Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان با بیان اینکه گام دوم انقلاب ‌گامی برای خودسازی، جامعه پرداری و تمدن سازی است، گفت: نیازمند تبدیل بیانیه گام دوم انقلاب به گفتمان عمومی با کمک دانشجویان هستیم.

حسین فرختار در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ۱۶ آذر به نماد بصیرت، دین داری، آرمان خواهی، آزادی طلبی و استکبارستیزی دانشجویان کشور تبدیل شده است، اظهار کرد: روز دانشجو فرصتی برای بازنگری هویت انقلابی دانشجویان ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دانشجویان و دانشگاهیان را از تاثیرگذارترین و پیشروترین اقشار جامعه در آگاهی بخشی و بصیرت افزایی و ایجاد شور و شعور انقلابی دانست و افزود: دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته و فهیم جامعه همیشه با حضور در عرصه های مختلف کشور عامل توسعه و پیشرفت بوده اند.

معاون فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان ۱۶ آذر را روز خودباوری نسلی دانست که نقشی اساسی و پایه‌ای در پیشرفت و آبادانی ایران داشته و دارند و تصریح کرد: قشر دانشجو و دانشگاهی نیروی فعال و پویای هر جامعه و بازوی توانمند علمی هر کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشجویان باید با مسئولیت‌پذیری، حقیقت‌جویی و با تکیه بر استعدادهای خدادادی و بهره‌گیری از ثروت مادی و معنوی کشور در راه سربلندی و عزت ایران قدم بردارند، گفت: اگر روزی دانشجویان راه مبارزه با طاغوت داخلی و استعمار خارجی را بر عهده داشتند، امروز باید با حفظ مواضع انقلابی، جهاد علمی را سرلوحه اندیشه و عمل خود قرار دهند.

فرختار اعتماد به جوانان تحصیلکرده را یکی از لازمه های رشد و بالندگی جامعه دانست و گفت: پررنگ‌تر شدن نقش جوانان در عرصه تصمیم‌گیری و تقویت بنیه علمی کشور، آینده ایران اسلامی را تضمین خواهد کرد.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه نقش بی بدیل دانشگاه در توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بر هیچ کسی پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: باید دانشجو را بشناسیم، به توانایی‌هایش ایمان بیاوریم و زمینه‌های اثرگذاری وی را در جامعه فراهم کنیم.

فرختار، حضور هوشیارانه، بانشاط و فعال در صحنه را مطالبه مقام معظم رهبری از قشر دانشگاهی دانست و گفت: گام دوم انقلاب اسلامی طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، ‌گامی برای خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است و لذا نیازمند تبدیل بیانیه گام دوم انقلاب به گفتمان عمومی با کمک دانشجویان هستیم.

وی با بیان اینکه علم بر خواسته از ایمان ظلم و استکبار را برنمی تابد، خاطرنشان کرد: امروز استقلال، آزادی و امنیت کشور مرهون فداکاری جوانانی است که در دوران های مختلف راه را بر استعمار و استثمار کشور و ملت بستند و با کسب علم و دانش توام با خودسازی و تزکیه نفس راه پیشرفت و عدالت را در پیش گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روز دانشجو بیانیه گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در دیدار با دانشگاهیان استان زنجان بیان کرد: هم اکنون 100 هزار عضو هیئت علمی در کشور داریم در حالی که اوایل انقلاب 5 تا 6 هزار عضو هیئت علمی داشتیم.

توسعه آموزش عالی و توسعه منابع انسانی باعث شده که در شاخص‌های علمی جز سرآمدان باشیم

یکی از مهمترین موضوعات در حوزه علم و فناوری بحث تقویت دانش‌بنیان‌هاست.

آیین‌نامه ارتقاء ناظر به توسعه علمی، دیپلماسی علمی تا تولید علم بین‌المللی را در دستور کار داریم. باید ارتباطات علمی بین المللی داشته باشیم و آنها را توسعه دهیم.

باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم.

بسیاری کارهای فرهنگی اراده می خواهد نه بودجه.

مخالف بودجه نیستم اما الزاما با بودجه مشکل حل نمی شود.

موضوع دیگر آمایش رشته ها یعنی حذف و جذب رشته مطرح است، باید رشته ها تغییر کنند برخی هم باید حذف شوند و برخی اضافه شود.

دیگر خبرها

  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • رئیسی هر آرزویی می‌کند کسی به آن اعتنا نمی‌کند | دولت با گفتمان ایدئولوژیک، درکی از مشکلات ندارد
  • دیوارنگاره‌ها به تابلوی گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل شدند
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • حجاب مقوم عاملیت زن مسلمان