Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا،سید باقر حسینی روز شنبه در آئین تجلیل از معلولان نخبه باشت افزود: انجام آزمایش های ژنتیک و پذیرش همه هزینه های این آزمایش ها که از سه سال گذشته تاکنون با مشارکت آزمایشگاه مرکز شیراز انجام می شود یکی از مهمترین برنامه های پیشگیرانه ای است که باعث کاهش روند معلولیت های مادرزادی در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: هم اکنون طرح غربالگری و شناسایی جوانان ۱۵ تا ۲۵ سال در معرض تولد فرزندان معلول با توجه به سابقه خانوادگی در مراکز آموزشی و مدارس کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست.

وی بیان کرد: براساس این طرح جوانان جامعه هدف با پر کردن فرم هایی حاوی سوال های طراحی شده شناسایی می شوند.

معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها برای دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم و دوره های آموزشی پیشگیری از معلولیت ها در سالمندی از دیگر برنامه های پیشگیرانه است که در سنین ۴۵ تا ۶۵ سال انجام می شود.

حسینی افزود:غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال از دیگر برنامه های پیشگیری از معلولیت ها در استان است.

وی گفت:نگاه مردم استان نسبت به معلولان عوض شده است و تصویر ناتوانی و دلسوزی حالا جای خود را به انسان های با توانایی های خوب داده است.

حسینی افزود: انجام آموزش های حرفه ای، پرداخت مستمری، کمک هزینه تحصیلی و مسکن از اولویت های توانمندسازی معلولان در استان است. 

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت:از ۱۸ هزار معلول استان ۱۲ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی هستند.
آیت الله افشار مهر افزود:۲۸ مرکز توانبخشی  در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارد که از این تعداد ۹ مورد شبانه روزی است.

وی بیان کرد: به دلیل قرار گرفتن افراد پشت نوبت زیر پوشش خدمات حمایتی در سال گذشته تعداد افراد در انتظار قرار گرفتن در صف حمایت کهگیلویه و بویراحمد اندک است.

رئیس اداره بهزیستی باشت گفت: هم اکنون ۲۸ نفر در مرکز حرفه آموزی دختران باشت مشغول فراگیری کسب و کار هستند.

بهگام بازیار افزود: قالی بافی،خیاطی و نقاشی با رنگ و روغن از رشته هایی است در این مرکز آموزش داده می شود.

وی بیان کرد: بیماران اعصاب و روان و ام اس در حال افزایش است و برنامه هایی مانند موسیقی درمانی در این مراکز ضرورتی انکارناپذیر برای افزایش نشاط بین این قشر آسیب پذیر است.

بازیار گفت: هم اکنون ۹۷۶ مددجوی حوزه توانبخشی و ۵۸۵ مددجوی حوزه امور اجتماعی زیر پوشش حمایت های بهزیستی باشت هستند.

امام جمعه باشت نیز گفت: استقبال بیشتر از برنامه های پیشگیرانه بهزیستی نیازمند اطلاع رسانی است.

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی افزود:  با توجه به تبعات منفی معلولیت ها بر خانواده و زندگی اجتماعی افزود: رسانه های ارتباط جمعی،صدا و سیما و فضاهای مجازی محل مناسبی برای معرفی برنامه های پیشگیرانه است.

در پایان این آئین ۳۰ معلول باشتی با حمایت شهرداری باشت تقدیر شدند.

شهرستان ۲۲ هزار نفری باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد باشت سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد باشت سازمان بهزیستی کشور معلولان کهگیلویه وبویراحمد باشت سازمان بهزیستی کشور معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی از خراسان رضوی خارج شد/ آغاز روند افزایشی دما در استان

سارا حکمی گفت: با ورود این سامانه همه شهرستان های خراسان رضوی بارش باران را ثبت کرده اند و این بارش ها تا صبح امروز در استان ادامه داشت.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته، سرخس با ۲۱ و هفت میلیمتر بیشترین بارش باران را در خراسان رضوی داشته است و کلانشهر مشهد نیز هشت میلیمتر باران را به ثبت رساند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با خروج سامانه بارشی، از ظهر امروز روند افزایشی دما در استان آغاز خواهد شد و این روند تا پایان هفته جاری موجب افزایش پنج درجه ای میانگین دمای روزانه در استان خواهد شد.

حکمی بیان کرد: همچنین وزش باد در مناطق جنوبی و بارش های تخفیف در مناطق شمالی نیز از دیگر پدیده های روزهای پایانی هفته جاری در خراسان رضوی است.

وی عنوان کرد: قوچان با کمینه دمای ۲ درجه سلسیوس و بردسکن با ۲۱ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان های استان بوده اند و در همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی ۹ تا ۱۱ درجه را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: هم اکنون دمای فعلی مشهد ۱۴ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی امروز بین هشت تا ۱۸ درجه در نوسان خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • روند افزایشی آمار ازدواج در گچساران
  • روند افزایشی دما در خراسان رضوی آغاز شد
  • اختصاص اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی به ورزش کهگیلویه و بویراحمد
  • سامانه بارشی از خراسان رضوی خارج شد/ آغاز روند افزایشی دما در استان
  • افزایش ابر در آسمان خراسان جنوبی/ روند دما افزایشی است
  • اقتدار امروز ایران، نتیجه جان‌فشانی شهداست
  • لزوم توجه به نیاز‌های افراد دارای معلولیت ذهنی در پایتخت
  • لزوم توجه به نیازهای افراد دارای معلولیت ذهنی در پایتخت
  • کهگیلویه و بویراحمد آماده برگزاری دومین کنگره ملی شهدا
  • توسعه صنایع هر سال نسبت به سال قبل روند افزایشی دارد