Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی اف در حاشیه چهاردهمین اجلاس کمیسیون بین دولتی کشورهای فعال در طرح توسعه کریدور حمل و نقل "تراسکا" در باکو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دست رسی کشورهای منطقه به خلیج  فارس و برقراری ارتباط با  کشورهای حاشیه  ایین  خلیج از طریق ایران امکان  پذیر می باشد.

وی با اشاره به این که  ایران در حال حاضر همراه  با طرح تکمیل کریدور بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب در طرح  توسعه تراسکا نیز مشارکت دارد و یکی از اعضای فعال این  طرح  می باشد ، افزود: این در حالی است  تحریم  های آمریکا مانعی برای حضور گسترده  ایران در این طرح ایجاد کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل  دفترملی " تراسکا " در جمهوری آذربایجان همچنین با اشاره به قدرت و ظرفیت های ایران در حوزه های مختلف گفت: اگر چه  این همه موانع و مشکلاتی که ایران با آنها روبه رو است ، نباشد ، این کشور در همه عرصه ها  از جمله در  حوزه حمل و نقل پیشرفت قابل توجهی خواهد داشت .

به گفته مصطفی اف، در حال حاضر کشورهای منطقه از جمله ایران یک طرح جدید حمل و نقل بین المللی شامل راه اندازی کریدور جنوب -  غرب برای انتقال محموله ها از خلیج فارس و از طریق خاک  ایران ، جمهوری آذربایجان و گرجستان به اروپا را نیز بررسی می کنند .

وی در باره  فعالیت کریدور تراسکا گفت : در توسعه این کریدور ۱۳ کشور مشارکت  دارند و در قالب این  کریدور طرح  های زیرساختی حمل و نقل زیادیی در منطقه  از جمله در جمهوری آذربایجان اجرا شده است .

مصطفی اف با اشاره به این که حمل و نقل ترانزیتی از عمده شاخص های فعالیت  موثر کریدور "تراسکا" می باشد گفت : اگر چه در ابتدای فعالیت این  کریدور در اوایل دوهزاره حمل و نقل ترانزیتی ترکیبی از کشورهای آسیای مرکزی و  از طریق دریای خزر و  منطقه قفقاز به اروپا و بالعکس نزدیک  به یک میلیون تن بوده است ولی بر اساس نتایج  سال ۲۰۱۸ میلادی این رقم ۱۰ برابر افزایش یافته و نزدیک به  ۱۰ میلیون تُن می رسد که سود قابل توجه برای کشورهای فعال در این طرح داشته است .

 وی افزود: مشارکت در طرح توسعه کریدور "تراسکا" همچنیین به تقویت همکاری و ارتباط میان کشورهای فعال در این طرح کمک کرده است .

چهاردهمین اجلاس کمیسیون بین دولتی توسعه کریدور بین المللی  "تراسکا " روز گذشته ( جمهه ) با حضور مسوولان و نمایندگان نهادهای راه  ۱۳ کشور فعال در این طرح  از جمله هیات  جمهوری اسلامی ایران به  سرپرستی " شهرام آدم نژاد " معاون  حمل  و نقل وزارت راه و شهرسازی در باکو برگزار شد .

برنامه تراسیکا اولین بار در سال ۱۹۹۳ میلادی در کنفرانسی در بروکسل با حضور وزرای تجارت و حمل‌ونقل ۸ کشور جمهوری آذربایجان ، گرجستان، ارمنستان ، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، و ازبکستان به منظور حل مشکلات حمل‌ونقل و تجارت منطقه مطرح شد و ایران در سال ۱۳۸۸ به این کریدور بین المللی حمل و نقل پیوست و شاخه جنوب این کریدور را  تشکیل داد .

برچسب‌ها تاجیکستان قرقیزستان تركمنستان باکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تاجیکستان قرقیزستان تركمنستان باکو تاجیکستان قرقیزستان تركمنستان باکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۳۵۰ جایگاه توزیع سوخت در اصفهان

استاندار اصفهان با اشاره به دارا بودن ۳۵۰ جایگاه توزیع سوخت در سراسر استان اصفهان، گفت: در ایام نوروز حجم فعالیت در این مجموعه‌ها افزون می‌شود که اگر همکاری و همراهی با هدف خدمت‌رسانی به مردم نباشد، شاهد اتفاقات مناسب در این حوزه نیستیم. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سیدرضا مرتضوی در حاشیه بازدید از انبار شهید  منتظری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان ضمن تقدیر از کارکنان این مجموعه در خدمت‌رسانی به مردم، اظهار داشت: پشت صحنه رفاهی که در حوزه پخش سوخت در کشور می‌گذرد، کارکنان خدوم اینگونه مجموعه‌ها هستند که برای تأمین و توزیع سوخت مورد نیاز مردم، بی وقفه تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: این شبکه‌ها همواره مورد تهدید توسط دشمنان قرار گرفته و از این بابت نیز مورد اهمیت هستند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه گمشده این مجموعه‌ها عدم معرفی گستره خدمات به مردم است، بیان کرد: تا جایی که امکان وجود داشته باشد می‌توان با کمک رسانه، فعالیت‌های صورت گرفته در مجموعه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی را به اطلاع مردم رساند.

وی با اشاره به دارا بودن 350 جایگاه توزیع سوخت در سراسر استان اصفهان، تصریح کرد: در ایام نوروز حجم فعالیت در این مجموعه‌ها افزون می‌شود که اگر همکاری و همراهی با هدف خدمت‌رسانی به مردم نباشد، شاهد اتفاقات مناسب در این حوزه نیستیم.

مرتضوی برخی مسئولیت‌های مجموعه پخش فرآورده‌های نفتی را برشمرد و گفت: موظف هستیم در ایام نوروز با سرکشی به دستگاه‌های خدمت‌رسان، ضمن ابراز قدردانی از کارکنان این مجموعه‌ها از روند فعالیت‌های انجام شده مطلع شویم و بازدید امروز بر همین مبنا شکل گرفت.

انتهای پیام/163/

دیگر خبرها

  • «فرسایش خاک در ایران» سه برابر میانگین کشورهای آسیایی و 20 برابر میانگین جهانی! - استاد دانشگاه یزد: ایران در رده پنجم از نظر ثروت منابع طبیعی جهان قرار دارد
  • واکنش آذری جهرمی به ادعای رئیسی درباره سرمایه گذاری خارجی در ایران
  • اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از همایش اقتصادی کشورهای ساحلی خزر
  • هشدار جدی مقام بلندپایه نظامی ایران به دشمنان؛ در جنگ نرم و فضای مجازی دستتان را کوتاه می کنیم
  • تجاوزات صهیونیست ها توسط رسانه های غربی و آمریکایی پشتیبانی می شود
  • ایران و آذربایجان به سازش رسیدند؟
  • نوروز؛ مبنای جدید هنجار سازی در روابط بین الملل
  • سهم تجاری بابل در کریدور شمال-جنوب مشخص شود
  • عباسی، استاد اقتصاد دانشگاه مریلند: فاصله اقتصاد ایران با ترکیه و عربستان در حال افزایش است/باید بتوانیم تورم را به زیر 20درصد برگردانیم// عبده تبریزی: ایران پتانسیل خروج از وضعیت فعلی را دارد/ در همین نظام هم کم تنش تر با هم زندگی می کردیم
  • فعالیت ۳۵۰ جایگاه توزیع سوخت در اصفهان