبار نمایندگی شهرستان‌ها یکساله بود که در پایان سال گذشته به اتمام رسید و باید از فدراسیون، مجوز نمایندگی سال جدید به نفر استانی داده شود تا بتوانند نمایندگی شهرستان‌ها را تمدید کنند. 

مسئول توان استان فارس اظهار کرد: روز ۲۵ اردیبهشت انتخابات فدراسیون است و مسئول جدید فدارسیون مشخص خواهد شد. بعد از برگزاری انتخابات، نامه نمایندگی توان صادر و بعد از آن کمیته‌ها نیز حکم خود را دریافت می‌کنند. همچنین آزمون‌های سربند در سال جاری بعد از مشخص شدن نرخ‌نامه برگزار می‌شود.

شفیعی بر لزوم ارتقای توان رزمی کاران تاکید داشت و گفت: تمرین مشترک در قالب استاژ نیز به صورت جداگانه ویژه برادران و خواهران برگزار می‌شود و تمرین بین باشگاهی نیز از ضروریات رزمی است.

او به دوره بافت گردی رایگان ویژه اعضا توان اشاره کرد و گفت: کمیته فرهنگی ما در تاریخ ۲۸ اردیبهشت یک دوره بافت‌گردی برگزار می‌کند که باید برنامه‌ریزی لازم جهت حضور با تمام ورزشکاران داشته باشیم.

شفیعی در پایان گفت: در حال برنامه‌ریزی جهت برگزاری مسابقات تاپ توان کشوری و بین المللی در شیراز هستیم که در همه سنین می‌توانند در آن شرکت کنند.

در پایان این جلسه از اساتیدی که در سال گذشته به‌صورت مستمر با گروه همکاری داشتند با اهدا لوح، تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • ایجاد زیرساخت هوشمند رصد رشته مقاطع و رشته محل‌های علوم پزشکی
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • سند چشم‌انداز بلندمدت در حوزه گردشگری قم طراحی شود
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • فعالیت شبانه‌روزی در پروژه پارک آبی و آکواریوم
  • برنامه جذب ۸۰ همت سرمایه بخش خصوصی توسط شهرداری تهران
  • تلاش مناطق آزاد برای جذب گردشگر داخلی و غرب آسیا
  • برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی توان در شیراز
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد