Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@05:32:16 GMT

خودکفایی ۹۵ درصدی در تولید تجهیزات نفتی

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۱۷۹۵

خودکفایی ۹۵ درصدی در تولید تجهیزات نفتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، رضا خیامیان، گفت: توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی در ساخت برج ها، رآکتورها، مبدل‌های حرارتی، مخازن ذخیره‌ها و مخازن تحت فشار به توفیقات بالایی رسیده است و ما در این بخش به خودکفایی ۹۵ درصدی دست یافته ایم.

وی از تلاش تولیدکنندگان در ساخت تجهیزات دوار خبر داد و افزود: در تولید کمپرسورها و توربین‌ها نیز به تولید ۷۰ درصدی داخلی رسیدیم، اما نیاز اندکی به صنایع خارجی در این بخش وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیامیان تاکید کرد: در داخلی سازی تجهیزات صنعت نفت در بخش پایین دستی هیچ مشکلی وجود ندارد و اندک مشکلات موجود بیشتر در بخش بالا دستی است.

وی از تدابیر وزارت نفت در ایجاد تحرک تولیدی در بخش بالادستی خبر داد و گفت: وزارت نفت ۱۰ قلم کالای مورد نیاز را در فهرست تولیدی قرار داده که به زودی شاهد افزایش ۱۰ قلم دیگر به این فهرست هستیم که با تحرک بخش بالادستی شاهد تولید و تامین قطعات مورد نیاز کشور خواهیم بود.

خیامیان با اشاره به توان تحصیل کردگان و نیروی کار موجود در داخل اظهار داشت: یکی از معضل بخش تولید بهره نبردن از نیروهای داخلی است. اکثر تحصیل کردگان ما از معضل بیکاری رنج می‌برند که با تمرکز در این بخش قادر خواهیم بود بخش تولید داخلی را افزایش دهیم.

کد خبر 4791102

منبع: مهر

کلیدواژه: تجهیزات نفتی نفت صادرات غیرنفتی قیمت دلار قیمت بنزین کمک معیشتی خانوار بنزین بانک مرکزی ایران اوپک وزارت جهاد کشاورزی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مالیات قیمت یورو نشست 177 اوپک وزارت صنعت معدن و تجارت طرح ملی مسکن صادرات غیرنفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل

نوبخت اژدری گفت: سال زراعی جاری با وجود سرمازدگی شدید مزارع غلات استان در اسفندماه و شیوع آفات و امراض از جمله شته روسی، از لحاظ تولید محصول استراتژیک گندم سال پربرکتی محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل میانگین برداشت گندم در مزارع آبی استان اردبیل را بیش از ۴.۴ تن اعلام کرد و افزود: این امر بیانگر نقش کلیدی و ارزشمند محققان و به خصوص توصیه‌های فنی همکاران اجرایی در مدیریت زراعت و مدیریت‌های شهرستان‌ها در افزایش عملکرد این محصول در واحد سطح است.

به گفته او، در سال‌های گذشته میانگین برداشت گندم در اراضی دیم این استان فقط ۶۰۰ کیلوگرم در هکتار بود ولی با مکانیزه شدن این اراضی و اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، هم‌اکنون متوسط برداشت محصول گندم در اراضی دیم استان از مرز ۲ هزار کیلوگرم در هر هکتار فراتر رفته است.

اژدری لازمه پایداری در خودکفایی گندم را مکانیزه کردن تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت عنوان کرد و گفت: بیش از ۸۵ درصد از کشت این محصول در داخل استان به صورت مکانیزه بوده و تنها ۱۵ درصد به صورت سنتی انجام می‌گیرد که می‌بایست بساط این میزان کشت سنتی نیز جمع شود.

او اظهار کرد: اجرای مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی و کشت غلات می‌تواند علاوه بر کاهش ضایعات، موجب افزایش عملکرد محصولات زراعی، ایجاد اشتغال بیشتر، توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد امنیت غذایی شود.

اژدری بیان کرد: توجه به مسائل اساسی در کشت گندم نظیر کشت در زمان مناسب و استفاده از فناوری‌های نوین از موارد ضروری است که خودکفایی کشور در تولید گندم را پایدار می‌کند و ما برای حفظ خودکفایی گندم و سپس صادرات این محصول، هیچ راهی جز حرکت به سمت این راهبردها نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه تحقق خودکفایی در تولید گندم را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های محققان حوزه کشاورزی از طریق معرفی ارقام پرمحصول و مقاوم به آفات و امراض و سازگار با شرایط آب و هوایی عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور واحد‌های تولیدی اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • ارز مورد نیاز برای تامین دارو تخصیص داده شود
  • پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در استان اردبیل