Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه نمایش برای نخستین بار، فیلم سینمایی« لیلا » به کارگردانی داریوش مهرجویی را با کیفیت بالای تصویری پخش خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه نمایش برای نخستین بار،یکشنبه ۱۷ آذر ماه، ساعت ۲۳ فیلم سینمایی«لیلا» به کارگردانی داریوش مهرجویی را با کیفیت بالای تصویری پخش خواهد کرد.

فیلم سینمایی «لیلا» با هنرنمایی علی مصفا و لیلا حاتمی، محمدرضا شریفی‌نیا و زنده یاد جمیله شیخی، محصول سال ۱۳۷۵ است که برای نخستین بار در مهرماه سال ۱۳۷۶ به نمایش درآمد و داستان زنی به نام لیلا را روایت می‌کند که با وجود زندگی آرام و عاشقانه‌اش به سبب عدم باروری تحت فشار خانواده همسر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**رکوردشکنی «دل» در قسمت اول

با گذشت سه روز از انتشار قسمت اول سریال «دل»، میزان تماشای آنلاین این سریال با ثبت رکورد تازه‌ای خبرساز شد.

این آمار که با مقایسه‌ی مجموع دقایق تماشا در سه روز اول انتشار سریال‌ها بررسی شده، نشان می‌دهد که میزان تماشای سریال «دل» رکوردی بیشتر از دوبرابر سریال «هیولا» را به ثبت رسانده است. به این ترتیب که «دل» با ۱۳ میلیون و ۴۴۰ هزار دقیقه، «هیولا» با ۶ میلیون و ۲۰ هزار دقیقه و «مانکن» با ۵ میلیون و ۸۷۰ هزار دقیقه، رتبه‌های اول تا سوم تماشا در ۷۲ ساعت  ابتدایی انتشار قسمت اول یک سریال را به خود اختصاص داده‌اند.
.«دل» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی جواد فرحانی با پشت سر گذاشتن «هیولا»، به پرمخاطب‌ترین سریال شبکه نمایش خانگی در سه روز اول انتشار تبدیل شده است و پیش‌بینی می‌شود این رکورد شکنی با ادامه انتشار سریال به ثبت آمارهای شگفت انگیز تازه‌‌ای منجر شود.

 حامد بهداد، ساره بیات، یکتا ناصر، کوروش تهامی، سعید راد، بیژن امکانیان، افسانه بایگان، نسرین مقانلو، مهدی کوشکی، علی سخنگو، مهراوه شریفی نیا، لیلا زارع و بهرام افشاری بازیگران سریال «دل» هستند که گروه نویسندگان آن را هم بابک کایدان و میثم کایدان تشکیل می‌دهند.

 **«فاتحه عاشقی» به زودی منتشر می‌شود

«فاتحه عاشقی» تازه ترین مجموعه شعر شاعر معاصر یدالله گودرزی( شهاب) به زودی در دسترس علاقمندان شعر معاصر قرار خواهد گرفت.

این کتاب مجموعه ای از نوسروده ها و آثار کلاسیک و آنک های یدالله گودرزی است که آثار وی با نام شهاب گودرزی نیز منتشر شده‌اند.

این شاعر و مترجم اعلام کرد : « فاتحه عاشقی» سروده های مرا از سال 90 تا 96 دربر می گیرد و مضامین این آثار غنایی و تغزلی است که البته  برخی از تاملات مرا درباره زندگی و جهان در برمی‌گیرد.

این کتاب را انتشارات سوره مهر که ناشری معتبر در حوزه آثار ادبی است منتشر می‌کند و دومین کتاب من در این نشر، و هفتمین مجموعه شعر من به شمار می‌آید.

یداله گودرزی افزود: به زودی مجموعه ای از ترجمه های اینجانب نیز منتشر می شود که اخبار آن را خواهم گفت. اکنون در حال تولید چند ترانه هستیم، گروه آوان، گروه ویرگول، محسن ابراهیم، کیوان نخعی وابراهیم شریعتی اخیرا آثاری از بنده خوانده‌اند که به زودی منتشر می شوند، در نظر دارم مجموعه ای از ترانه هایم را هم منتشر کنم اگر اوضاع کاغذ و نشر بهتر شود.

یدالله گودرزی مدیر گروه فرهنگ و اندیشه رادیو ایران است.

 **

به گزارش خبرگزاری فارس، حمید شاه آبادی در دورهمی برنامه سازان رادیو پیام که به مناسبت ۲۶ سالگی تاسیس شبکه رادیویی پیام  و آیین اختتامیه پویش ملی«راهی شویم»  با حضور  شهرام ملازاده مدیر شبکه رادیویی پیام و آوا و جمعی از مدیران ستادی، شبکه رادیویی و پیشکسوتان برگزار شد، گفت: رادیو پیام رادیویی است که بیشتر مردم  از آن استفاده می‌کنند و حضور من در این دورهمی قدرشناسی و تشکر از زحمت‌های دوستان و همکاران در رادیو پیام است، تشکر ویژه از آقای ملازاده دارم که در این مدت کوتاه کارهای ویژه‌ای انجام داده‌اند.

وی ادامه داد:  از جمله این کارها می‌توان به همین پویش‌ها اشاره کرد، اگر می‌خواهیم حال و هوای مردم را بهتر کنیم باید از  مهمترین سرمایه‌های سرزمین پهناور ایران استفاده کنیم چراکه ایران مملو  از مردم خونگرم، اقوام و قومیت‌های گوناگون گویش‌ها و لهجه‌های مختلف  با آداب و سنت‌های متنوع است و شما تلاش کردید با پویش راهی شویم مردم را با جای جای ایران آشنا کنید.

معاون صدا عنوان کرد: از دوستان خود در  پلیس راهور و نیروی انتظامی در معرفی بیشتر شبکه تلاش می‌کنند تشکر کنم، باید توجه داشته باشیم که موسم سفر فقط برای نوروز و تابستان نیست بلکه کشور ما ایران سرشار از امکانات و فضای دیدنی و دارای آب و هوای متنوعی است،میتوانیم با تهیه برنامه کوتاه پیام خود را به گوش مردم برسانیم.

شاه آبادی اظهار کرد: برنامه‌سازان رادیو پیام با توجه به ماموریت این شبکه که گزیده گفتن و تولید قطعات کوتاه است بایستی آشنا باشند چراکه ما در حوزه  رادیو پیام مسابقه ویژه‌ای برای تهیه‌کنندگان داریم و آنها باید بیشتر از ساختارهای نوین استفاده کنند.

شاه آبادی  با بیان اینکه هنر برنامه سازان باید دقیق باشد تصریح کرد: در ساخت برنامه های کوتاه از مباحث تکراری خودداری کرده و از فرصت ها استفاده کنیم ؛ نباید ادبیات رادیو پیام برای ۱۰ سال قبل باشد بلکه بروز باشیم  و خلاقیت و نوآوری در برنامه سازی داشته باشیم و پیام برنامه ها هدفمند باشد‌.

شهرام ملازاده مدیر رادیو پیام در ابتدای این مراسم گفت: امروز به بهانه اختتامیه پویش راهی شویم و تولد۲۶ سالگی رادیو پیام  دور هم جمع شده‌ایم.

وی افزود: بنابر مقضیات روز جامعه و وجود تحریم‌های خصمانه دولت‌های غربی به سرکردگی آمریکای جنایتکار وتشویق هموطنان به سفرهای داخلی به جای سفرهای خارجی و همچنین جلوگیری از خروج ارز از کشور شبکه پیام تصمیم به طراحی پویش ملی راهی شویم با همکاری سازمان‌های مربوطه گرفت که خوشبختانه با استقبال و مساعدت دستگاه‌ها ذی‌ربط این پویش طراحی و برگزار شد که امروز شاهد برگزاری اختتامیه این پویش هستیم همچنین بیست وششمین سالروز تاسیس شبکه رادیویی پیام که 12 آذرماه 73 در سپهر رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران  تاسیس شد که امروزه توانسته در گستره رسانه‌های گوناگون جایگاه خود را حفظ نموده این روز را خدمت همه مردم ایران بویژه مخاطبان و همکاران رادیو تبریک عرض می‌کنم.

مدیر رادیو پیام گفت: رادیو پیام با قدمت 25 ساله رسانه‌ای خویش در عرصه رسانه‌های شنیداری کشور  توانسته با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود جایگاه بسیار مطلوبی را در بین مخاطبان رسانه ملی  کسب  کرده است. طبق نظرسنجی‌های  انجام شده  درصد بسیار بالایی از شنوندگان  شنیداری در کشور را به خود اختصاص داده است. این رادیو در زمانی که تاسیس شد با توجه به نیازهای جامعه به فضاهای سرگرمی و ضرورت اطلاع رسانی به موقع، ترکیبی بود از اخبار و  موسیقی و متون رادیویی. با توجه به شرایط روز، رسانه پویا، رسانه‌ای است که بتواند با الزامات روز و نیازهای مخاطب خودش را تطبیق دهد. در این 25 سال این رادیو به رشد قابل توجهی رسیده و توانسته است هم اکنون جایگاه و هویت رسانه‌ای خویش را تثبیت کند.

سال 86 ضرورت ایجاد شبکه‌ای برای پخش موسیقی فاخر ایرانی در رسانه ملی موجب شد در مجموعه شبکه رادیویی پیام، رادیویی دیگر که صرفا اختصاص به بخش موسیقی داشته باشد راه اندازی شود. به همین منظور رادیو آوا در ششم دیماه سال86 تاسیس شد. با این فرض که رادیو آوا صرفا به منظور ارائه موسیقی و ایجاد فضای سرگرمی برای مخاطبان و رادیو پیام هم بتواند به وجه پیام‌رسانی  و البته  سرگرمی  خویش ادامه دهد.

خوشبختانه امروز هر دو رادیو پیام و آوا ، جزء رادیوهای مورد اقبال مخاطبان  در سراسر کشور هستند. این امر نشان دهنده مسئولیت سنگین تر شبکه پیام و آوا در قبال مخاطبانش است.

در سال‌های اخیر با توجه به نیاز مخاطبان و همچنین با توجه به مناسبت‌ها و فصل‌ها  بویژه دستور ریاست محترم سازمان  مبنی بر مرجعیت اطلاع رسانی این شبکه در حوزه صدا برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت تا تغییرات مدنظر، همسو با نیاز مخاطب،  همزمان ظهور وبروز نماید. به عنوان مثال بخش عظیمی از فعالیت های رادیو پیام ، اطلاع رسانی به مخاطبان بر اساس اطلاعات مورد نیاز روزانه و در بخش‌های خبر‌ی که  به کمک همکاران  ما در واحد خبر رادیو تهیه و به سمع مخاطبان می‌رسد. بخش های جدیدی در حوزه اطلاع رسانی و ارتباط با مدیران دستگاه های دولتی  در امر خدمت رسانی در مواقع عادی وبحرانی  اضافه شد. همچنین  با توجه به نیاز روزانه مخاطبان به یک سری اطلاعات  ، آگاهی‌های موردنیاز و یادآوری‌های روزانه  درحوزه‌های اجتماعی، سلامت ،موضوعات سیاسی  فرهنگی  و هنری ...این بخش نیز با طراحی لازم  بصورت برنامه های کوتاه  ومتن های موجز در رادیو پیام برای مخاطبان  تهیه وتامین می شود.

در جهت تعامل بیشتر با مخاطبان در سراسر کشور با طراحی پویش های مختلف در مناسبت های ملی ومذهبی (تقویمی)  از مخاطب درخواست شده است تا در تامین عکس ومتن با ما مشارکت کنند  این طرح با استقبال گسترده شنوندگان رادیو پیام و آوا در سراسر کشور   روبه رو شد.  که این طرح همچنان با موفقیت در حال انجام است، بدین صورت که در ایام ومناسبت های تقویمی از مخاطبان در خواست می شود با تامین محتوا ازقبیل تصویر وپیام های خود       (صوتی ومتنی ) در پویش مربوطه شرکت نموده وآثار ارسالی ازسوی مخاطبان در رادیو نمای هر دو شبکه با عکس و مشخصات ارسال کننده نمایش داده می شود.

در نظر داریم در شبکه رادیویی پیام مدل‌های جدیدی از برنامه‌سازی در ساختار اطلاع رسانی و سرگرمی  طراحی کنیم. که انشالله با عنایت خداوند متعال و رهنمودهای معاون محترم صدا جناب آقای دکتر شاه آبادی، مساعدت خانواده بزرگ رادیو و همکاری همکاران محترم رادیو پیام بتوانیم رسانه‌ای در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران  داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این دورهمی از چند کار انجام شده رونمایی می شود،  رونمایی شیوه نامه  نگارش در رادیو پیام همچنین پروژه ای را به نام مردان آفتاب آغاز کرده ایم که در برنامه ای قصد داریم از  تصاویر شهدایی که در آلبوم های خانگی موجود است استفاده کنیم .این تصاویر و خاطرات شهدا نه تنها از رادیو پخش می شود بلکه در سایت شبکه و فضای مجازی استفاده می شود.

وی عنوان کرد: رادیو پیام در راستای ماموریت جدید خود با تغییر رویکرد  به شبکه مخاطب محور  با گرفتن تصاویر از مخاطبان در پویش های مختلفی رادیو نما  تعامل داشته است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهنگ وزارت ارشاد هنرمندان بیانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۳۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژه‌برنامه‌های رادیو برای ۸۴ سالگی

شاید به تصور برخی‌ها، رادیو رسانه‌ای ساده است ولی با گرفتن یک موج در همین رسانه ساده می‌توان وارد دنیای رنگارنگی شد؛ دنیایی مملو از صدا‌های مختلف، صدا‌هایی که خاطرات زیبایی را در ذهن زنده می‌کند. درباره این خاطرات می‌توان ساعت‌ها صحبت کرد. کافی است کتاب تاریخچه رادیو در ایران را با هم مرور کنیم و ورق بزنیم، آن‌وقت است که به داستان‌های شیرین و هیجان‌انگیزی می‌رسیم.

اکنون این رسانه روز سه شنبه چهارم اردیبهشت وارد ۸۴ سالگی می‌شود. به همین دلیل شبکه‌های مختلف هم برای این روز برنامه تهیه و روانه آنتن می‌کنند که در ذیل می‌خوانید.

روزی به نام رادیو

 رادیو ایران به مناسبت روز رادیو ویژه برنامه «تن‌ها صداست که می‌ماند» را پخش می‌کند. این برنامه‌ای مراسم اختتامیه جشنواره پژواک هم پوشش می‌دهد.

صدای مردم

رادیو نمایش در روز ملی رادیو ویژه برنامه «صدای مردم» را به روی آنتن می‌برد. این برنامه به نویسندگی سهیلا خدادادی، تهیه کنندگی محسن جواهری، گویندگی حمید یزدانی ابیانه، نازنین مهیمنی و گزارشگری آتنا سادات محمدپناه، ساعت ۷:۳۰ از رادیو نمایش پخش می‌شود.

مهربان باشیم

برنامه «مهربان باشیم» رادیو معارف به موضوع روز ملی رادیو می‌پردازد. در این برنامه از مخاطبان درخواست می‌شود به این پرسش که چه معیاری برای انتخاب ایستگاه رادیویی دارند را بگویند. این برنامه هر روز به جز جمعه‌ها از ساعت ۶ تا ۷:۱۵ پخش خواهد شد.

گفتگو با پیشکسوتان

«شهر آفتاب» کاری از گروه فرهنگ و جامعه رادیو تهران که هر روز از ساعت ۶:۳۰ پخش می‌شود. این برنامه به مناسبت ۸۴ سالگی رادیو، یادی از بزرگان درگذشته رادیو می‌کند. گروه تاریخ و معارف رادیو تهران در این روز گفتگو با پیشکسوتان رادیو و مرور خاطرات را از برنامه «سعادت آباد» ساعت ۱۴:۴۶ پخش می‌کند.
برنامه «تهران من» با مرور برنامه‌های نوستالژیک رادیو از گروه ورزش و تفریحات پخش می‌شود. مخاطبان می‌توانند این برنامه را از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷ روی موج رادیو تهران بشنوند.

چه خبر از «کافه رادیو»

برنامه «کافه رادیو» از رادیو جوان به مناسبت سالگرد رادیو از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در گفتگو با نامزد‌های سومین دوره از جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک و مدیران پخش می‌شود.

ماجرا در رادیو

«ماجرا» عنوان یکی از برنامه‌های رادیو صباست که در قالب مستند گزارشی با شعار هر نام‌آوری ماجرایی دارد، سه شنبه ساعت ۱۱ به بررسی دلایل شهرت افراد و ماجرا‌های معروف می‌پردازد.
مستند ماجرا در قالب گفتگوی مستند با مهدی فوادیان از پیشکسوتان رادیو راهی آنتن صبا می‌شود. فوادیان از گزارشگران رادیو در دوران جنگ است که اجرای و گویندگی برنامه‌های ورزشی، مدیریت در رادیو پیام، آوا و رادیو ایران را در کارنامه کاری خود دارد. مستند ماجرا به تهیه کنندگی و گویندگی الهام حاجی نژاد پخش می‌شود.

از روزیِ نو تا گذر بازار

برنامه «روزیِ نو» با تاکید بر اهمیت رادیو در صنعت رسانه آغاز می‌شود. بخش‌هایی از برنامه به مرور تاریخچه رادیو اختصاص دارد. بررسی ویژگی برنامه‌های رادیویی و تفاوت‌های آن با دیگر رسانه‌ها از دیگر محور‌های گفتگو‌های کارشناسانه در این برنامه خواهد بود. «روزیِ نو» از ۶:۳۰ روی آنتن رادیو اقتصاد می‌رود.

برنامه عصرگاهی «گذر بازار» در این روز با حضور پیشکسوتان گویندگی و با موضوع شغل گویندگی در رادیو از ساعت ۱۶ پخش می‌شود. گفتگو درباره جذابیت‌های شغل گویندگی، تحلیل بازار کار این شغل، بازار کلاس‌های آموزش فن بیان و گویندگی از محور‌های این برنامه است. همچنین تاثیر فن بیان و خوب صحبت کردن برای پیشرفت در سایر مشاغل به عنوان مهارت فردی مورد بررسی قرار می‌گیرد. پیشکسوتان گویندگی در رادیو مهمانان این برنامه خواهند بود که لیلا یگانه تهیه کنندگی را به عهده دارد.

صدای اردیبهشت

نشاط و شادی در یک روز زیبای بهاری را در روز رادیو از ساعت ۱۰ با ویژه برنامه «صدای اردیبهشت» از رادیو سلامت تجربه کنید.
این برنامه دارای بخش‌های متنوع و مختلفی همچون از «دیروز تا امروز» که به سیر تحولی رادیو، برنامه‌ها و شبکه‌های رادیویی اختصاص دارد. در بخش «جعبه خیال» مروری بر برنامه‌های قصه محور در رادیو می‌شود. «یاد باد» بازگویی خاطرات رادیو از زبان مردم است.
از دیگر بخش‌های ویژه برنامه صدای اردیبهشت می‌توان به «بوی اردیبهشت» اشاره کرد که بسته‌های حسی کوتاه درباره رادیوست. «رسانه امروز» به نقش رادیو سلامت به عنوان رسانه‌ای تاثیر گذار در حوزه سلامت و «سلامت در نگاه مردم» هم نقش رادیو سلامت در زندگی مردم را بررسی می‌کند. این برنامه به تهیه کنندگی سارا شریفی پخش می‌شود.

بازگویی خاطرات

برنامه «سرزمین من» کاری از گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ است که در این روز از ساعت ۱۳ به بازگویی خاطرات پیشکسوتان رادیو، حسن خجسته از معاونان سابق رادیو و همچنین برنامه سازان قدیمی همچون رضا خضرایی، مریم نشیبا و... اختصاص یافته است.

در برنامه «صبح به وقت فرهنگ» ساعت۶:۳۰ از گروه کتاب و جامعه رادیو فرهنگ بخشی به معرفی پیشکسوتان صدا می‌پردازد. در «هفت کوچه» با هنرمندی منوچهر آذری و عباس محبی از ساعت ۹ درباره برنامه‌های قدیمی رادیو صحبت می‌شود. همچنین گروه ادب وهنر ویژه برنامه «ققنوس» را ساعت ۱۵ به روز رادیو اختصاص داده و در بخشی به شاعرانی که با رادیو همکاری داشتند می‌پردازد. برنامه «هفت اقلیم» نیز با موضوع هنر و رادیو، از ساعت ۱۶ روانه آنتن رادیو فرهنگ می‌شود.

زبان آدمیزاد کتاب گویا شد

ایرانصدا همزمان با روز رادیو کتاب صوتی مستند رادیویی «به زبان آدمیزاد» که راهنمای عملیاتی صفر تا صد تهیه گزارش و مصاحبه برای تولید مستند رادیویی را تهیه و منتشر کرد. این کتاب گویا به نگارش، تحقیق و ترجمه مهدی آذری و زهرا صفائیان و ویرایش فاطمه رحیمی منتشر شده است. این کتاب به پرسش‌هایی مانند «روایت چیست؟» موضوع مستندم را از کجا پیدا کنم؟ «گونه شناسی انواع مستند رادیویی» و ... پاسخ می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • مخاطب ۶۹.۲درصدی ثمره تحو ل رسانه ملی
  • رکوردشکنی «مست عشق» در روز اول اکران
  • ببینید | تاثیر رادیو در افزایش مخاطبان صداوسیما
  • رضایتمندی سی و دو درصدی مخاطبان از رادیو کیش
  • بزرگداشت سالروز تاسیس رادیو در سمنان
  • رادیو کرمان محبوب مخاطبان
  • خبر‌های رسانه، ۴ اردیبهشت
  • ۸۴ بهار با رادیو
  • ویژه‌برنامه‌های رادیو برای ۸۴ سالگی
  • رمزگشایی ازجعبه سیاه چهره‌ها