Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بامداد امروز بیستمین مورد مرگ مغزی استان اردبیل در سال جاری برای اهداء عضو به تهران اعزام شد.

مجید محمد غریبانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اردبیل اظهار کرد: بیستمین مورد مرگ مغزی استان اردبیل در سال‌جاری بامداد امروز برای اهداء اعضا به تهران اعزام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:«ابریشم صالحی» ۵۳ ساله اهل اردبیل، ۷ روز پیش به‌دنبال افزایش فشار خون و کاهش هوشیاری در بیمارستان سبلان تأمین اجتماعی بستری شد و باتوجه به وضیعت بالینی و احتمال مرگ مغزی، چهارشنبه هفته گذشته به بیمارستان فاطمی اردبیل منتقل شد.

مسؤول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: پس از انتقال بیمار مشکوک به مرگ مغزی به بیمارستان فاطمی، آزمایشات و بررسی‌های تخصصی صورت گرفت و پزشکان متخصص مرگ مغزی بیمار را تأیید کردند.

غریبانی بیان کرد: با رضایت فداکارانه خانواده بیمار، اقدامات لازم برای اهداء عضو بیمار مرگ مغزی انجام  و بامداد امروز بیمار برای اهداء عضو به تهران اعزام شد.

وی گفت: باتوجه به وضعیت مطلوب ارگان‌های بدن بیمار مرگ مغزی، کلیه اعضای وی اهدا خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود به ۵ بیمار زندگی دوباره ببخشد.

انتهای پیام/3463/720

منبع: فارس

کلیدواژه: استان اردبیل اردبیل مرگ مغزی فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۲۰ نفر با گاز مونوکسید کربن در یک روز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ در یکی از این حوادث، در شهر تلخاب بر اثر مسمومیت افراد با گاز منواکسید کربن ۷ نفر از اعضای یک خانواده بوسیله عوامل اورژانس به بیمارستان فرهنگ خسروانی فرمهین، منتقل شدند.

بامداد روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه نیز، حادثه ای دیگر در روستای حاتم آباد شهرستان فراهان منجر به مسمومیت اعضای یک خانواده ۱۳ نفره، شد.

ایران نژاد گفت : با دریافت این تماس مبنی بر وجود علائمی همچون حالت تهوع، سردرد و سرگیجه برای امداد رسانی به افراد مسموم، به سرعت ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس به محل اعزام شدند که ۷ نفر از مصدومان به بیمارستان امام سجاد(ع) آشتیان منتقل و ۶ نفر به صورت سرپایی در محل درمان شدند که خوشبختانه تمامی موارد پس از دریافت اقدامات درمانی ترخیص شده اند.

 

دیگر خبرها

  • بانوی ارومیه ای جان بخش دو بیمار نیازمند
  • مسمومیت ۲۰ نفر با گاز مونوکسید کربن در یک روز
  • زندگی دوباره ۳ بیماربا اهدای عضو در مشهد
  • اعضای بانوی مشهدی به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی به چهار بیمار
  • زندگی‌بخشی جوان دشتستانی با چهار بیمار
  • اهدای قلب و ۳ عضو دیگر جوان دشتستانی + تصویر
  • اهدای عضو مسافر تهرانی در رشت
  • بانوی مرگ مغزی نجات بخش زندگی ۵ بیمار نیازمند به عضو شد
  • اهدای عضو یک تهرانی در رشت