Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ائتلاف سیاسی «الوطنیه» عراق، خواستار موضع قاطع نیرو‌های امنیتی کشور در قبال اقدام گروه‌های غیرقانونی در هدف قرار دادن تظاهرات‌کنندگان شد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «ایاد علاوی» رئیس ائتلاف سیاسی «الوطنیه» عراق، امروز (شنبه ۷ دسامبر)، طی بیانیه‌ای درباره تداوم اعمال خشونت طرف‌های غیرقانونی علیه تظاهرات‌کنندگان در این کشور، هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته پایگاه خبری «المسله»، وی افزود: تداوم تجاوز‌هایی که گروه‌های غیرقانونی علیه شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز انجام می‌دهند، مقامات مسئول امنیتی را از بازخواست و پاسخگویی معاف نمی‌کند. دولت مستعفی و مقامات مسئول امنیتی کشور باید موضعی قاطع و جدی در قبال این گروه‌ها اتخاذ کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: جنبش مسالمت‌آمیزی که عراق شاهد آن است، تهدیدی حقیقی برای غنایم و کاسبی‌های که سوء‌استفاده‌گران ناشناس پشت آن قرار دارند و نیرو‌های امنیتی از متوقف کردن آن‌ها ناتوانند، به شمار می‌رود. حاصل این جنبش طی دو ماه اخیر، سنگی خواهد شد که اصول سهم‌خواهی سیاسی و طائفه‌گری بر روی آن شکسته خواهد شد و به منزله سپری است که عراق را از دخالت‌های خارجی حفاظت می‌کند.

میدان «الخلانی» و پل «السنک» در مرکز بغداد، دیروز شاهد تیراندازی افراد ناشناسی بود که به کشته و زخمی شدن دست‌کم ۸۴ نفر منجر شد و وزارت کشور نیز اعلام کرد که در حال تحقیق درباره این مسئله است.

ایاد علاوی پیشتر نیز طرحی در حمایت از معترضان عراقی ارائه کرده بود و خواستار مشمول قانون «قربانیان تروریسم» دانستن کلیه کشته‌های تظاهرات‌های اخیر، درمان زخمی‌های این تظاهرات‌ها با هزینه دولت، آزادی فوری تظاهرات‌کنندگان بازداشتی، پایان دادن به تمامی پیگرد‌های قضایی علیه معترضان، دادن غرامت به صاحبان اموال منقول و غیرمنقولی که در جریان اعتراض‌ها به آن‌ها خسارت وارد شده و نگه‌داشتن بخش مشخصی از حقوق کارمندان و مبلغی از ذخیره پولی برای اختصاص حقوق ماهانه به کسانی که بیکار هستند، شده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایاد علاوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۲۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از CNN، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، پس از پایان سفر خود به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی X نوشت: به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهنمان، بسیار خرسند شدم».

اردوغان در ادامه پیام خود به جزئیات مذاکراتش با مقامات عراق و توافقات و تفاهم‌نامه‌های امضاشده میان دو کشور پرداخت.

کد خبر 846944 برچسب‌ها خبر ویژه ترکیه - رجب طیب اردوغان عراق

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس / حمله معترضان به بن گویر
  • تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو در قدس اشغالی/ حمله معترضان به بن گویر
  • محاصره بن گویر در میان معترضان خشمگین صهیونیست + فیلم
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • سفر اردوغان به بغداد/ دیدار با مقامات کردستان عراق در دستور کار
  • تلاش ۲۰ کشور برای ممانعت از پاسخ ایران به اسرائیل | به اقدام متجاوزانه دیگر پاسخ قوی‌تر می‌دهیم | واکنش به حادثه امنیتی در سفارت ایران در فرانسه