Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@20:14:30 GMT

چطور طول دوره آنفلوآنزا را کوتاه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۲۸۳۹

آنفلونزا از آن جمله بیماری‌هایی است که درمانی قطعی برای آن وجود ندارد اما با پیروی از یک سری دستورالعمل‌ها می‌توانید طول دوره آن را کوتاه و از عوارض خطرناکش در امان باشید.

به گزارش ایسنا، سایت تخصصی "وب ام دی" (WebMd) در مطلبی در این باره آورده است: بهترین روش‌ برای کوتاه کردن دوره این بیماری استراحت و ماندن در خانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر علائم بسیار خفیف از قبیل سردرد ناگهانی، درد ماهیچه، تب و ضعف و بی‌حالی دارید، از خانه بیرون نیایید و تا می‌توانید استراحت کنید. مقادیر زیادی مایعات بنوشید. علاوه بر آب، آب میوه‌ها و غذاهای سوپ مانند به‌خصوص سوپ رشته‌فرنگی همراه با مرغ، بدن را از کم‌آبی نجات می‌دهد.

تب و درد خود را با داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن، ایبوپروفن، ناپروکسن کنترل کنید. هرگز به افراد جوان‌تر از ۱۹ سال آسپرین ندهید. داروهای ضدسرفه را نیز بدون نسخه پزشک به کودکان زیر چهار سال ندهید.

حمام بخار بگیرید. در غیر این صورت از دستگاه‌های مرطوب‌کننده هوا در خانه استفاده کنید تا احتقان بینی و سرفه شما کاهش یابد. دستگاه‌های مرطوب کننده با رطوبت گرم توصیه نمی‌شوند زیرا این نوع رطوبت باعث رشد باکتری‌ها می‌شود. همچنین مصرف ماست، سیر، سبزیجات برگدار، کلم بروکلی، زنجبیل، چای عسل و لیمو را فراموش نکنید.

برای افراد در معرض خطرات بیشتر، به‌خصوص کسانی که زیر دو سال یا بالای ۶۵ سال سن دارند، پزشک ممکن است داروهای ضد ویروس تجویز کند. این داروها در ۴۸ ساعت اول پس از شروع علائم آنفلوآنزا، بهتر عمل می‌کنند. به هیچ‌وجه از پزشک درخواست آنتی‌بیوتیک نکنید. این داروها فقط در برابر عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها عمل می‌کنند و آنفلوانزا یک عفونت ویروسی است.

به گزارش دویچه‌وله، در صورت بروز هر یک از علائمی چون، درد شدید گوش، تب ۳۷.۸ درجه سانتی‌گراد یا بالاتر، گلودرد و سرفه‌ای که از بین نمی‌رود، خس‌خس سینه، استفراغ، تنگی نفس، درد در قفسه سینه و گیجی با پزشک تماس بگیرید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا نانسی پلوسی روز دانشجو استیضاح ترامپ مسعود سلیمانی حادثه تالار عروسی سقز سقز فروش صندلی اتوبوس طول دوره آنفلوآنزا کوتاه انتخابات مجلس یازدهم آنفولانزا نانسی پلوسی روز دانشجو استیضاح ترامپ مسعود سلیمانی حادثه تالار عروسی سقز سقز فروش صندلی اتوبوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۲۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور

رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو گفت: داروهای "متفورمین" و "سرماخوردگی بزرگسالان" پرمصرف‌ترین داروهای سال ۱۴۰۲ بوده‌اند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین متولی اظهار کرد: پرفروش‌ترین داروها از لحاظ تعدادی در سال گذشته ترتیب متفورمین با 2 میلیارد و 209میلیون عدد، سرماخوردگی بزرگسالان با یک میلیارد و 920 میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و 763 میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و 235 میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیاردو 231 میلیون عدد بوده‌اند.

وی افزود: داروهایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم فروش قرار دارند.

فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند

به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو پرمصرف‌ترین داروهای تأمینی سال 1402 از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، سرماخوردگی بزرگسالان، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده‌اند.

متولی خاطرنشان کرد: داروهای ذکر شده 10 درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا