Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام گفت: سامانه بارشی ناپایدار تا اواسط فردا در سطح استان مستقر است، مردم در این مدت از ترددهای غیرضرور خودداری کنند.

ساسان رستمی کارشناسی پیش‌بینی هواشناسی ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: سامانه بارشی ناپایدار هم‌اکنون در سطح استان مستقر بوده و تا اواسط فردا یک‌شنبه فعالیت بارشی در ایلام ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وزش باد نسبتا شدید، بارش باران گاهی رعد و برق همراه با احتمال تگرگ در ارتفاعات بارش برف و در نواحی سردسیری با بارش باران و برف همراه است.

کارشناسی پیش‌بینی هواشناسی ایلام یادآور شد: آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها، احتمال بروز صاعقه، افزایش مصرف حامل‌های انرژی و اختلال در تردد وجود دارد.

وی تصریح کرد: مدیریت مصرف انرژی، عدم صعود به نواحی مرتفع، خودداری از ترددهای غیرضرور و سایر اقدامات پیشگیرانه و احتیاطی در این مدت الزامی است.

سطح جاده‌ها لغزنده است، رانندگان احتیاط کنند 

در ادامه سرهنگ رضا همتی‌زاده رئیس پلیس راه استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با افزایش برودت هوا اکثر ارتفاعات استان دچار مه گرفتگی شدید شده و رانندگان در هوای مه آلود باید چراغ‌های خودرو را روشن کرده و با فاصله طولی مناسب با خودروها رانندگی کنند.

وی افزود: اولین عکس‌العمل در مواجه با شرایط آب و هوایی یا شرایط غیر معمول دیگر برای راننده، کاهش سرعت خودرو است و راننده باید سرعت خودرو را با شرایط محیطی تطبیق دهد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در صورتی که آب در سطح جاده‌ها و معابر جاری شده باشد راننده نباید با سرعت وارد آن شود زیرا آب موجود میان جاده و لاستیک قرار می‌گیرد و اصطکاک خودرو و جاده را به صفر نزدیک می‌کند و در این حالت خودرو روی قشری از آب حرکت کرده و احتمال واژگونی شدن خودرو به‌وجود می‌آید.

همتی‌زاده تصریح کرد: رانندگانی تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند تا در صورت لزوم از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/970821

منبع: فارس

کلیدواژه: ایلام بارندگی بارش باران هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارندگی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش یابی، برای ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف و کولاک هم پیش بینی شده است. وزش باد شدید و کاهش ۳ تا ۸ درجه‌ای دمای هوا از روز سه شنبه تا پنجشنبه خواهیم داشت.
تا روز پنجشنبه در استان سمنان هشدار نارنجی بارندگی و وزش باد اعلام شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تداوم وزش باد شدید تا اواخر وقت امروز در ایلام
  • تداوم بارش باران در استان یزد/ خودداری از تردد‌های غیر ضرور
  • کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
  • اجرای تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • تمهیدات ترافیکی ویژه برگزاری کنکور در البرز
  • تداوم بارندگی در استان سمنان
  • تداوم نظارت بر نانوایی‌های ایلام
  • تشدیدفعالیت سامانه بارشی وناپایداری‌های محلی سیستان وبلوچستان
  • هشدار زردجوی: وزش بادوتداوم رگبار‌های بهاری درسیستان وبلوچستان