Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:08:48 GMT

 بورسیه استانی ایتالیا

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۲۹۷۵

 بورسیه استانی ایتالیا

ایتالیا در سالیان اخیر به‌شدت موردتوجه علاقه‌مندان به تحصیل در اروپا قرارگرفته است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام یگانه سفیران دانش، یکی از دلایل این توجه و علاقه بدون شک وجود بورسیه استانی ایتالیاست. بورسیه‌ای که ایتالیا را تبدیل به تنها کشوری کرده است که بدون رزومه تحصیلی به دانشجویان علاقمند تحصیل در ایتالیا کمک‌هزینه تحصیل و زندگی پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب به معرفی بورسیه استانی و چگونگی دریافت آن می‌پردازیم.

بورسیه استانی بر اساس درآمد خانواده دانشجو و شرایط مالی سرپرست خانواده به دانشجو تعلق می‌گیرد.

بورسیه استانی که توسط استان محل تحصیل دانشجو در ایتالیا پرداخت می‌شود به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که در کشور خود دارای درامد بالایی نیستند و توانایی پرداخت شهریه یا هزینه زندگی در ایتالیا را ندارند. با استفاده از این بورسیه دانشجویان می‌توانند تمامی هزینه‌های تحصیل یا بخشی از آن را پرداخت کنند. این بورسیه فقط بر اساس مدارک مالی ارائه‌ شده توسط دانشجو پرداخت می‌شود و نیازی به هیچ‌گونه رزومه تحصیلی یا مقالات isi ندارد. مبلغ بورسیه ۵۲۰۰ یورو وجه نقد به‌علاوه ۷۰% تخفیف در خدمات خوابگاه و سلف‌سرویس و کارت تردد است. شهریه دانشجویان در این بورسیه به‌طور کامل حذف خواهد شد و دانشجویان مبلغی بابت شهریه پرداخت نمی‌کنند. در برخی شهرها درصورتی‌که به دانشجو خوابگاه تعلق بگیرد هزینه خوابگاه به‌طور خودکار از مبلغ بورسیه کم شده و مبلغ ۲۵۰۰ الی ۳۰۰۰ یورو به دانشجو پرداخت می‌شود.

قدم اول جهت گرفتن بورسیه اخذ پذیرش قطعی از یکی از دانشگاه‌های دولتی ایتالیا می‌باشد. پس‌ از آن دانشجو می‌بایست مدارک بورسیه (درامد سرپرست، اعضای خانواده، وضعیت سکونت و ...) را تهیه جهت دریافت بورسیه استانی ارائه دهد.

دانشجو با ارائه این مدارک، شرایط زندگی خود را شرح داده و برای گرفتن بورسیه درخواست می‌دهد.

سؤالات متداول در مورد بورسیه استانی ایتالیا:

۱. آیا گرفتن این بورسیه برای دانشجو تعهدی ایجاد می‌کند؟

خیر این بورسیه هیچ تعهدی اعم از ارائه خدمت برای دانشگاه یا دولت ایتالیا یا انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی برای دانشجو ایجاد نمی‌کند و تنها تعهد دانشجو این است که در هر سال تحصیلی مقدار معینی از واحدهای خود را (تقریباً نیمی از واحدهای یک سال) با موفقیت پاس کند. بدین ترتیب دانشجو قادر خواهد بود پس از اتمام دوره تحصیلی بدون هیچ تعهدی کشور ایتالیا را به مقصد دیگر کشورها ترک کنند.

۲. مبلغ بورسیه استانی چقدر است؟

مبلغ این بورسیه ۵۲۰۰ یورو در سال (با اختلاف اندک‌ بین استان‌های مختلف) به‌علاوه حذف کامل شهریه و تخفیف خوابگاه تا سقف ۷۰% درصد است. علاوه بر این موارد، تخفیف‌های سلف‌سرویس و کارت تردد نیز از مزایای بورسیه استانی است.

۳. هدف از پرداخت این بورسیه چیست؟

هدف دولت ایتالیا از پرداخت این بورسیه کمک به دانشجویانی است که توانایی تحصیل در این کشور را دارند اما ازلحاظ مالی با مشکل روبرو هستند. دانشجویانی که این بورسیه را دریافت می‌کنند از کشورهای جهان سوم هستند

۴. آیا بورسیه استانی به همه رشته‌ها تعلق می‌گیرد؟

بله این بورسیه به‌ تمامی رشته‌ها تعلق می‌گیرد. دانشجویان در هر رشته‌ای که در دانشگاه‌های دولتی ایتالیا پذیرش بگیرند می‌توانند برای بورسیه درخواست بدهند.

 ۵. آیا مقطع تحصیلی در گرفتن بورسیه استانی مؤثر است؟

خیر. بورسیه استانی به‌تمامی مقاطع اعم از لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا تعلق می‌گیرد. دانشجویان برای هر مقطعی می‌توانند یک‌بار بورسیه را دریافت کنند یعنی دانشجویی که سه مقطع دانشجویی خود (لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری) را در ایتالیا می‌گذراند برای هر مقطع می‌تواند یک‌بار بورسیه را دریافت کند.

۶. آیا دریافت بورسیه استانی نیازمند داشتن رزومه پژوهشی، معدل بالا، مقالات isi و ... است؟

خیر. دریافت بورسیه استانی صرفاً بر اساس مدارک مالی ارائه‌ شده توسط دانشجو است و داشتن رزومه قوی یا ضعیف تأثیری در گرفتن آن ندارد.

۷. هزینه بورسیه به چه صورت به دانشجو پرداخت می‌شود؟

قسط اولیه بورسیه که معمولاً نیمی از کل هزینه پرداختی است حدوداً یک ماه پس از اعلام نتایج اولیه هر استان به‌حساب دانشجو واریز شده یا به‌صورت کارت اعتباری به دانشجو داده می‌شود که از لحاظ زمانی تقریباً قبل از سال نوی میلادی خواهد بود. قسط دوم بورسیه نیز پس از ترم دوم پرداخت خواهد شد.

 ۸. شانس گرفتن بورسیه برای دانشجویان ایرانی چقدر است؟

طبق اعلام سازمان بورسیه ایتالیا هر دانشجویی که درآمد سرپرستاش زیر ۱۰ هزار یورو در سال باشد شانس گرفتن بورسیه را خواهد داشت.

۹. آیا دانشجویانی که درامد سرپرستشان بالاتر از مقدار تعیین‌ شده است هم می‌توانند درخواست بورسیه بدهند؟

بله می‌توانند، دانشجویانی که درآمد سرپرستشان بالاتر حد تعیین‌ شده باشد نیز می‌توانند با ارائه مدارکی اضافی این بورسیه را دریافت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه استانی ایتالیا می‌توانید با موسسه یگانه سفیران دانش که در حوزه تخصصی پذیرش تحصیلی و بورسیه ایتالیا فعالیت می‌نماید تماس حاصل فرمایید و از مشاوره‌های رایگان این موسسه بهره‌مند شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تحصیل در ایتالیا بورسیه تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت

خلداوی رئیس دانشگاه شاهد در نشست خبری گفت: دانشگاه شاهد در سال ۶۹ تاسیس شده است و اکنون دانشکده‌های دانشگاه در یک مکان متمرکز شده است. دانشگاه شاهد دارای ۱۰ دانشکده است که چهار دانشکده مربوط به علوم پزشکی است؛ دانشکده داروسازی در آینده نزدیک تاسیس خواهد شد. 

وی بیان کرد: دانشگاه شاهد دارای شش هزار دانشجو در تمام مقاطع است. در حوزه آموزش و پژوهش اقدامات خوبی انجام شده و بودجه پژوهشی در این مدت ۱۰ برابر شده است. 

رئیس دانشگاه شاهد ادامه داد: آزمایشگاه محاسبات رایانه ای با هزینه پنج میلیارد تومان راه اندازی شده است. تعداد قرارداد های ارتباط با صنعت در مدت دو سال ۱۷ برابر و میزان مبلغ آن حدود ۱۴ برابر شده است. 

خلداوی تاکید کرد: مجوز تاسیس پارک علم و فناوری اخذ شده است و در مدت دو سال گذشته مرکز رشد افتتاح شده است. پذیرش دانشجو در دانشگاه شاهد غیر متمرکز است. 

وی افزود: سرانه تولید مقاله به ازای هر استاد حدود ۱/۵ است و سالیانه ۵۳۰۰ مقاله در این دانشگاه نوشته می شود. دو استاد یک درصد و دو استاد دو درصد در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند. 

وی گفت: اکنون در دانشگاه شاهد حدود ۶۰ دانشجوی خارجی در حال تحصیل هستند و اکثرا از کشور نیجریه هستند. از سال بعد از ۱۲ کشور مانند پاکستان، استرالیا، عراق و سوریه دانشجو در این دانشگاه خواهیم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • ۱۷ برابر شدن قرار داد‌های دانشگاه شاهد با صنعت
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • آتش گرفتن قطار حین حرکت در کانادا + فیلم
  • پرداخت ۲۸۱ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی