Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران ویژه‌برنامه روز دانشجو در دانشگاه تهران با حضور آیت الله رئیسی رئیس دستگاه قضا برگزار شد و در این مراسم نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

* رسیدگی به حقوق مستضعفین مهم‌ترین دغدغه جنبش دانشجویی است

اخبار اجتماعی- محمد حسین معصوم زاده دبیر انجمن اسلامی مستقل دانشگاه تهران در این نشست خطاب به آیت الله رئیسی گفت: اکنون که در موقعیت غریب و در عدالتخواهی دانشجویان شما را در محل شهادت دانشجویان می‌بینیم از یاد نمی‌بریم ریاست روسای قبلی را که دیدارشان حتی با چشم مسلح هم ممکن نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آقای رئیسی تسریع در برخورد با مفسدان اقتصادی و دوری از مصلحت سنجی‌ها بارقه امیدی را در دلهایمان زنده کرد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه اهم دغدغه های جنبش دانشجویی را رسیدگی به حقوق مستضعفین می‌دانیم.

معصوم زاده تصریح کرد: آقای رئیسی، شورای عالی هماهنگی سران قوا که با حکم رهبر انقلاب شکل گرفت، بدلیل شبهه در ماهیت این اعضا و آرا و مصوبات در اذهان عمومی به یک نهاد تبدیل شده و از شما به عنوان یکی از اعضای این شورا تقاضا می‌شود در این باره توضیحاتی شفاف دهید.

وی گفت: همچنین شما وعده برخورد با مسئولانی که در سیل اول سال مقصر بودند را دادید ما منتظر نتیجه این برخورد هستیم.

*  مردم متوجه شده‌اند از تَکرارهای بی‌خاصیت، آبی گرم نمی‌شود

امین نوریان دبیر جامعه اسلامی دانشگاه تهران هم در این مراسم گفت: امروز کشورمان منابع مادی و معنوی برای جهش به سمت پیشرقت را داراست. نکته  اصلی این است که کشورمان بیشتر از نیاز به تایید کشورهای خارجی نیاز به ایمان به جوانان و توانایی های داخل دارد.

نوریان تصریح کرد: ما دولت کارکن می‌خواهیم، دولت با مردم نه دولت بر مردم! مردم به این نتیجه رسیده اند که دیگر از تکرارهای بی‌خاصیت برخی آبی گرم نمی‌شود.

وی خطاب به آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: حضور شما به عنوان سکان‌دار یکی از قوا و اصلاحات انجام شده نشان داد اصلاح و تغییر شدنی است و مشکل از کارگزاران است نه ساختار. البته که قوه قضاییه تا رسیدن به معنای کامل از عدالت فاصله بسیار دارد.

* آقای رئیسی جلوی کسانی که از ملت دزدی می‌کنند را بگیرید

علی اسکندری دبیر عدالتخواه دانشگاه تهران هم در این مراسم گفت: آقای رئیسی می‌توان از عملکرد یک سال شما بجز مواردی دفاع کرد. چرا در شرایطی که مجلس رئیس جمهور را استیضاح نمی‌کند دیوان عالی هیچ اقدامی نمی‌کند؟

وی ادامه داد: دیگر رئیس جمهور چه کاری باید بکند که خلاف نص صریح قانون شود؟ به طور جدی پیشنهاد می‌شود با ورود به بحث خلق پول بانکی و نه صرفا اختلاس ها جلوی آن هایی که از ملت دزدی می‌کنند را بگیرید.

اسکندری تاکید کرد: آقای رئیسی اکثر کارهای مفید منحصر به حضور فرد شماست و اگر این روحیه در بدنه قوه کم نشود منجر به رکود می‌شود. این سنت بسیار غلطی است که ما در زمان مسئولیت به تخلفات مسئولین نمی‌پردازیم.

در این مراسم نماینده کارگران شرکت‌ هپکو و همچنین نمایندگان برخی از اصناف هم به بیان نظرات و طرح مشکلات خود پرداختند.

* کاملا افزایش قیمت را حس می‌کنم/ غروم نمی‌گذارد گریه کنم...

نماینده صنف وانت‌بار و پیک‌موتوری در این مراسم گفت: من مستاجرم و در یکی از مشاغل سخت کار می کنم، پیک موتوری. از طرف اتحادیه به ما اعلام کردند که افزایش قیمت نداشته باشید. من قبل از گرانی روز ۱۰۰ تومان کار می‌کردم.۱۰ تومان بنزین می‌زدم اما امروز همان ۱۰۰ تومان کار می‌کنم ۳۰تومان بنزین می‌زنم.

وی ادامه داد: در رسانه ها اعلام‌می‌کنند که قیمت‌ها افرایش پیدا نکرده اما من کاملا افزایش قیمت را حس می‌کنم الان ۸ روز است دارم دنبال خانه می‌گردم پیدا نمی‌کنم، نمی‌خواهم گریه کنم چون غرورم اجازه نمی‌دهد.

نماینده صنف وانت‌بار و پیک‌موتوری گفت: من امروز از طرف اتحادیه‌ای حرف می‌زنم که همه از قشر مستضعف هستیم. این تقسیم ناعادلانه سوخت واقعا قابل فهم نیست! ۶۰ لیتر آخر؟!

وی گفت: نظر من این است حتما رانتی پشتش بوده..، آقای رئیسی ممنون از شما که آمدید، امید در دل ما زنده شد. از اتحادیه ما شروع کنید ببینید چه ظلمی به ما می‌شد و صدای مارو به مسئولان برسانید.

* دور از ذهن نیست بگوییم مورد نفوذ لیبرال ها هستیم

نماینده کارگران هپکو هم در این مراسم گفت:  سالهاست که ما کارگران صنایع بزرگ صدای خود را از طریق شما دانشجویان به گوش مسئولین رسانده ایم. هر کسی که می‌گوید اصل ۴۴ مشکل دارد با رهبری مشکل ندارد، این اجرای اصل ۴۴ است که مشکل دارد.

وی افزود:‌مدت هاست که نفودیان صنعت راه خود را با این اصل یکی کردند و ما کارگران و سربازان خط مقدم مبارزه با این مفاسد اقتصادی هستیم و با اعتراض دشمن این انقلاب خوانده شده ایم، انقلابی که خودمان با جان و خون خود برایش جنگیده ایم. آیا دور از ذهن نیست بگوییم مورد نفوذ لیبرال های غرب گرا هستیم. اکنون بسیاری از شرکت ها فقط ابزار شوهای انتخاباتی شده است و تمام کارهای که برای این شرکت ها شده در این یک کلمه میگنجد "هیچ"!

وی تاکید کرد:‌حدود ۱۰۰ نفر از کارگران استان مرکزی محکوم به احکام سنگین امنیتی شده اند که امید داریم شما به آن ها رسیدگی کنید. از شما تقاضا داریم با ورود به مسئله این شرکت‌ها از مکیده شدن خون کارگران و نابودی صنعت جلوگیری کنید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روز دانشجو آیت الله رئیسی روز دانشجو دستگاه قضا تشکل های دانشجویی آیت الله رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۳۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال مجوز کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان

هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در دیماه سال گذشته بود که مجوز کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو - معلمان بابت دریافت خدمات خوابگاهی و غذا در ایامی که این دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند را ابطال کرد و حال وزیر آموزش و پرورش بخشنامه این امر را به دانشگاه‌های فرهنگیان، تربیت دبیر شهید رجایی و همچنین مدیران کل آموزش و پرورش‌ استانها ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری براساس شکایت یکی از دانشجو معلمان، مجوز کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو - معلمان بابت دریافت خدمات خوابگاهی و غذا در ایامی که این دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند را در زمستان سال گذشته ابطال کرد.

در بخشی از این شکایت آمده بود: «در مصوبه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان ذکر شده است که کسر حقوق دانشجویان بابت هزینه‌های شبانه‌روزی، خوابگاه و خدمات حضوری است بنابراین کسورات دریافتی در فصل تابستان و ایامی که دانشجویان در دانشگاه حضور فیزیکی ندارند مانند ایام تعطیل طولانی مدت دانشگاه به سبب شیوع کرونا و فرجه تعطیلات میان ترم خلاف قانون است.»

هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۱ مصوب کرد که ۴۵ درصد حقوق متعهدین خدمت جهت هزینه خوابگاه (۱۰ درصد) و غذا (۳۵ درصد) به حساب متمرکز دانشگاه واریز شود.

در آخرین رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری که دیماه سال گذشته صادر شد آمده است: جواز کسر از حقوق متعهدین خدمت، درصورت بهره مندی آنان از خدمات رفاهی است و بر همین اساس، مجوزی مبنی بر کسر مبالغ درصورت استفاده نشدن از این خدمات، قابل استنتاج نیست.

اکنون طی بخشنامه‌ای از سوی رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش، کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان لغو شده است.

در این بخشنامه آمده است: «به منظور تمهید مقدمات اجرای تکلیف قانونی مقرر در تبصره ذیل ماده ۶ قانون متعهدین خدمت و ایجاد رویه واحد و پرهیز از ایجاد تبعیض ناروا و رعایت عدالت در کسورات ناظر بر هزینه‌های شبانه‌روزی و خوابگاه دانشجویان متعهد خدمت این وزارت، با لحاظ رأی وحدت رویه شماره ۹۱۲۶ مورخ بیست و پنجم مهر ۱۴۰۲ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، دستورالعمل اصلاحی جهت اجرا ابلاغ می‌شود.

«اصلاحیه تبصره‌های ۱ و ۲ بند ۱۳ بخش دوم دستورالعمل ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ وزارتی»

تبصره زیر جایگزین تبصره‌های ۱ و ۲ بند ۱۳ بخش دوم دستور العمل ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ می‌شود:

تبصره: ضمن الغای کلیه بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قبلی، مربوط به تعیین هزینه‌های شبانه‌روزی و هزینه خوابگاه دانشجویان متعهد خدمت، مطابق تبصره ذیل ماده ۶ قانون، از وجوه پرداختی به دانشجو متعهدین خدمت شاغل به تحصیل [بعد از کسر کسور قانونی]حداکثر تا ۲۸ درصد برای یک ماه (به شرح جداول مندرج در بخشنامه)، به عنوان هزینه‌های شبانه‌روزی و هزینه خوابگاه و با انتخاب و درخواست دانشجو (انتخاب یکی از جداول بخشنامه) کسر خواهد شد.

بر این اساس نظر به اینکه کسر مبلغ مزبور، منوط به درخواست و استفاده دانشجو متعهدین خدمت از خدمات شبانه‌روزی و خوابگاه است؛ لذا دانشگاه‌های وابسته، مکلف به رعایت این بند و اطلاع رسانی موضوع به دانشجومعلمان ذی‌نفع و اخذ درخواست دانشجویان متقاضی استفاده از خدمات فوق و ارسال آن به اداره کل سهمیه خدمتی دانشجو متعهد خدمت بوده و امور مالی اداره کل نیز مکلف به رعایت این بند در کسر هزینه‌های مزبور می‌باشد.

الف: کسر هزینه‌های شبانه روزی و خوابگاه دانشجویان متعهد خدمت حسب تقاضا و انتخاب نوع خدمات مورد استفاده صرفاً از طریق کسر از حقوق و مزایای پرداختی به آنان امکان پذیر است.

در ایام تابستان حقوق و مزایای دانشجویان متعهد خدمت به طور کامل بدون کسر هر گونه وجهی تحت عنوان هزینه‌های شبانه‌روزی و خوابگاه از حقوق و مزایای افراد مزبور پرداخت خواهد شد.

رونوشت کامل بخشنامه مذکور را اینجا می‌توانید بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • (عکس) تصویری از حضور فرزند رهبر انقلاب در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله شیخ حبیب الله احمدی
  • حضور فرزند رهبر معظم انقلاب در یک مراسم تشییع | عکس
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان لغو شد
  • خبر خوب برای دانشجو معلمان
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو - معلمان لغو شد
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجومعلمان لغو شد
  • کسر ۴۵ درصد از حقوق تمام دانشجومعلمان لغو شد
  • ابطال مجوز کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان