Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:20:18 GMT

ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۲۲۴۶

ثبت‌نام کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ آغاز شد

براساس برنامه زمان‌بندی سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت‌نام از داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون سراسری سال ۹۹ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از امروز شنبه ۱۶ آذرماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org آغاز شد و تا ۲۵ آذرماه ادامه دارد.
آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ کمی زودتر از دوره های قبل و در روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه ۹۹ برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس مصوبه دائمی شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی، گزینش دانشجو در هر یک از رشته های امتحانی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته از بین داوطلبانی که بر اساس کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته هستند با توجه به نمره کل اکتسابی، اولویت کد رشته های انتخابی و نتیجه بررسی صلاحیت های عمومی مطابق ضوابط مربوط از کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ آغاز شد و این روند برای آزمون های کارشناسی ارشد ادامه دارد.
طبق تبصره گزینش نهایی در تمام رشته های تحصیلی طبق ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی (حاصل از تراز نمرات دروس) در هر گرایش با توجه به ضرایب مربوط و ۲۰ درصد معدل تراز شده انجام می شود.
فرآیند ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۹ در ۶ گروه آموزشی و برای ۱۴۱ کد رشته امتحانی شامل ۵۴ کد رشته علوم انسانی، ‌۱۷ علوم پایه، ۲۴ فنی و مهندسی، ۲۳ کد رشته امتحانی کشاورزی و منابع طبیعی، ۱۳ کد رشته امتحانی هنر و ۱۰ کد رشته امتحانی دامپزشکی صورت می گیرد.

برچسب‌ها کنکور کارشناسی ارشد 99 ثبت نام سازمان سنجش آموزش کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنکور کارشناسی ارشد 99 ثبت نام سازمان سنجش آموزش کشور کنکور کارشناسی ارشد 99 ثبت نام سازمان سنجش آموزش کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۲۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه برخی از افراد به دکتر مراجعه کرده‌اند و ابزارهای جاسوسی برای کنکور را در بدن کار گذاشته‌اند، گفت: حتی قبل از فرآیند آزمون هم اگر داوطلب این ابزارها را داشته باشد متخلف محسوب می‌شود و از آزمون محروم می‌شود.

به گزارش ایسنا، عبدالرسول با حضور در یک برنامه تلویزیونی به تشریح تمهیدات سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری کنکور اشاره کرد و گفت: در هیچ کدام از حوزه های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی شود، دیگر این موضوع ضرورتی ندارد. در آن سال که اینترنت قطع شد، امکانات فعلی مقابله با تقلب‌ها در اختیار ما نبود ؛اما اکنون با دستگاه‌های تقلب یاب و آشکارساز حفاظت برقرار است.

وی در ادامه تصریح کرد: تعدادی کلاهبردار به صورت ناجوانمردانه سعی می‌کنند از مردم پول بگیرند. از داوطلبان خواهش می‌کنم که به این افراد پول ندهند. پرونده‌هایی داشتیم که این باندهای کلاهبردار از داوطلب و خانواده اش اعتراف گرفته‌اند و با این اعترافات آنها را تهدید کرده‌اند. ۱۹ هزار نفر را رصد کردیم که کانال‌های مدعی تقلب را ترک کردند.

معاون وزیر علوم یادآور شد: به تمام داوطلبان توصیه می‌شود این کانال‌ها را تا زمان برگزاری کنکور ترک کنند؛ زیرا اگر با آشکارسازها متوجه شویم که تجهیزات گرفته‌اند حتی اگر از تجهیزات استفاده نکنند هم متخلف محسوب شوند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه تجهیزات هندزفری و موبایل واره در قالب تبانی خریداری شده و جاسازی شده است، افزود: روز گذشته دو کانال بزرگ با ۵۰ هزار فالور را دستگیر کردند. دلیل اینکه خریداری تجهیزات تخلف محسوب می‌شود، این است که تعداد زیادی از داوطلبان رفتند تجهیزات هندزفری و موبایل واره خریده‌اند. این دستگاه‌ها در قالب تبانی خریداری شده و جاسازی شده است. فرد در ابتدایی که وارد حوزه می‌شود، به محض روشن شدن آن توسط دستگاه‌های ما سیگنال‌ها دریافت می‌شود و صورت جلسه می‌شود.

پورعباس تاکید کرد: برخی از افراد به دکتر مراجعه کرده‌اند و ابزارهای جاسوسی برای کنکور را در بدن کار گذاشته‌اند. حتی قبل از فرآیند آزمون هم اگر داوطلب این ابزارها را داشته باشد متخلف محسوب می‌شود و از آزمون محروم می‌شود. این موبایل واره ها ابزار جاسوسی هستند و اگر خریداری شود؛ یعنی شبکه ای پشت این موضوع است. موبایل ساده ای نیست که بتوان آن را یک تخلف محسوب کرد. بسیاری از این افراد به دکتر مراجعه کرده‌اند و این ابزارها را در بدن کار گذاشته‌اند. 

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه عده‌ای اجیر می‌شوند که به محض توزیع سوال در جلسه آزمون، با ابزارهای جاسوسی از سوال عکس بگیرند، اظهار کرد: با توجه به تمام تمهیداتی که در نظر گرفته شده است امکان ندارد که تا قبل از بازشدن در مخزن هیچ انسانی با سوالات تماس داشته باشد. تا ساعت ۸ صبح که سوالات در قرنطینه است هیچ امکانی برای دسترسی به سوال وجود ندارد. اما ما می‌دانیم که عده‌ای اجیر می‌شوند که به محض توزیع سوال در جلسه آزمون، با این ابزارهای جاسوسی از سوال عکس بگیرند و به بیرون ارسال کنند و در بیرون عده‌ای این سوالات را حل کنند.

به گفته وی، پارسال سه نفر سه صفحه را عکس گرفتند و در عرض چند دقیقه دستگیر شدند. ممکن است عکسی بیرون بیاید؛ اما مطلقاً پاسخی به حوزه نمی‌رود. همه دستگاه‌های مخابراتی را پارسال کشف کردیم و امسال هم با دستگاه‌های آشکارساز تمام حوزه‌ها را پوشش می‌دهیم.

پورعباس یادآور شد: نظام آموزش عالی بر اساس عدالت آموزشی و کارآیی سنجش ورودی دانشگاه‌ها تعریف می‌شود. یک مصوبه‌ای علاوه بر مصوبه سال گذشته در شورای امنیت کشور تصویب شد تا آزمون سراسری به سلامت برگزار شود. داوطلبی که در جلسه آزمون گرفتار شود متخلف محسوب می‌شود. مجرمان با متخلفان متفاوت هستند و پلیس فتا وقتی افراد شبکه‌های متقلب را دستگیر می‌کند آنها با یک تا ۵ سال زندان مواجه خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند/ داوطلبان کانال‌های تقلب را ترک کنند
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته ۲۷ هزار داوطلب آزمون دکتری ۱۴۰۳
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت ورد به جلسه کنکور را دریافت کردند
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • ۳۲۷ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند