Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@19:56:35 GMT

مطهری: به دنبال ترویج اندیشه‌های شهید مطهری هستیم

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۳۴۵۱

ساعت24-فرزند شهید مطهری صدمین سالگرد تولد شهید مطهری را بهانه خوبی برای طرح افکار این شهید دانست و گفت: ما به دنبال ترویج اندیشه‌های شهید مطهری هستیم.

 علی مطهری در مراسم ستاد بزرگداشت استاد شهید مطهری گفت: صدمین سالگرد تولد شهید مطهری ۱۳ بهمن مقارن با ایام دهه فجر است، به همین مناسبت باید حرکتی در کل کشور ایجاد کنیم، چرا که این مناسبت بهانه خوبی برای طرح افکار و اندیشه‌های ایشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی بزرگداشت شهید مطهری در اردیبهشت سال آینده، افزود: هدف ما از این برنامه‌ها ترویج افکار شهید مطهری و آشنا شدن مردم با تفکر و راه ایشان است، متاسفانه جامعه ما از این جهت خیلی عقب است، من خودم در دانشکده الهیات گاهی کتابی از ایشان را به دانشجویان الهیات معرفی می‌کنم و متاسفانه حتی این دانشجویان هم شناخت کافی از ایشان ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: هدف ما این است که به همین مناسبت توجهات را به سمت ایشان جلب کنیم، همین برای ما کافیست. ما می‌توانیم قطعاتی را از داستان طلبه شدن ایشان، شک ایشان به خدا و به یقین رسیدن بعد از شک و ارائه پیشنهاد نماز جمعه به امام (ره) را استخراج و از آن استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای تبلیغات شهری با موضوع ترویج اندیشه‌های شهید مطهری، برای اجرای جملات شهید مطهری در سطح شهر قول مساعد داد.

وی همچنین پیشنهاد داد ضمن تهیه پیوست رسانه‌ای، ستاد رسانه‌ای برای مراسم بزرگداشت شهید مطهری نیز تشکیل شود.

در این مراسم نمایندگان شهرداری، سازمان جوانان هلال احمر، خانه موزه شهید مطهری، صداوسیما، وزارت ورزش، بنیاد شهید و برخی دستگاه‌های دیگر به ارائه گزارشی از برنامه‌های دستگاه‌های مربوطه خود برای بزرگداشت شهید مطهری پرداختند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلور اندیشه‌های اسلامی در هنر انقلابی است

به گزارش جام جم آنلاین لرستان فرهاد زیویار در آیین معرفی چهره شاخص هنر انقلاب لرستان با اشاره به اینکه هنر مجموعه‌ای از آثار یا فرآیندهای ساخت انسان است، اظهار کرد: هنر برای اثرگذاری بر احساسات و هوش انسانی یا به منظور انتقال یک مفهوم، آفریده می‌شود و با خلاقیت انسان همراه است.
وی افزود: هنر، توانایی و مهارت آفریدن زیبایی است که به شکلی نمادین ظهور می‌کند.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه بدون شک طی مسیر در گام دوم انقلاب اسلامی بدون توجه به مقوله فرهنگ و هنر بسیار دشوار و با همراه تهدیدها و تحدیدهای متعددی است، بیان کرد: رویدادهای فرهنگی و هنری اگر به صورت عالمانه و هدفمند طرح‌ریزی و اجرا شوند می‌توانند مسیر گام دوم انقلاب اسلامی را هموارتر و حرکت در این مسیر را پرشتاب‌تر کنند.
زیویار اضافه کرد: انقلاب اسلامی در گام دوم بسیاری از شاخصه را تحت تاثیر قرار داد که یکی از این شاخصه‌ها هنر است.
وی هنر متعهد را برخاسته از متن جامعه و مردم دانست و ادامه داد: از آنجایی که هنر متعهد هنری است که زمینه‌ساز رشد و تعالی انسان باشد، هنرمند متعهد نیز موظف است هنری ارزشی تولید کند.
استاندار لرستان با اشاره به فعالیت‌های شهید مرتضی آوینی در عرصه هنر انقلاب گفت: شهادت شهید آوینی به عنوان یک مبنا در مورد یک موضوع اساسی تحت عنوان هنر قرار داده شده است.
زیویار افزود: قبل از انقلاب نیز کارهای بزرگی انجام شد اما در دوران انقلاب اسلامی تصویری جدیدی از هنر شکل گرفت که با قبل از خود متفاوت است.
وی هنر انقلاب اسلامی را یک رویکرد دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی در تمام جنبه‌های مختلف جامعه را متحول کرد و در هنر هنر نیز تحولات محتوایی و مضامین را ایجاد کرد، همان هنری که شهید آوینی در طریق آن، جان خود را نثار تحقق ماهیت، هدف و فلسفه وجودی انقلاب به ویژه در راه جهاد و شهادت کرد.

دیگر خبرها

  • شب شعر غزه؛ بزرگداشت یاد شهید محسن صداقت
  • بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا
  • برگزاری جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت سالگرد عملیات بازی دراز
  • مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی اسرائیل به کنسولی ایران در دمشق
  • پخش «بازی اختاپوس» از تلویزیون
  • ستاد صبر در کردستان به دنبال ترویج فرهنگ صلح و سازش است
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب جامعه را به سوی پویایی می‌برد
  • تبلور اندیشه‌های اسلامی در هنر انقلابی است
  • دشمن با سیاه‌نمایی به دنبال جهت‌دهی باور و اندیشه دانشجویان و جوانان است
  • مراسم بزرگداشت شهید زاهدی در کاشان برگزار شد