Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@00:35:41 GMT

استفاده از نخبگان نیاز امروز توسعه شهری است

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۴۱۲۴

استفاده از نخبگان نیاز امروز توسعه شهری است

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا حمیدی عصر شنبه در نشست هم‌اندیشی شهرداری‌ها و روسای شوراهای اسلامی ادوار مختلف شهر زنجان با بیان اینکه یکی از اهداف تشکیل این نشست، قدردانی از تلاش و زحمات اعضایی است که در ادوار گذشته متحمل شده‌اند، افزود: معتقدیم برای اینکه بتوانیم در امور مختلف شهری، طرح‌های قابل اجرایی داشته و مردم را از این پروژه‌ها بهره‌مند کنیم، باید از تجربیات گذشتگان بهره‌مند شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مدیریت تک‌بعدی و انفرادی نمی‌تواند در حوزه شهری کارساز باشد، ادامه داد: از آنجایی که سیستم شهرداری دارای لایه‌های مختلفی است، به همین خاطر برای اینکه بتوان در این عرصه، مدیریت بهینه‌ای داشت، باید از خردجمعی استفاده کرد که یکی از منابع غنی در این زمینه، برخورداری از ظرفیت نخبگان است تا بتوان خدمات موثری را در این عرصه ارائه داد.

حمیدی با یادآوری اینکه یکی از مباحث مهم در حوزه شهری، مقوله بازآفرینی شهری است که در جامعه امروز مطرح است، تصریح کرد: اگر بخواهیم به اقداماتی که در این راستا انجام شده است، اشاره کنیم، باید از مواردی چون پیاده‌راه، ایجاد خطوط اتوبوسرانی، انتقال ساختمان پزشکان و ... به‌عنوان اقداماتی که در این زمینه انجام شده است، یاد کرد که هر چند در ابتدای اجرا با مشکلاتی همراه بود اما منجر به اداره بهتر امور حوزه شهری شد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف شورا، برخوردار نبودن از سند تثبیت شده‌ای برای شهر است، اظهار کرد: اصرار بر برخورداری از سند تثبیت شده برای شهر، به این خاطر است که مدیران در آینده بتوانند طبق این سند حرکت کنند، از این رو امروز باید به دنبال تدوین سند چشم‌انداز مدیریت شهری بوده و این مهم را به جد دنبال کنیم.

سجاد خدایی با تاکید بر اینکه باید از تجربیات اعضای شوراهای اسلامی در ادوار گذشته به بهترین شکل ممکن استفاده شود، خاطرنشان کرد: شهرداری را باید به عنوان نهادی که در همه شرایط اقتصادی خدمات‌رسانی می‌کند، تلقی کنیم. امروز که شرایط اقتصادی مطلوبی نداریم، شهرداری فارغ از همه این دغدغه‌ها، از خدمات‌رسانی به مردم در حوزه شهری نکاسته است.

دیگر عضو شورای پنجم شهر زنجان نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه هدف اصلی از برگزاری چنین جلساتی، نباید صرفا انتقاد و پا گذاشتن بر روس اقداماتی باشد که توسط گذشتگان انجام شده است، اظهار کرد: شهرداری ارگانی برای خدمت‌رسانی به مردم است نه سایر ارگان‌ها، به همین خاطر نباید اجازه دهیم سایر ارگان‌ها به شهرداری به چشم یک گاو شیرده نگاه کرده و در صدد پر کردن چاله و چوله‌های خود باشند.

احمد نصیری با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های بارز شورای پنجم، برخورداری از وجه اشتراک در خدمت‌رسانی به مردم با وجود طیف‌های مختلف سیاسی است، افزود: وجود طیف‌های مختلف سیاسی در این شورا باعث نشده است تا به جای خدمت به مردم، به کارهای سیاسی بپردازیم. مهم‌تر از همه اینکه تلاش شده است تا وعده‌هایی که در شهرداری زنجان داده می‌شود، در موعد مقرر عملیاتی شود که خوشبختانه تا به امروز این‌گونه بوده است.

یکی دیگر از روسای اسبق شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه تجربه نشان داده است که توسعه سیاسی هیچ‌گاه اجازه توسعه شهری را نخواهد داد، یادآور شد: یکی از تجربیاتی که می‌توان از آن برای شورای فعلی استفاده کرد، این است که اجازه داده نشود، منافع شخصی بر منافع شورا ترجیح داده شود؛ چرا که با این کار، چیزی جز تخریب شهردار و شورای عایدی نخواهد داشت.

علیرضا بهرام‌خانی با تاکید بر اینکه در شورای شهر نباید به مسائل ریز بپردازیم؛ چرا که عایدی جز گرفتن وقت شورا به دنبال نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات موثری که شورا می‌تواند برای توسعه شهر و هموار شدن مسیر خدمت‌رسانی انجام دهد، انجام نظارت قبل از بودجه‌ریزی و مهم‌تر از آن، توجه به بازخورد عمل‌ها و اقدامات است.

کد خبر 4791326

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر زنجان شوراهای اسلامی شهر انتخابات مجلس شورای اسلامی بوشهر ایلام گرگان مجلس شورای اسلامی قزوین بسیج بیرجند شهرکرد خطبه های نماز جمعه ویروس آنفلوانزا مشهد بارش برف هفته بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشروی مشهد در حوزه هوشمندسازی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، شهردار مشهد در نشست ادواری شهرداران کلان‌شهر‌ها و مراکز استان‌های کشور گفت: مشهد در حوزه‌های مختلف از جمله هوشمندسازی، پیشرو و در حوزه خدمات شهری و پسماند نیز اقدامات بسیار خوب و بزرگی در آن انجام شده است.   محمدرضا قلندرشریف با اشاره به تاثیر مثبت مدیریت شهری در حوزه خدمات مختلف، افزود: به خدماتی که توسط شهرداری کلان‌شهر‌ها بدون کمک دولت صورت می‌گیرد باید توجه بیشتری شود و در این راستا، تبادل تجارب بین کلان‌شهر‌ها نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.   وی ادامه داد: سه دهه پیگیر اجرایی شدن قانون درآمد‌های پایدار بودیم، اما آن چیزی که تصویب شد، مورد قبول شهرداری نبود.   قلندر شریف ادامه داد: در حوزه حمل و نقل عمومی، دولت توجه خوبی به یارانه‌های بلیت ندارد که باید به این امر نیز توجه شود؛ همچنین دولت در حوزه بازآفرینی شهر قوانینی را تصویب می‌کند، اما توجهی به آن ندارد که نتیجه آن افزایش حاشیه نشینی و بالارفتن هزینه‌های شهرداری‌ها است.   وی افزود: یکی از این مشکلات، بدهی دولت به شهرداری‌ها است و فقط شهرداری مشهد ٣١ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است.

دیگر خبرها

  • رفع دائم مشکل کم‌آبی به تدبیر دولت انقلابی نیاز دارد
  • ۴۰۰۰ همت برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور نیاز است
  • بدهی ۳۱ هزار میلیارد تومانی دولت به شهرداری مشهد
  • تجهیزات شهرداری اردکان مناسب نیست
  • پیشروی مشهد در حوزه هوشمندسازی
  • هفت اختراعی که زندگی شهری را تغییر داد
  • قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد
  • احداث سالن ورزشی در محله جروکان
  • ۴۷کیلومتر راه‌سازی در منطقه ۲۲ | ۹۳ درصد بودجه شهرداری منطقه به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت
  • مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد