Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی گفت: ارزش افزوده بخش کشاورزی بین سال های 89 تا 97 کاهش یافته؛ بنابراین زنجیره تولید، توزیع و صادرات هر محصول نیازمند بازنگری و اصلاح ساختار است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در پنجاه و هفتمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: طی هفته‌های گذشته چند اتفاق مهم در استان رخ داده که اولین آنها بحث زلزله میانه و سراب بود که به خوبی مدیریت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هفته اول اسکان اضطراری و هفته دوم اسکان موقت انجام گرفت و در حال ایجاد شرایط اسکان دائم زلزله زدگان هستیم.

پورمحمدی در عین حال خاطرنشان ساخت: اینکه در برخی از رسانه های مغرض چنین القا می شود که هنوز چادرها زیر برف و باران دایر هستند، واقعیت ندارد و اگر چادری به چشم می خورد برای تامین انباری و امور این چنینی است.

استاندار آذربایجان شرقی توضیح داد: بیش از 300 کانکس در شهرستان های زلزله زده  احداث شده که بسیاری نیز خالی است.

از اتاق بازرگانی تبریز انتظار کمک بیشتری داشتیم!

وی ضمن تشکر از حضور و انجام تکلیف به موقع گروه های امداد و نجات، نیروهای نظامی و انتظامی و بویژه مردم متذکر شد: لازم است نحوه کمک رسانی مناسب به مردم حادثه دیده را به فرهنگ تبدیل کنیم.

پورمحمدی در ادامه با ابراز گله مندی از حضور کم رنگ اتاق بازرگانی تبریز در کمک رسانی به مردم زلزله زده استان تصرح کرد: از اتاق بازرگانی تبریز انتظار کمک بیشتری داشتیم!

سفر رئیس جمهور به استان پرخیر و برکت بود

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از صحبت های خود به سفر رئیس جمهور به استان اشاره و اضافه کرد: این سفر بسیار پر خیر و برکت بود و مهمترین اتفاق شروع عملیات اجرایی پروژه نفلین سینیت سراب است.

این مسوول به بحث اعتراض مردم به مدیریت مصرف انرژی و افزایش قیمت بنزین نیز پرداخت و افزود: مردم آگاه استان طراحی پروژه بدخواهان نظام را نقش بر آب کردند و هیچ سانحه جدی در استان ایجاد نشد؛ از نیروهای نظامی و انتظامی و بویژه مردم تشکر می کنم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه صحبت های خود با اشاره مشکلات و موانع زنجیره تامین کشمش یادآور شد: ارزش افزوده بخش کشاورزی بین سال های 89 تا 97 کاهش یافته؛ بنابراین زنجیره تولید، توزیع و صادرات هر محصول نیازمند بازنگری و اصلاح ساختار است.

انتهای پیام/60026

 

منبع: فارس

کلیدواژه: زلزله سراب و میانه سفر رئیس جمهور به تبریز افزایش قیمت بنزین استاندار آذربایجان شرقی کشمش تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار تهران بر کاهش مصرف آب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، استاندار تهران در نخستین جلسه حفاظت منابع آب و سازگاری با کم آبی استان تهران گفت: مصرف ۴۸ درصدی آب درحوزه کشاورزی استان عدد بالایی است و باید برای کاهش هشت درصدی مصرف آب در این بخش، هدف گذاری و برنامه ریزی شود. علیرضا فخاری افزود:کشت غرقابی برای کشاورزی منسوخ شده و باید با یک آمایش جدید در حوزه کشاورزی و شناسایی ظرفیت‌های هر منطقه، زمین‌هایی با پایه کشت غرقابی را شناسایی و در صورت امکان ، آنها را به آبیاری زیرسطحی و قطره‌ای مجهز کنیم. استاندار تهران با اشاره به اهمیت بازچرخانی آب در حوزه فاضلاب و پساب گفت: توسعه طرح فاضلاب و بازچرخانی آب در استان تهران با کمک بخش خصوصی یکی از راهکارهای مناسبی است که سبب می‌شود، آب تولید شده از طریق بخش خصوصی ارزان‌تر به دولت فروخته شود. علیرضا فخاری افزود: با جدی گرفتن تنش آبی و پیگیری رفع هدر رفت آب در همه حوزه‌های مسکونی، کشاورزی و صنایع می‌توانیم از بحرانی شدن وضع آب جلوگیری کنیم. استاندار تهران با اشاره به اهمیت تشخیص مسیرهای هدر رفت آب برای رفع این معضل گفت: در حوزه آب پایتخت نباید از تنش به بحران برسیم. علیرضا فخاری افزود: مسئولان حوزه آب استان تهران باید با برآورد صحیح، زمان رسیدن به بحران را هم مشخص کنند تا برنامه ریزی ها طبق این سنجش‌ها صورت بگیرد. استاندار تهران با اشاره به احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه در حوزه سدها و منابع آبی افزود: باید برای شرایط بحرانی آماده باشیم و از متولیان این حوزه می‌خواهم پیشنهادهای خود را به شورای عالی برنامه ریزی استان ارائه دهند. علیرضا فخاری همچنین برضرورت فرهنگ سازی، آگاهی و همراه سازی مردم برای جلوگیری از هدر رفت آب تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • قدردانی اتاق بازرگانی از استاندار همدان
  • گرفتن مالیات بر ارزش افزوده ورزش را برای همه مردم گران می‌کند
  • تقدیر رئیس اتاق بازرگانی از پاسخ ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • تاکید استاندار تهران بر کاهش مصرف آب
  • صدقی: وزیر ورزش از تصویب و اجرای مقررات ضدورزشی جلوگیری کند
  • صدقی: وزیر ورزش از تصویب و اجرای مقررات ضد ورزشی جلوگیری کند
  • اختصاص ۵۲ درصد سهم ارزش افزوده بخش های اقتصادی به بازرگانی و صنعت البرز
  • فعالان اقتصادی پیشگامان ورود به عصر جدید علم و فناوری
  • اختصاص بیش از ۵۲ درصد از سهم ارزش افزوده بخش‌های اقتصادی البرز به حوزه بازرگانی و صنعت
  • آگاه‌سازی صنایع در خصوص اهمیت ورود به حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر