Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی محامی جمعه شب در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی که به مناسبت روز دانشجو در تالار ملاصدرای دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: دوران دانشجویی دوران بسیار خوبی است و کار دانشجو به دنبال عدالت و مطالبه‌گری در کنار کسب علم و دانش بوده و مسئولان نیز باید برای مطالبه‌گری و عدالت‌طلبی پاسخ مناسب داشته و پیگیری لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: انجمن‌ها و کانون‌های دانشجویی باید برای اولویت‌های تعیین شده راهکار مناسب ارائه کرده و با کمک مسئولان دانشگاه برای حل آنها گام بردارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محامی بیان کرد: دانشگاه مرکز علم است و باید مسائل علمی و فرهنگی در این نهاد رشد پیدا کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان افزود: مسائل فرهنگی و ارزش‌های اسلامی باید دغدغه همگان باشد و انتظار ما نیز از مسئولان دانشگاه تغییر رویه در اجرای برنامه‌های فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تقاضای ما از مسئولان دانشگاه این است که اگر مشکلی در جریان اجرای راهکارهای علمی و دستاوردهای دانشجویان و اساتید در جامعه مشاهده کردند را اطلاع‌رسانی کنند تا از دفتر نماینده ولی فقیه آن را مورد پیگیری قرار دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین محامی خاطرنشان کرد: بحث گسترش فعالیت نشریات دانشجویی باید مورد توجه قرار گیرد، این حرکت تمرینی برای قلم زدن دانشجویان و ارائه مباحث و اندیشه‌هایشان است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه نباید برگزاری نشست‌های دانشجویی را به ۱۶ آذر محدود کرد، گفت: این نشست‌ها باید در طول سال و به صورت متناوب برگزار شود و برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب باید جلسات را به سمت تخصصی شدن به پیش ببریم.

امام جمعه زاهدان با اشاره به مسائل کشور، تصریح کرد: ما برای پرداختن به داخل و تامین امنیت داخلی نیاز داریم که نفوذ منطقه‌ای را گسترش دهیم.

سیستان و بلوچستان دارای قابلیت‌های فراوان است

حجت الاسلام و المسلمین محامی اظهار داشت: مشکل سیستان و بلوچستان محرومیت علمی، فرهنگی و اقتصادی است و اگر قرار است این محرومیت‌ها حل شود باید حول این محور گام برداشته و تلاش کنیم.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت و قابلیت‌های فراوانی است که در راس آنها مردم قرار دارند، اگر ظرفیت‌ها به درستی مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت در شرایط فعلی که در محاصره دشمن قرار داریم، نه تنها می‌توانست راه مناسبی برای ارتباط با کشورهای دیگر را ایجاد کند بلکه می‌تواند نیازهای استان خود و چند استان دیگر را هم تامین کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه در استان نیازمند مدیران قوی در مدیریت و جهات نفسانی هستیم، خاطرنشان کرد:  مدیران باید در استان قوی النفس باشند و از تهدید نترسیده و فعالیت‌های خود را با تمام قدرت در راستای خدمت به مردم انجام دهند..

وی ادامه داد: متاسفانه تعصبات قومی و مذهبی یکی از مسائلی است که در سیستان و بلوچستان با آن روبرو هستیم و در این زمینه باید همه دست به دست هم داده تا برای حل مشکلات به دور از تعصبات اقدام شود.

حجت الاسلام والمسلمین محامی تصریح کرد: وضعیت فعلی سیستان و بلوچستان شایسته مردم خوب استان نیست، اینکه در حوزه آموزش و پرورش در رتبه پایین کشور بوده یا مشکلات آب آشامیدنی داشته و بخش قابل توجهی از مناطق روستایی و شهری به صورت سقایی آبرسانی شود درست نیست.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌هایی به مثل مرز و دریای عمان، پتانسل‌های بخش کشاورزی و معدن و غیره به درستی در استان مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با تاکید بر لزوم ممانعت از افزایش و گسترش دانشگاه‌ها و رواج مدرک‌گرایی در جامعه، گفت: باید برای این مساله برنامه‌ریزی و با آن مقابله کرد.

نهضت روشنگری برای مدیران در نماز جمعه دایر است

وی در پاسخ به درخواست و پیشنهاد یکی از دانشجویان مبنی بر برخورد شدید با مسئولان کم کار در تریبون نماز جمعه، اظهار داشت: بیان این مساله به این شکل صحیح نیست و در صورتی که ما در تریبون در مورد مدیری صحبت کنیم و آن مدیر تریبونی برای پاسخگویی نداشته باشد نمی‌تواند پاسخ ما را بدهد و در این میان چیزی از مشکلات مردم کم نمی‌شود و اثرات مثبتی برای آنها نخواهد داشت.

وی ادامه داد: تاکید رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر این بود که هرگز این درگیری‌ها و منازعات به نماز جمعه کشیده نشود و تنها در صورت پیگیری‌های متعدد و عدم رسیدگی مسائل باید در خطبه‌ها به صورت کلی گفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین محامی در مورد پاسخگویی مسئولان نسبت به مطالبات مردم گفت: هم اکنون چندین هفته است که در پیش از برگزاری نماز جمعه، نهضت مطالبه‌گری با حضور یکی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اعتراضات اخیر در کشور اظهار داشت: قرار نبوده کسی که برای اعتراض به خیابان آمده و حق را مطالبه می‌کند کشته شود، این که دانشجو باید مطالبه‌گر باشد درست است اما باید این فرد قدرت و بینش فکری را داشته و دوست از دشمن را بشناسد.

وی ادامه داد: آنچه که اتفاق افتاد مطالبات مردمی بود اما برخی با موج‌سواری بر این مطالبه گری به دنبال غارت و صدمه زدن به نظام و انقلاب و خدشه‌دار کردن ارتباط میان مردم و نظام و تسخیر مراکز نظامی و انتظامی بودند و حتی دست به قتل و تکه تکه کردن برخی از افراد زدند؛ حساب این افراد با مطالبه گران مردمی جداست.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در مورد این نکته که یکی از دانشجویان گفت« رهبر معظم انقلاب همه کشته شدگان این اعتراضات را شهید اعلام کرده‌اند» افزود: اینگونه نیست، رهبر معظم انقلاب کشته شدگان را تقسیم کرده‌اند و شهدا مشخص شده‌اند که چه کسانی هستند، نمی‌توان آنکسی که دست به قتل مردم و یا تیراندازی به نیروهای امنیتی و انتظامی می زند را شهید اعلام کرد.

مولوی کوهی با وساطت نماینده ولی فقیه سابق و تعهد کتبی آزاد بود

حجت الاسلام والمسلمین محامی در خصوص درخواست یکی از دانشجویان مبنی بر آزاد شدن مولوی کوهی، گفت: قانون را باید در این خصوص ملاک قرار داد، از روزهای اول حضورم در سیستان و بلوچستان یکی از موضوعاتی که مطرح بود، دستگیری وی بود؛ برخی می‌گفتند این مولوی از نظر علمی و اجتماعی در رده بالایی قرار نداشته و در روستا زندگی می‌کند، مولوی کوهی شهروند جمهوری اسلامی ایران است و باید تابع قوانین نظام به فعالیت بپردازد.

وی افزود: اینکه برخی از حرف‌های مولوی کوهی مطالبه‌گری اجتماعی بوده قابل تحمل است و ما نیز این مطالبه‌گری‌ها را داریم، یکی از این مطالبه‌گری‌ها قاچاق سوخت است که ما نیز در این زمینه بارها سخنرانی و صحبت کرده‌ایم و این مسئله را به دادگاه روحانیت، مسئولان استانی و حتی رییس قوه قضائیه هم اعلام کرده‌ایم اما فهرستی را از عملکردهای غیرقانونی وی برایمان آورده‌اند که نیاز است دادگاه رسیدگی کند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در زمینه مولوی کوهی اعلام کرده بودیم که اگر می‌شود با تذکر موضوع را حل کنیم اما به من گفتند که وی در دوران فعالیت آیت‌الله عباسعلی سلیمانی نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با وساطت ایشان و با دادن تعهد کتبی آزاد شده بود، اما با آزادی دوباره وی اقدامات گذشته غیرقانونی خود را از سر گرفته بود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، گفت: امام جماعت مسجد مکی اهل سنت زاهدان چندین بار در این زمینه با من تماس گرفته‌اند، من در یک تماس گفتم ایشان نه تنها عملکرد غیرقانونی دارد و با تعهد در دوران نماینده سابق ولی فقیه در استان آزاد شده بلکه مدرسه دینی و برگزاری نماز جمعه وی نیز غیرقانونی بوده و به فکر گسترش مدرسه غیرقانونی‌اش است.

حجت الاسلام والمسلمین محامی تاکید کرد: قانون، قانون است و در مورد همه باید قانون را ملاک قرار داد تا همه بدانند باید پایبند قانون باشند.

برچسب‌ها نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان دانشگاه روز دانشجو امام جمعه زاهدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان دانشگاه روز دانشجو امام جمعه زاهدان نماینده ولی فقیه سیستان و بلوچستان دانشگاه روز دانشجو امام جمعه زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان شرارت کمتر از ۲ ساعت در زاهدان دستگیر شدند

سرهنگ علیرضا دلیری  اظهار کرد: همزمان با اعلام وقوع یک فقره تیراندازی و مجروحیت شهروند زاهدانی، بلافاصله تیم عملیاتی ماموران انتظامی با جدیت پیگیر موضوع شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد ۲ شرور با انگیزه اختلافات قبلی در سطح یکی از خیابان های شهر به سمت شهروند زاهدانی شلیک و وی از ناحیه پای چپ مصدوم و متواری شدند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با اشاره به انجام تحقیقات تخصصی و اطلاعاتی تیم پلیس در این راستا خاطرنشان کرد: کمتر از ۲ ساعت ۲ شرور مسلح شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز از متهمان کشف و ضبط شد.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ثبت رکورد بارش در ۱۰ ایستگاه‌های باران‌سنجی بلوچستان
  • لغو پرواز درسیستان وبلوچستان،بدلیل وضعیت جوی
  • قطع ارتباط ۳۰۰ روستا در جنوب استان
  • تداوم بارش های رگباری در سیستان و بلوچستان
  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاورین املاک متخلف زاهدان
  • رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در زاهدان برگزار شد
  • عاملان شرارت کمتر از ۲ ساعت در زاهدان دستگیر شدند
  • امام جمعه موقت سمنان منصوب شد
  • انتصاب امام جمعه موقت جدید سمنان
  • انتظار جدی مردم از مسئولان امنیتی سیستان و بلوچستان