Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ «محمد حیدری» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه از اواخر روز گذشته با شروع بارش ها تمام جاده های استان لغزنده است، اظهارداشت: تمام محورهای استان باز است، اما گردنه تته که شهرستان پاوه در استان کرمانشاه به مریوان در استان کردستان متصل را می کند به علت شدت بارش برف مسدود است.

وی با بیان اینکه در ارتفاعات استان شاهد بارش برف هستیم، گفت: اکنون در گردنه «مله ماس» سنقروکلیایی شاهد بارش برف هستیم و احتمال بارش برف در دیگر گردنه های استان نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه خودروها باید زنجیر چرخ به همراه داشته باشند،گفت: باتوجه به احتمال شدت بارش برف در گردنه های استان این احتمال وجود دارد که از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ جلوگیری شود.

حیدری با بیان اینکه رانندگان باید با سرعت مطمئنه و احتیاط کامل رانندگی کنند، افزود: باتوجه به شدت بارش‌ها احتمال آبگرفتگی در برخی جاده‌ها و یا ریزش کوه در مسیرهای کوهستانی وجود دارد.

رئیس پلیس راه کرمانشاه با تاکید بر اینکه اکنون تمام جاده‌های استان باز و تردد در آنها روان است، گفت: رانندگان در طول مسیر تردد خود با ماموران پلیس و راهداری همکاری لازم را داشته باشند.

حیدری با تاکید بر اینکه باید از سفرهای غیرضروری اجتناب کرد، اظهار داشت: رانندگی که قصد تردد در جاده‌های برون شهری را دارند باید از سالم بودن سیستم‌ گرمایشی، چراغ‌ها و برف پاکن خودرو اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه در چنین شرایط جوی رعایت فاصله طولی ضروری است، یادآور شد: در شرایطی که جاده‌ها لغزنده است، سرعت بالا و ترمزهای ناگهانی می‌تواند حادثه آفرین باشد.

رئیس پلیس راه کرمانشاه همچنین به احتمال وقوع پدیده مه گرفتگی در جاده‌های استان اشاره کرد و گفت: در صورت قرار گرفتن در مه با سرعت کم و چراغ‌های روشن رانندگی کنید و نکات ایمنی را نیز در نظر بگیرید.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.

برچسب‌ها كرمانشاه مریوان محمد حیدری بارندگی بارش برف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كرمانشاه مریوان محمد حیدری بارندگی بارش برف كرمانشاه مریوان محمد حیدری بارندگی بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌ها لغزنده می‌شود/ فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور، فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه موجب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ در برخی مناطق کشور خواهد شد.

این سامانه امروز کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، جنوب و نیمه شرقی خوزستان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، فارس، جنوب و غرب اصفهان، شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شرق خراسان رضوی، جنوب و ارتفاعات کرمان، هرمزگان و غرب یزد را در بر می‌گیرد.

فردا نیز چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، شرق و نیمه جنوبی اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، شمال شرق خوزستان و ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران درگیر این سامانه می‌شوند.

گستره بارش‌ها روز چهارشنبه به خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد، جنوب اصفهان و ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران می‌رسد.

احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب‌پذیر، از جمله مخاطرات این سامانه است.

سازمان هواشناسی کشور به احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم به‌منظور حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ممنوعیت تردد خودرو‌های سنگین از جاده فرعی گردنه شهر پیر در زرین دشت
  • (ویدئو) فروریختن یک جاده در العین امارات در اثر بارش باران
  • هشدار لغزندگی در جاده‌های ۷ استان
  • جاده‌ها لغزنده می‌شود/ فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه
  • احتمال بارش خفیف باران در زنجان
  • حرکت عادی خودروها در جاده‌های شمال
  • بارش‌های رگباری بهاری در چهارمحال و بختیاری
  • فعلا خبری از بارش‌های چشمگیر در کرمانشاه نیست/ رشد ۱۶ درصدی بارش‌ها
  • پیش بینی بارش‌های رگباری بهاری چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش تگرگ در چهارمحال و بختیاری