Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی در سومین روز سفر به روسیه ضمن بازدید از دانشگاه روابط بین‌الملل میگیمو با ترکانف، رئیس این دانشگاه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار عاملی بر گسترش همکاری‌های دانشگاهی بین دو کشور ایران و روسیه به‌ویژه در رشته‌هایی مانند ایران‌شناسی، روابط بین‌الملل و اقتصاد دیجیتال تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاملی همچنین از آمادگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای زمینه‌سازی و حمایت از گسترش همکاری‌ها بین این دانشگاه و دانشگاه‌های ایران و از جمله فعال‌تر شدن تفاهم‌نامه این دانشگاه با دانشگاه تهران خبر داد.

ترکانف هم ضمن استقبال از این پیشنهاد، برای اعطای بورسیه تحصیلی دانشجویان میان دانشگاه‌های ایران و روسیه نیز ابراز آمادگی کرد.

در ادامه بازدید عاملی از دانشگاه روابط بین الملل میگیمو، وی در جمع استادان و دانشجویان این دانشگاه تحت عنوان «شناخت جهان با نگاه کلان و دو فضایی شدن جهان» به ایراد سخنرانی پرداخت.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران در این سخنرانی گفت: قبلاً با جهان تک‌فضایی که در آن جغرافیا موضوعیت داشت، مواجه بودیم؛ اما اکنون با جهانی مواجه هستیم که در آن فضای مجازی با قابلیت ها و ماهیت رقومی موضوعیت پیدا کرده است.

وی افزود: جهان مجازی قابلیت‌های جدید و الگوریتم‌های مخصوص به خود را دارد و می‌توان گفت جهان مجازی، جهان عددی و جهان الگوریتمی است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین در ارتباط با مسائل حوزه بین‌‍‌الملل گفت: در این حوزه قبلا ژئو پلتیک موضوعیت داشت؛ اما امروز شکل جدیدی از روابط و قواعد ایجاد شده که در آن تمام موضوعات مربوط به روابط بین‌الملل از دو فضایی شدن جهان تأثیر گرفته است.

وی افزود: این موضوع، نظم و دیسیپلین جدید را ایجاد کرده و نظم‌‎ها و دیسیپلین‌های قدیم در حال تغییر و منسوخ شدن است. علوم سیاسی، علوم اجتماعی، علوم پزشکی و علوم مهندسی در این فضا، قاعده و قانون جدید خود را دارند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: به عنوان مثال در علوم پزشکی، با 24 خدمت دیجیتال و از راه دور برخوردار هستیم. در دنیای فضای مجازی دیگر آن الگوریتم آنالوگ استفاده نمی‌شود؛ بلکه الگوریتم دیجیتال قواعد زیادی را عوض کرده است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران در پایان گفت: با ایجاد این تغییرات، قواعد قدرت و بسیاری از قواعد دیگر در حوزه‌های مختلف علوم عوض می‌شود و ما با تبدیل‌ها و تغییرات راهبردی مواجه هستیم.

انتهای پیام/

168 / 320 شورای عالی انقلاب فرهنگی عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه میگیمو روسیه ترکانف دانشگاه روسیه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی عاملی شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران از اقدام تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی کاسته است

دبیر شورای عالی امنیت ملی در گفت‌و‌گوی تلفنی با همتای هندی خود گفت: نباید فرصتی برای سوء استفاده و شانه خالی کردن رژیم صهیونیستی از مسئولیت جنایت هایش فراهم گردد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  آقای احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به تماس تلفنی مشاور امنیت ملی هند تاکید کرد: تنها راه برقراری ثبات در منطقه آتش بس فوری و دائم در غزه و رفع کامل محاصره مردم فلسطین است. 

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که ایران به درخواست کشور‌های دوست از اقدام تنبیهی خود به شدت کاسته است گفت: پیشگیری از شرارت بعدی رژیم صهیونیستی در گروی مواضع و اقدامات کشور‌های دوست و منصف در نشست امشب سازمان ملل است تا فرصتی برای سوء استفاده و شانه خالی کردن این رژیم از مسئولیت جنایت هایش فراهم نگردد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • جلسه شورای اسلامی سازی دانشگاه ها شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • خسروپناه: ضعف حکمرانی در حوزه صوت و تصویر فراگیر مرتفع شود
  • ایران از اقدام تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی کاسته است
  • کمک دوستان و دعای خیر پدر و مادر!
  • معاون حوزه وزارتی وزیر علوم منصوب شد
  • معاون حوزه وزارتی وزارت علوم منصوب شد
  • درخواست مجوز از انحصار صاحبان سکوها خارج شد
  • فعالیت یک دانشگاه بین‌المللی در تهران غیرقانونی اعلام شد
  • فعالیت دانشگاه بین‌المللی زاگرس غیرقانونی اعلام شد
  • سومین رویداد بین المللی نوروتاک دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می‌شود