Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@05:46:46 GMT

الزام دستگاه‌ها به صدور مجوزهای ترخیص ظرف هفت روز

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۴۰۱۲

الزام دستگاه‌ها به صدور مجوزهای ترخیص ظرف هفت روز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، مهرداد جمال ارونقی درباره ترخیص کالا، اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های استعلام شونده و یا صادرکننده مجوز برای ترخیص کالا از گمرکات کشور از جمله سازمان ملی استاندارد ایران، مکلف به ارسال پاسخ نهایی استعلام به گمرک از طریق سامانه، در مدت حداکثر هفت روز کاری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران با اشاره به ماده ١٢ قانون امور گمرکی گفت: به منظور تسهیل و تسریع در انجام تشریفات گمرکی در مبادی ورودی و خروجی، نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مسوول سایر کنترل‌ها موظفند تحت نظارت گمرک اقدام کنند.

به گفته وی سایر کنترل‌ها مانند بازرسی‌های پزشکی، دامپزشکی، گیاهی، استانداردهای فنی و کیفیت باید به صورت هماهنگ و تحت نظارت گمرک ساماندهی شود. معاون فنی گمرک ادامه داد: در اجرای ماده ١٢ قانون امور گمرکی وظایف متعددی برای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مسوول سایر کنترل‌ها درنظر گرفته شده است؛ از جمله این وظایف می‌توان به استقرار نمایندگان تام الاختیار این مراجع در اجرای پنجره واحد فیزیکی در گمرکات اجرایی کشور اشاره کرد.

وی افزود: همچنین تنظیم ساعات کاری و ایام حضور نمایندگان تام الاختیار بر اساس نظر گمرک، به نحوی که هیچ گونه خللی در ترخیص کالا بدلیل عدم حضور آنان ایجاد شود، از دیگر وظایف این مراجع و سازمان‌های همجوار گمرک است.

معاون گمرک ایران خاطرنشان کرد: طبق قانون، باید تنظیم مدت بازدید، نمونه‌گیری و پاسخگویی مراجع صدور مجوزهای لازم، براساس نظر گمرک انجام شود. ارونقی اعلام کرد: در راستای تسهیل واردات کالا، تمام دستگاه‌های استعلام شونده و یا صادرکننده مجوزهای فنی، ایمنی، بهداشتی و قرنطینه‌ای برای ترخیص کالا از گمرکات کشور -از جمله وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، بهداشت، سازمان ملی استاندارد ایران و ...- مکلف به ارسال پاسخ نهایی استعلام به گمرک از طریق سامانه ظرف مدت حداکثر هفت روز کاری شده‌اند.

به گفته وی، این موضوع به همه گمرکات ابلاغ و به فعالان اقتصادی نیز اطلاع‌رسانی شده تا اگر با موارد مغایر این موضوع برخورد کردند، آن را به گمرک ایران اعلام کنند تا پیگیری لازم در این خصوص انجام شود.

کد خبر 4791234 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک ایران ترخیص کالا قیمت دلار قیمت بنزین بنزین کمک معیشتی خانوار بانک مرکزی ایران اوپک وزارت جهاد کشاورزی مالیات وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قیمت یورو نشست 177 اوپک وزارت صنعت معدن و تجارت طرح ملی مسکن صادرات غیرنفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، ناظر گمرکات خراسان رضوی و مدیرکل گمرک مشهدگفت:در سال گذشته مقدار ۱۶۹ کیلو و ۴۰۷ گرم تریاک، ۴۲۱ کیلو و ۴۵۹ گرم شیشه، ۱۲ کیلو و ۲۳۳ گرم هرویین در اشکال مختلف، ۱۰۱ گرم حشیش و ۱ کیلو و ۴۶۰ گرم مورفین توسط ماموران گمرک دوغارون، ۲۹۰ گرم تریاک توسط کارشناسان گمرک امانات پستی مشهد و ۵ حب قرص ترامادول توسط ماموران گمرک باجگیران کشف شد.

جواد جعفری  افزود: همچنین در سال گذشته مقدار ۷۵ کیلوگرم پیش ساز مواد مخدر از نوع اسیدسولفوریک نیز توسط ماموران گمرک دوغارون کشف و ضبط شده است.

 ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: میزان کشفیات انجام گرفته در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن ۲۳ درصد رشد داشته است.

دیگر خبرها

  • ارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • ضرورت حمایت از کارآفرینان و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار
  • کاغذبازی مجوزها در خط پایان
  • واردات نامرئی خودرو
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هماهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی
  • وقتی وزیر صمت بخاطر هناهنگ نکردن حرفهایش با وزیر اقتصاد،گاف می دهد/ علی آبادی در باره تعداد واردات خودرو درست می گوید یا گمرک؟
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است