Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@05:34:35 GMT

ثبت نام ۱۰ هزار کرمانی برای دریافت بیمه

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۳۳۹۵

ثبت نام ۱۰ هزار کرمانی برای دریافت بیمه

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: طی یک ماه گذشته تاکنون 10 هزار نفر در استان کرمان برای ارزیابی وسع در هنگام دریافت بیمه ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد جعفری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آذر ماه جاری طرح ارزیابی وُسع در زمینه پوشش اجباری بیمه در کشور اجرا شده که این مهم جزو مسئولیت وزارت رفاه است و فقط اطلاعات به بیمه سلامت ارسال می‌شود و بیمه از این اطلاعات برای آزمون وسع استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شعار آزمون وسع «پرداخت بر اساس توان، دریافت بر اساس نیاز» است و با اجرای آزمون وسع و صدور دفترچه بیمه، 70 درصد هزینه‌های سرپایی و 90 درصد هزینه‌های بستری طبق تعرفه‌های دولتی از سوی بیمه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان افزود: با اجرای آزمون وسع فردی که دفترچه بیمه رایگان دارد، می‌تواند فقط از مراکز درمانی دولتی استفاده کند و کسی که در پرداخت حق بیمه مشارکت می‌کند، می‌تواند از مراکز درمانی خصوصی و دولتی استفاده کنند.

جعفری همچنین مبلغ حق بیمه کامل برای سال 98 را 580 هزار و 800 تومان به ازای هر نفر به شرط خانوار ذکر کرد و افزود: طی یک ماه گذشته تاکنون 10 هزار نفر در استان کرمان برای ارزیابی وسع در هنگام دریافت بیمه ثبت‌نام کرده‌اند، در حالی که در استان بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر دارای دفترچه بیمه سلامت هستند.

جعفری گفت: تمدید دفترچه بیمه همه کسانی که از قبل دارای بیمه‌نامه بوده‌اند بدون هیچ کم و کاستی قابل تمدید است و کسانی که هیچ پوشش بیمه‌ای ندارند، با ارزیابی وسع تحت پوشش قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: بیمه کرمان سلامت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۳۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان آمده است:

از امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت تا پایان هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی شاهد ناپایداری‌های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و وزش تندباد‌های لحظه‌ای در استان خواهیم بود. 

عمده فعالیت این سامانه روز‌های سه‌شنبه تا پنج شنبه و در نیمه شمالی، غرب و برخی از مناطق جنوبی استان خواهد بود. 

با توجه به نوع و شدت بارش‌های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق مذکور محتمل است.

با توجه به احتمال رخداد تگرگ در استان؛ فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را اتخاذ کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۲ هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز کرمانی در ماراتُن کنکور
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • دستگیری سارق، نوجوانان کرمانی را خوشحال کرد
  • ۴۹۵ هزار نفر از جمعیت خراسان جنوبی زیرپوشش بیمه سلامت
  • بهره مندی ۶۵ درصدی جمعیت خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای کرمانی‌ها 
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی
  • کاراته کا‌های کرمانی و صید ۵ مدال رنگارنگ از رقابت‌های کشوری