Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@17:27:21 GMT

بیش از140هزارقربانی سرخک در جهان

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۱۵۵۹

سازمان جهانی بهداشت (WHO) با بیان افزایش ناگهانی تعداد مبتلایان به بیماری سرخک در جهان اعلام کرد: بیش از ۱۴۰ هزار نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. ناطقان: طبق تازه‌ترین برآوردهای سازمان جهانی بهداشت و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا در سال ۲۰۱۸ در نقاط مختلف جهان بیش از ۱۴۰ هزار نفر به دلیل ابتلا به بیماری سرخک فوت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مرگ و میرها به دلیل افزایش ناگهانی موارد ابتلا به سرخک در جهان بوده که در تمامی مناطق با همه‌گیری فاجعه‌باری همراه بوده‌ است.

بیشتر موارد مرگ و میر بر اثر این بیماری در کودکان زیر پنج سال بوده‌ است. نوزادان و کودکان با بیشترین خطر ابتلا به بیماری سرخک روبرو هستند که می‌تواند با عوارض جانبی از جمله ذات‌الریه و انسفالیت (التهاب مغز)، همچنین معلولیت‌های طولانی مدت، آسیب مغزی، نابینایی و ناشنوایی همراه باشد.

به گفته «تدروس آدهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، این حقیقت که یک کودک به خاطر بیماری‌های قابل پیشگیری از طریق واکسیناسیون، جان خود را از دست می‌دهد نشان‌دهنده عدم موفقیت بشر در حفاظت از آسیب‌پذیرترین کودکان جهان است. برای نجات جان هر انسان باید برخورداری تمامی افراد از واکسیناسیون تضمین شود که به مفهوم سرمایه‌گذاری در بخش واکسیناسیون و بهبود کیفیت خدمات درمانی است.

به گزارش سایت اطلاع‌رسانی سازمان جهانی بهداشت، بیماری سرخک از طریق واکسیناسیون قابل پیشگیری است. هرچند، میزان واکسیناسیون در جهان برای حدود یک دهه افزایشی نداشته‌ و در سطح جهان پوشش‌دهی واکسن سرخک به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری کافی نبوده‌ است. منبع: ایسنا برچسب ها: قربانی ، سرخک ، بیماری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: قربانی سرخک بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان در همایش تجلیل از فعالان و حامیان عرصه سلامت استان گفت: اشتغال در عرصه سلامت، نعمتی بزرگ از سوی خداوند است چراکه فعالیت برای احیای جان مردم، مراقبت از سلامت و پیشگیری از بیماری هاست.
اعرابی افزود: همواره خودمراقبتی، رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری مقدم بر امر درمان است.
وی گفت: اجرای برنامه غربالگری پرفشاری خون در قالب پویش ملی سلامت، سبب شد بیش از ۱۰ هزار نفر در استان از بیماری خاموش و بی علامت فشارخون بالای خود مطلع شوند و این یعنی پیشگیری از ۱۰ هزار نیازمند دیالیز در آینده.
اعرابی افزود: ایجاد و توسعه شبکه‌های بهداشت یکی از افتخارات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، بطوری که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان به خدمات سطح یک بهداشت دسترسی دارند.
وی گفت: اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و برنامه «سلامت خانواده و نظام ارجاع» نیازمند مشارکت همگانی است.
در این مراسم از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسن گارداسیل/ فعلا الزامی به تزریق همگانی نیست
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟