Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، رئیس اداره صمت سربیشه گفت: بخش اعظمی از منیزیت استخراجی در بزرگترین واحد فرآوری منیزیت کشور در این شهرستان، فرآوری و بصورت محصولات میانی یا نهایی به سایر واحد‌های تولیدی و مصرف کنندگان نهایی عرضه می‌شود.

ملایی با اشاره به وجود ۱۴ معدن منیزیت با ذخیره یک میلیون تن در این شهرستان افزود: این معادن زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: سالانه ۷۵ هزار تن انواع فرآورده‌های نسوز قلیایی در کارخانه اکسید منیزیم سربیشه، تولید می‌شود که نیاز صنایع بزرگ کشور را مرتفع کرده است.

رئیس اداره صمت سربیشه از اجرای طرح پرعیارسازی منیزییت و تولید آجر نسوز در این واحد خبر داد و گفت: این طرح برای ارتقای بهره‌وری، بهره‌برداری مفیدتر از ظرفیت‌ها و ذخایر معدنی و تکمیل زنجیره ارزش تولیدات است که افزایش تولید و اشتغال را به دنبال دارد.

مواد نسوز در صنایع سیمان، فولاد و ذوب و فراوری مواد معدنی بعنوان عایق در جداره کوره‌ها مصرف بالایی دارد و منیزیت یا کربنات منیزیم به عنوان ماده پایه در تولید مواد نسوز منیزیتی از کاربرد و اهمیت خاصی برخوردار است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اشتغال سیمان معدن ارتقاء بهره وری مصرف کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۲۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان رتبه نخست کشور در تملک زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن

 به گزارش جام جم آنلاین از گرگان سیدمحمد حسینی اظهار کرد: مهمترین مشکل استان گلستان در راستای طرح نهضت ملی مسکن روستایی، به دلیل مستعد بودن اراضی در حوزه کشاورزی، تامین زمین است که با راهبری استاندار گلستان و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده‌ است و در حال حاضر گلستان رتبه نخست کشور در تامین و تملک زمین در راستای طرح نهضت ملی مسکن دارد.  وی تصریح کرد: در دو سال از دولت سیزدهم ۳ هزار هکتار اراضی در ۴۰۰ روستای استان گلستان شناسایی و تملک شده و امسال نیز ۸۰۰ هکتار دیگر شناسایی و در مراحل تملک است.  مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطرنشان‌ کرد: استان گلستان، پایلوت احداث مسکن جوانان در روستاها بوده و در این راستا بیش از یک‌هزار واحد مسکن جوانان در گلستان در حال ساخت است. بر این اساس افرادی که زمین دارند، می‌توانند با استفاده از تسهیلات بانکی و خدماتی مانند نظارت بر ساخت مسکن، از این فرصت استفاده کنند و یا زمین را به قیمت مناسب از بنیادمسکن خریداری کرده و با استفاده از تسهیلات بانکی و دیگر خدمات، صاحب‌ خانه شوند.  وی ادامه داد: در حوزه مسکن حمایتی نیز در دو سال گذشته، با تاکید استاندار محترم، ساخت ۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن حمایتی برای اقشار کم‌درآمد کارسازی شد که حدود ۷۰ درصد از این واحدها تکمیل شده و تحویل مالکان آن گردیده و ۳۰ درصد باقیمانده نیز تا هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد‌.  مهندس حسینی گفت: تلاش داریم امسال نیز ۵ هزار واحد مسکن حمایتی دیگر در گلستان احداث و تحویل متقاضیان داده شود  وی با تشکر از تعامل کمیته امداد امام خمینی ره استان با بنیاد گفت؛ با برنامه ریزی های صورت گرفته، تا پایان سال ۱۴۰۳ همه مددجو کمیته امداد که در روستاها زندگی میکنند خانه دار خواهند شد و هیچ مددجوی روستایی بدون خانه نخواهیم داشت.

دیگر خبرها

  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • زمین ۱.۸ میلیون واحد نهضت ملی مسکن تامین شد
  • ۸۰ واحد بزرگ صنعتی در استان قزوین در دست اجراست
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت + فیلم
  • تکذیب ادعای یک نماینده مجلس درباره عدم تخصیص ارز به واردات مواد اولیه
  • کیسه تخلیه مورد استفاده در جراحی لاپاراسکوپی تولید شد
  • ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق تسویه شد
  • گلستان رتبه نخست کشور در تملک زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن