Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-18@20:36:04 GMT

حمله هکرهای ویتنامی به هیوندای و BMW

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۳۷۴۹

حمله هکرهای ویتنامی به هیوندای و BMW

ایران اکونومیست - هکرهایی که گمان می رود به دولت ویتنام وابسته هستند، به سرورهای هیوندای و بی ام و حمله کرده اند.

هکرها بهار سال جاری میلادی به شبکه یکی از شعبه های کمپانی بی ام و نفوذ کرده اند. آنها روی سرورهای میزبان یک ابزار آزمایشی نفوذ به نام Cobalt Strike نصب کرده و از آن به عنوان در پشتی (backdoor) به شبکه آسیب دیده استفاده کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
کمپانی بی ام و با اجازه دادن به هکرها به ماندن در شبکه و زیر نظر گرفتن تمام حرکاتشان، دسترسی آنها را در پایان ماه نوامبر قطع کرده است. خبرنگاران آلمانی ضمن اشاره به اینکه هکرها به شبکه کمپانی هیوندای نیز حمله کرده اند، از ارائه جزئیات بیشتر در مورد حمله دوم خودداری کردند.
خبرگزاری های آلمانی معتقدند گروهی به نام «Ocean Lotus» یا «APT32» مسئول حمله به شبکه های هیوندای و بی ام و بوده و یکی از تهدیدهای اصلی صنعت خودرو محسوب می شود. گفته می شود این گروه از جانب دولت ویتنام حملات را ترتیب می دهد.
بر اساس گزارشات، گروه Ocean Lotus که از سال 2014 فعال است، در آغاز به شرکت های خارجی فعال در ویتنام و دیگر کشورهای جنوب شرقی آسیا حمله می کرده و از سال 2017 توجه خود را معطوف صنعت خودروسازی کرده است.  
هکرهای مذکور اوایل سال جاری میلادی به شکل عمومی مسئول حمله به شعبه استرالیایی کمپانی تویوتا معرفی شدند. چند هفته پس از این حمله، تویوتا ژاپن و تویوتا ویتنام نیز حملات مشابهی را گزارش کردند.
بسیاری از کارشناسان معتقدند دولت ویتنام به تقلید از دولت چین، به جاسوسی اقتصادی از کمپانی های خارجی و سرقت مالکیت معنوی پرداخته و از اطلاعات به دست آمده به نفع کمپانی های دولتی این کشور استفاده می کند.  
چین با این استراتژی بخش هوانوردی خود را تقویت کرده و حالا متخصصین می گویند ویتنام نیز با استراتژی مشابهی قصد دارد استارتاپ خودرویی VinFast را تقویت کند که اوایل سال جاری میلادی اولین خودروهایش از خط تولید خارج شدند.
هیوندای و بی ام و تاکنون نظری در این رابطه نداده اند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: هیوندای تویوتا تقویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۳۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد پاک به معنای واقعی با موتورهای هیدورژنی پرقدرت

برندهای خودروسازی پیشرو، هیوندای و کیا، با همکاری متخصصان خودروهای هیدروژنی، قصد دارند ناوگان بعدی خودروهای بدون آلایندگی خود را بهبود بخشند و مرز جدیدی از تردد پاک را به نمایش بگذارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، موتورهای پیل سوختی هیدروژنی حوزه اصلی توسعه معاصر هستند و ایده کاملاً جدیدی در زمینه حمل‌ونقل سازگار با محیط زیست به‌نظر می‌رسد. برخلاف موتورهای بنزینی و دیزلی که با احتراق داخلی عمل می‌کنند، سوخت موتورهای هیدروژنی از مخلوط هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده است.

دو خودروساز تاریخی آسیایی به‌تازگی برای توسعه یک موتور هیدروژنی جدید با یکدیگر همکاری می‌کنند. نسل قبلی این موتورها نسبتاً موفق بود، اما تا حدی به دلیل فقدان زیرساخت شارژ کافی با مشکل مواجه شد، بنابراین هدف فعلی شرکت‌ها بهبود برد مدلی مشابه است که دارای برد بی‌سابقه و قدرتی چند برابر شده باشد تا در بخش آلایندگی صفر پیشروی کند.

موتور هیدروژنی آسیا؛ پیشرفتی در تردد پایدار

هیوندای و کیا قصد دارند با همکاری متخصصان خودروهای هیدروژنی ناوگان بعدی خودروهای بدون آلایندگی خود را بهبود بخشند و مرز جدیدی از تردد پاک را به نمایش بگذارند. هدف از این همکاری توسعه موتورهای هیدروژنی و داشتن بازار انبوه وسایل‌نقلیه بدون آلایندگی است. نتیجه این همکاری عملکرد هرچه بهتر در برد و قدرت موتورهای هیدروژنی و احتمال ظهور خودروهای تمیز با کارایی بالا خواهد بود.

مهندسی موتورهای هیدروژنی با چالش‌هایی همراه است. گاز هیدروژن بسیار قابل‌اشتعال است و با سرعت بیشتری نسبت به بنزین می‌سوزد، بنابراین اجزای موتور باید طوری طراحی شوند که در برابر حرارت و فشار شدید مقاومت کنند. تزریق سوخت دقیق و زمان جرقه‌زنی نیز برای بهینه‌سازی عملکرد موتور بسیار مهم است.

هیوندای و کیا با فناوری KEYOUNG برای توسعه نمونه اولیه موتور احتراق هیدروژنی همکاری و از گاز هیدروژن فشرده ذخیره‌شده در مخازن برای تغذیه انژکتورها استفاده می‌کنند. نحوه طراحی موتور به آن اجازه می‌دهد تا تنها با هیدروژن یا با سوخت انعطاف‌پذیر همراه با بنزین کار کند.

این موتور بازده حرارتی بیش از ۵۰ درصد را به دست آورد که به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از یک موتور بنزینی معمولی است. همچنین بیش از ۲۰۰ اسب بخار قدرت، گشتاور قابل مقایسه و آلایندگی نزدیک به صفر تولید کرد. این فناوری راه را برای خودروهای سواری هیدروژنی با برد طولانی و عملکرد چشمگیر هموار می‌کند.

هیوندای و کیا در حال حاضر عملیات نصب موتور احتراق هیدروژنی جدید را در مدل‌های آینده خودروهای سواری خود آغاز کرده‌اند. انتظار می‌رود این دو خودروساز علاوه بر خودروهای هیبریدی و سوخت هیدروژنی، توانایی بالای موتور را در مسافت پیموده شده و طول عمر نیز به کار گیرند. این خودروهای هیبریدی با جفت کردن یک موتور گازی کوچک با موتور احتراق هیدروژنی، مصرف بنزین را کاهش می‌دهند.

شرکت‌ها قصد دارند فناوری خود را در سال ۲۰۲۵ به‌طور کامل به بازار خودرو عرضه کنند و تا سال ۲۰۲۷ سوخت تمام کامیون‌ها و ون‌های مسافربری ساخت خود را نیز به هیدروژن تغییر دهند. نسل بعدی مدل‌های خودروهای الکتریکی پیل سوختی FCEV با بهره‌وری انرژی توسط این برندهای پیشرو از سال ۲۰۲۸ وابستگی آن‌ها را به باتری بزرگ‌تر کاهش می‌دهد. افزایش ظرفیت برد این موتورهای هیدروژنی به کمک نوآوری هیوندای و کیا کمک می‌کند که خودروها ضمن کاهش وزن موتور، فضای داخلی بیشتری داشته باشند.

کد خبر 745039

دیگر خبرها

  • دور دنیا به ‌صرف قهوه!
  • لیگ قهرمانان آسیا| پیروزی اولسان در فینال رفت منطقه شرق
  • تردد پاک به معنای واقعی با موتورهای هیدورژنی پرقدرت
  • اسناد مهم و حساس رژیم صهیونیستی به دست هکرها افتاد
  • گسترش سرمایه‌گذاری اپل در ویتنام
  • اسناد مهم و حساس رژیم صهیونیستی به دست هکرهای بین‌المللی افتاد
  • حراج شمش طلا پس از ۱۱ سال تعلیق در ویتنام
  • تبلیغ جالب خودروی خودران هیوندای (فیلم)
  • پرچمدار جدید گوگل با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای
  • ماجرای مسابقات اسب دوانی فتحعلیشاه