Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@12:55:06 GMT

مردم مجلسی مقتدر و مستقل انتخاب کنند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۳۰۶۹

مردم مجلسی مقتدر و مستقل انتخاب کنند

دادستان کل کشور گفت: انتظار از مردم این است که مجلسی مقتدر، مستقل و در تراز نظام جمهوری اسلامی انتخاب کنند، زیرا اگر مجلس کارآمد و توانا باشد، قطعاً امور کشور بهتر پیش می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور امروز شنبه 16 آذر در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قوه قضاییه در امر انتخابات وظیفه ای در حوزه استعلامات دارد و متناظر با آن در سراسر کشور ستادهای پاسخ به استعلامات تشکیل شده که کارها را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: همکاران ما در دادستانی کل کشور از روز نخست ثبت‌نام‌ها مشغول انجام وظیفه هستند که پس از گذشت پنج روز از ثبت‌نام‌ها پاسخ کلیه استعلامات صورت گرفته را به شورای نگهبان، هیئت نظارت بر انتخابات و دستگاه های مربوطه ارسال کنند. 

منتظری گفت: انتظار ما از مردم این است که با حضور پرشور خود بر نشاط انتخابات اضافه کنند و تلاش کنند که مجلسی مقتدر، مستقل و در تراز نظام جمهوری اسلامی داشته باشند. نقش مجلس در همه حوزه ها نقشی بی بدیل است. مجلس اگر کارآمد و توانا باشد قطعا امور کشور بهتر پیش می‌رود. 

دادستان کل کشور با تبریک روز دانشجو در پاسخ به سوالی در باره چرایی عدم اعلام تعداد بازداشت شدگان اعتراضات اخیر به افزایش قیمت بنزین گفت: پیش از این هم راجع به این موضوع صحبت کرده ام. بازداشتی های اخیر به دو الی سه دسته تقسیم می شود یک دسته افرادی بودند که بلافاصله بعد از تحقیقات جزئی آزاد شدند. 

وی افزود: اما دسته دیگر، افرادی بودند که با قرارهای بسیار ساده همانند قرار کفالت با التزام از زندان آزاد شدند. تعداد زیادی از آن ها که قرائن و شواهد نشان می‌دهد که در صحنه اغتشاشات مرتکب جرائمی شدند، آن ها هنوز در بازداشت هستند. 

منتظری گفت: ما امیدواریم با تدابیر اتخاذ شده در دستگاه قضایی این افراد نیز در اولین فرصت تایین و تکلیف شده و افرادی که امکان آزادیشان با قرار فراهم است آزاد شده و آن هایی که باید به دادگاه معرفی شوند کیفرخواستشان آماده شود. 

وی افزود: تلاش دادستانی تصریح در روند این اقدامات است و امیدواریم با همکاری صورت گرفته با نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، افرادی که باید به دادگاه معرفی شوند. 

دادستان کل کشور درباره چرایی عدم اعلام تعداد دقیق بازداشت‌شدگان گفت: دلیل این مسئله، آن است که تعداد بازداشتی‌ها متغیر است، بنابراین اگر امروز عددی اعلام کنم ممکن است منطبق با واقعیت نباشد، لذا ما به دو الی سه اصل مهم اشاره می کنیم. تلاش ما بر این است که کسانی که دارای تقصیر جزئی بودند آزاد شوند هر چند که بسیاری از آن‌ها آزاد شدند و افرادی که همچنان در بازداشت هستند کسانی هستند که تحقیقات درباره آن ها هنوز تمام نشده است. 

وی تصریح کرد: ما به نیروهای انتظامی اطلاعاتی و امنیتی تاکید کردیم که تلاش های لازم برای پایان تحقیقات این افراد را انجام دهند، این گونه مسائل، مستلزم پایان تحقیقات چه در ارتباط با تبرئه شدن آن ها و چه در ارتباط با اعلام جریم علیه آن ها است.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی درباره تعداد کشته شدگان حوادث اخیر گفت: چون اطلاع دقیق ندارم نمی تونم اعلام کنم؛ شما [خبرنگار] اصرار می کنید ولی من اطلاع دقیقی ندارم . فقط می گویم آمار و ارقامی که بنگاه‌های خبری هارج از کشور اعلام می کنند با واقعیت خیلی متفاوت است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: دادستان کل کشور ستاد انتخابات انتخابات منتظری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، دفتر نخست وزیر جامائیکا اعلام کرد: تصمیم گرفتیم به طور رسمی کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسیم.

این در حالی است که در هفته های اخیر در پی تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه، موج جدیدی از سوی کشورهای مختلف جهان در زمینه به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به راه افتاده است.

چند روز پیش جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام جمهوری باربادوس در به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس در مرزهای سال ۱۹۶۷ استقبال می‌کنیم.

این در حالی است مقامات الجزایر پس از وتوی اخیر آمریکا، تصمیم دارند مجدداً پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را در شورای امنیت طرح کند.

هفته گذشته آمریکا قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. آمریکا در ادامه حمایت از رژیم صهیونیستی، قطعنامه ارائه شده به شورای امنیت برای قبول عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد. ۱۲ کشور به این قطعنامه رأی موافق و دو کشور رأی ممتنع داده بودند.

کد خبر 6087589 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • دادستان کل کشور: مصادیق آزادی‌های مشروع باید روشن شود
  • پیشنهاد پزشکیان به مسئولان بعد از فعال شدن گشت ارشاد
  • آزادی فردی و اجتماعی باید مطابق شریعت باشد
  • پزشکیان: اجبار و گشت ارشاد نتیجه عکس می‌دهد
  • پزشکیان : امروز در مجلس اولویت عده‌ای موضوع حجاب است/ این موضوع با زور و گشت ارشاد نتیجه‌ عکس خواهد داد
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳
  • هدف ایران ارتباط با کشور‌های همسو و مستقل مانند سریلانکاست
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع (فیلم)