Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز،منابع آمریکایی اعلام کردند که کاخ سفید در بیانیه ای آزادی «ژیو وانگ» شهروند این کشور که در ایران به جرم جاسوسی در زندان بود را تایید کرد.

روزنامه نیویورک تایمز نیز به نقل از دو منبع آمریکایی گزارش داد که وانگ با یک هواپیمای سوئیسی از تهران به زوریخ رفته و در آنجا با برایان هوک نماینده آمریکا در امور ایران دیدار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 



این در حالی است که یوسف بن علوی چهارم آذر ماه سفری به واشنگتن داشت و با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد. به نظر می رسد که آزادی زندانیان دو طرف را می توان از دستاوردهای سفرهای زنجیره ای بن علوی بین تهران و واشنگتن تلقی کرد.

گفتنی است روزنامه کویتی الجریده پنجم آذر ماه در مطلبی از سفر وزیر خارجه عمان به تهران خبر داد و نوشت: قرار است «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان نیز هفته آینده برای ابلاغ موافقت کشورش با طرح صلح هرمز به تهران سفر کند.

یک مقام آمریکایی که به شرط ناشناس ماندن صحبت کرده است با اشاره به تبادل زندانی میان آمریکا و ایران تاکید کرد که هیچ نشانه ای درباره اینکه مذاکرات بیشتری میان دو طرف در جریان باشد وجود ندارد.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) از آزادی دکتر «مسعود سلیمانی» پزشک و نخبه ایرانی از زندان آمریکا خبر داد.

ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «بسیار خوشحالم که استاد دکتر مسعود سلیمانی و آقای وانگ بزودی به خانواده هایشان ملحق می شوند. از همه کسانی که در این امر دخیل بودند بویژه دولت سوئیس قدردانی می کنم.»

 

 

«ژیو وانگ» کسی است که مسئولان آمریکایی از او به عنوان «محقق» و دانشجوی دوره دکتری تاریخ دانشگاه پرینستون آمریکا یاد می‌کنند اما وی در تاریخ بیست‌وپنجم تیر ماه 1396 به جرم جاسوسی برای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در ایران بازداشت شد.

سخنگوی وقت قوه قضائیه در یک نشست خبری درباره آقای وانگ گفته بود: «یکی از عوامل نفوذی آمریکا که البته دو تابعیتی است با نفوذ خاصی وارد ایران شد، این فرد مستقیم از ناحیه آمریکایی‌ها هدایت می‌شده و پس از شناسایی، دستگیر شد.».
وی همچنین با اشاره به حکم اولیه صادر شده برای این جاسوس آمریکایی از محکوم شدن وی به 10 سال حبس خبر داده بود.

وزارت خارجه ایران نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد مسعود سلیمانی استاد و پژوهشگر ایرانی پس از حدود یکسال بازداشت غیرقانونی در آمریکا لحظاتی پیش آزاد و در سوئیس تحویل مقامات ایرانی شد.

در تاریخ سوم آبان سال 1397 (بیست‌وپنجم اکتبر 2018) بود که دکتر سلیمانی، به‌عنوان یکی از دانشمندان علوم پزشکی ترمیمی و هماتولوژی (خون‌شناسی) و همچنین نخبه تحسین‌شده ایرانی چه در عرصه داخلی و چه در صحنه بین المللی، بعد از ورود به فرودگاه شهر شیکاگو در ایالات متحده با استفاده از ویزای معتبر J-1 توسط نیروهای امنیتی و پلیس فدرال این کشور (اف. بی. آی) بازداشت شد.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ایران امروز ژیو وانگ مسعود سلیمانی یوسف بن علوی آزادی زندانیان آزادی عمان جاسوسی کاخ سفید ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم

وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود درباره وضعیت حقوق بشر تصریح کرد واشنگتن درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیمی نگرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود اعلام کرد واشنگتن تاکنون تصمیم نگرفته که طالبان یا هر نهاد دیگری را به عنوان دولت افغانستان یا به عنوان بخشی از چنین حکومتی به‌رسمیت بشناسد.

در این گزارش آمده است، طالبان فرمان‌های تحدیدی علیه زنان و دختران صادر کرده‌اند که با تعهدات این کشور در کنوانسیون‌های بین‌المللی مغایرت دارد.

بر اساس این گزارش، وضعیت زنان و دختران در جریان سال 2023 وخیم‌تر شده است و آنها از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت خشونت و تهدید علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی نیز در افغانستان وجود دارد.

«ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز پیش از این تاکید کرده بود واشنگتن حکومت طالبان را به‌خاطر آنچه نقض حقوق بشر خواند، پاسخگو قرار خواهد داد.

«امیرخان مقتی» وزیر خارجه حکومت طالبان نیز بارها اعلام کرده است کشورهای غربی با موضوعات حقوق بشری برخورد دوگانه دارند.

وزیر خارجه حکومت طالبان با اشاره به کشتار هزاران فلسطینی تاکید کرده بود چرا غربی‌ها درباره اقدامات رژیم اسرائیل چیزی نمی‌گویند.

چین: نظامیان آمریکایی برای نقض حقوق بشر در افغانستان باید مواخذه شوندماموریت گزارشگر ویژه حقوق بشر در افغانستان تمدید شدنروژ: همکاری با طالبان برای بهبود وضعیت حقوق بشر در افغانستان ارزشمند است

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • ریابکوف: هدف بلینکن تضعیف روابط روسیه و چین است
  • درخواست بلینکن از چین: با شرکت‌های آمریکایی عادلانه رفتار کنید
  • نشریه آمریکایی: رشد صنایع دفاعی ایران نتیجه تحریم است
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم