Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری عراق پس از حمله جمعه افراد مسلح ناشناس به معترضان عراقی در منطقه السنک در بغداد خواستار احترام به ماهیت مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، برهم صالح با صدور بیانیه‌ای نسبت به حمله افراد مسلح به معترضان عراقی در منطقه السنک در نزدیکی میدان التحریر در مرکز بغداد و کشته و مجروح شدن ده‌ها شهروند عراقی واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا، طرف‌های مختلف را به احترام به ماهیت مسالمت‌آمیز بودن تظاهرات عراق فراخواند.

رئیس جمهوری عراق در ادامه افزود: ما به همراه مقامات دولتی مربوطه با نگرانی اتفاقات روز گذشته بغداد را دنبال می‌کنیم، آنچه دیروز اتفاق افتاد یک تجاوز جنایت آمیز مسلحانه بود که باندهای خارج از قانون مرتکب آن شدند.

برهم صالح در ادامه خواستار بازداشت و مجازات عاملان این حمله توسط نیروهای امنیتی کشورش شد.

وی همچنین بر حق قانونی هر شهروند عراقی برای تظاهرات مسالمت آمیز  و جلوگیری از هرگونه واکنش مسلحانه و خشونت‌آمیز علیه معترضان صلح‌جو تأکید کرد.

از سوی دیگر، منابع پزشکی و امنیتی عراقی از افزایش شمار قربانیان حمله مسلحانه روز گذشه به معترضان عراقی در منطقه السنک به ۲۳ تن خبر دادند.

پیشتر، شمار قربانیان شلیک گروهی ناشناس به سمت معترضان در پارکینگی هفت طبقه در منطقه السنک در نزدیکی میدان التحریر ۱۶ تن اعلام شده بود. در این حمله همچنین ۷۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تظاهرات عراق برهم صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز دوشنبه برای اولین سفر خود پس از ۱۳ سال گذشته وارد بغداد، پایتخت عراق شد.

براساس گزارش شفق نیوز، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در راس هیات پذیرایی از اردوغان در فرودگاه بغداد بود. پس از دیدار با السودانی، قرار است اردوغان به دیدار عبدالطیف رشید، رئیس‌جمهور عراق برود.

اردوغان قرار است با نخست وزیر عراق کنفرانس مطبوعاتی داشته باشد و سپس یک سری توافقات دوجانبه بین دو کشور امضا شود. رئیس جمهور ترکیه پس از پایان دیدار‌های خود در پایتخت بغداد با هیات همراه خود برای دیدار با مقامات اقلیم کردستان عازم شهر اربیل  می‌شود.

این سفر در سایه نزدیکی راهبردی گسترده بین عراق و ترکیه پس از یک سری نشست‌های امنیتی در سطح عالی که با حضور وزرای خارجه و دفاع، روسای سرویس‌های اطلاعاتی و دیگر مقامات ترکیه و عراق در ۱۳ مارس گذشته در بغداد برگزار شد، انجام می‌شود. 

پیش از این «جواد گوک»، تحلیلگر سیاسی ترکیه‌ای، تأکید کرد که سفر اردوغان به عراق بسیار مهم خواهد بود و هرگز شبیه سفرهای قبلی او نیست. به گفته گوک، این سفر ابعاد فنی و عملی بسیاری خواهد داشت به خصوص که به نظر می‌آید عراق در پی استفاده از اهرم‌های فشار خود برای رسیدن به نتایج مناسب به ویژه در پرونده آب است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • اردوغان پس از ۱۳ سال وارد بغداد شد
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان
  • شوخی بامزه بلاگر عراقی با تشابه اسمی ایران و عراق وایرال شد+ ویدئو
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند
  • برگزاری اولین همایش حضوری سال ۱۴۰۳ ائمه جمعه استان آذربایجان شرقی