Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،همزمان با فرا رسیدن ۱۶ آذر، آیین گرامی‌داشت روز دانشجو با حضور هیات رییسه دانشگاه و جمعی از دانشجویان و تشکل‌های مختلف دانشجویی در سالن همایش دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران برگزار شد. روز دانشجو، محصول نورافشانی شهیدان راه خدا است حیدر جانعلیزاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران، ضمن خیرمقدم به دانشگاهیان حاضر در مراسم، یاد دانشجویان شهید  قندچی، بزرگ‌نیا و شریعت رضوی را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در ۱۶ آذر ۱۳۳۲، سه ستاره دانشگاهی در آسمان علم و عقل و عشق در مدار خدامحوری، عدالت‌طلبی، استکبار و استبدادستیزی، حریت، ایثارگری و عزت‌خواهی برای ملت عزیز ایران و همه آزادگان جهان به زیبایی درخشیدند و بر مناره بلند رشادت، اذان شرافت‌مندی و لبیک یا حسین سر دادند. پس خوب یادمان باشد که برگزاری آیین گرامی‌داشت روز دانشجو، محصول نورافشانی این شهیدان راه خدا و عندربهم یرزقون است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران ادامه داد: همه مدیران، حاکمان و دانشگاهیان یادشان باشد که اینجا ایران، سرزمین هزاران شهید لاله‌گون است که برای خدا و در راه تحقق عدالت، آزادی، استقلال، رفاه و آرامش مردم، خون خویش را نثار نمودند.

تلاش دانشگاه در راستای دریافت مجوز پردیس پارک علم و فناوری ظرف یک سال آینده

علیرضا خصالی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مازندران در این مراسم با اشاره به تلاش مسئولان دانشگاه در راستای ارتقا به دانشگاه نسل سوم، لازمه انتقال از دانشگاه نسل 1 به نسل 3 را روابط بین‌المللی، تعاملات و ارتباطات علمی با دانشگاه‌های دنیا و دانشگاه کارآفرین دانست.

او موضوع آموزش را یکی از مقدمات رسیدن به یک دانشگاه معتبر عنوان کرد و با تاکید بر این که مسئولان در ریل‌گذاری قطار دانشگاه به گونه‌ای عمل خواهند کرد که به مقاصد و مولفه های دانشگاه نسل 3 منجر شود.

خصالی توجه به کارآفرینی و تقویت مرکز رشد و فناوری دانشگاه را بسیار حایز اهمیت خواند و از تلاش دانشگاه در راستای دریافت مجوز پردیس پارک علم و فناوری ظرف یک سال آینده خبر داد.

او فعالیت دانشجویان در تولید علم را برای دانشگاه بسیار مهم ارزیابی کرد و از اعطای پاداش چاپ مقاله برای دانشجویان مقطع دکتری خبر داد که علاوه بر تولید علمی موظف، موفق به تولید مقاله‌ isi  که ضریب تاثیر آن از میانگین ضریب تاثیر بیشتر باشد، و از آن، به‌عنوان گامی مهم در این راستا یاد کرد و بر حرکت دانشگاه در دست‌یابی به‌یک رتبه معتبر علمی و جذب دانشجویان خارجی به‌عنوان پیامد مثبت این اقدام، تاکید کرد.

خصالی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به‌جوان‌گرایی در بدنه مدیریتی دانشگاه، انرژی جوان را در مسیر ارتقای دانشگاه بسیار موثر دانست و از فعالیت گسترده در حوزه جذب دانشجوی فوق دکتری و تقویت گروه های پژوهشی از طریق جذب اعضای هیات علمی پژوهشی به‌عنوان دو گام مهم و اساسی در راستای ارتقای دانشگاه نام برد.

در این مراسم که با سخنرانی برخی مسئولان دانشگاهی و پخش کلیپ‌های مختلف با موضوع روز دانشجو همراه بود، از دانشجویان ممتاز در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، قرآنی، ورزشی  با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی، تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۱۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن لبافی گفت: گروه صنایع غذایی از سال ۱۳۹۷ با هدف آشنایی دانشجویان و انتقال دانش عملی و تجربیات مهندسان کارخانه‌های صنایع غذایی اقدام به دعوت و حضور آنان در برخی کلاس‌های تئوری و عملی دروس تخصصی مقاطع مختلف کرده است.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران افزود: نشست‌های تخصصی امکان ارتباط مستقیم و شناخت بیشتر و ملموس‌تر از وضعیت صنایع غذایی و نیازهای حال و آینده و آگاهی از جایگاه دانشجویان در آینده تحصیلی آنان را به بهترین وجه فراهم آورده است.

به گفته وی، با فراهم شدن فضای آموزش بهتر و ارتباطات مجازی دانشگاه در دوران کرونا در حالی که از برگزاری نشست‌های حضوری محروم شدیم اما به راحتی توانستیم از مدیران بخش‌های تولید، تحقیق و توسعه (R&D) صنایع و مراکز پژوهشی تخصصی مرتبط با دروس دانشجویان دعوت به عمل آوریم.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بیان کرد: با عادی شدن شرایط بعد از کرونا، برگزاری نشست‌های مربوط به دروس فرمولاسیون مواد غذایی، فنآوری آب میوه، صنایع قند (چغندری و نیشکری)، صنایع شیر و صنعتی سازی صنایع سنتی تداوم و توسعه یافته است.

لبافی در خصوص مهمترین دستاورد این کلاس‌های تخصصی گفت: اینکه از تک بعدی و تک رشته‌ای بودن خارج می‌شود، دانشجویان متوجه می‌شوند که علاوه بر فراگیری و آموزش دروس علمی تخصصی، برای تکمیل دانسته‌های خود نیاز به اطلاعات دیگر و برقراری ارتباط با فعالان و مدیران صنایع نیز هست.

وی عنوان کرد: در بعضی تخصص‌ها دانشجویان فکر می‌کنند دروس نظری کافی است اما در اجرا به محض ورود به صنعت و امور اجرایی متوجه نیاز به اطلاعات و مهارت‌های دیگر هم می‌شوند و به اهمیت ارتباط دروس بین رشته‌ای مانند مسائل مالی، مدیریتی، فرهنگی، روانشناسی، ارتباطات و تجربه مدیران واقف می‌شوند.

عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران اظهار کرد: مدیران و صاحبان صنایع غذایی که به دنبال ارتقای کار و کیفیت محصولات خود هستند به دنبال دانشجویانی می‌گردند که علاوه بر تخصص اصلی خود در حوزه‌های مدیریت مسائل مالی، نیروی انسانی و نوآوری نیز دارای زمینه‌های اولیه باشند.

وی گفت: در پروژه کلاسی درس فرمولاسیون مواد غذایی دانشجویان دکترا برای داوری پروژه‌های آنان از مدیران صنایع مرتبط دعوت کرده‌ایم. بر اساس بازخوردها، این شیوه عمل برای ایجاد تفکر و اجرای پروژه‌های علمی تخصصی و کاربردی برای دانشجویان و مدیران صنایع بسیار مفید بوده است.

کد خبر 6087965

دیگر خبرها

  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • حمایت دانشجو معلمان یزدی از سپاه پاسداران
  • نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود