Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-20@04:12:23 GMT

افتتاح نمایشگاه کتاب ایران در دانشگاه هرات

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۰۰۴۲۰۷

افتتاح نمایشگاه کتاب ایران در دانشگاه هرات

نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران امروز در دانشکده ادبیات دانشگاه هرات افتتاح شد و به مدت یک هفته به کار خود ادامه خواهد داد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، نمایشگاه کتاب جمهوری اسلامی ایران امروز در دانشکده ادبیات دانشگاه هرات افتتاح شد و به مدت یک هفته به کار خود ادامه خواهد داد.

علی اصغر رضایی دستجردی، رایزن فرهنگی ایران در ولایت هرات در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به ابتکار مرکز فرهنگی ایران و همکاری دانشگاه هرات راه اندازی شده که در آن هشت هزار عنوان کتاب در قالب 60 هزار جلد کتاب وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عمده این کتاب‌ها علمی ـ پژوهشی بوده و شامل ادبیات، هنر، فلسفه، الهیات و دیگر رشته‌ها است.

وی دانشگاه هرات را یکی از مراکز قوی دارای تولید علم در افغانستان خواند که قابلیت و ظرفیت این را دارا است که به سطوح بالاتری دست پیدا کند.

به نوشته جمهور، سال گذشته نیز شمار زیادی از ناشران ایران در کتابخانه مرکزی هرات، نمایشگاه بزرگی را برپا کرده بودند که مورد استقبال شدید مردم قرار گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/4127/

منبع: آنا

کلیدواژه: نمایشگاه کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۰۰۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب امسال با ابعاد بسیار گسترده‌تری نسبت به سال‌های گذشته انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در حاشیه نشست هیئت دولت اظهار کرد: با توجه به هماهنگی خوبی که با سازمان برنامه و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی داشتیم مقرر شد، برنامه پیشنهادی وزارت فرهنگ در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب امسال با ابعاد بسیار گسترده‌تری نسبت به سال‌های گذشته انجام شود.

وی افزود: در وزارت فرهنگ سال‌های سال است که برای دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه، یارانه خرید کتاب تخصیص می‌یابد، اما امسال با برنامه‌ریزی انجام شده این طرح را توسعه خواهیم داد و مناطق محروم در این طرح دیده می‌شود و با استفاده از سامانه‌های فروش برخط که در اختیارمان قرار گرفته تحول مهم برای برقراری عدالت فرهنگی صورت گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در خرید برخط این امکان فراهم شده که همزمان با تهران همه نقاط کشور شهرها و روستاها در عرض ۱۰ دقیقه می‌توانند وارد سامانه شوند و کتاب مورد نظر خود را خرید کنند و کتاب‌ها به صورت رایگان درب منزل آنها تحویل شود.

اسماعیلی عنوان کرد: هر شهروند ایرانی در دورترین نقطه در سرخس، چابهار، خرمشهر و جزیره قشم کتابی را خریداری کند کتاب به صورت رایگان درب منزل آن‌ها تحویل داده می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است…

کد خبر 745409

دیگر خبرها

  • حضور پر رنگ ایران در نمایشگاه کتاب سارایوو
  • سفرای ایران از فرصت نمایشگاه کتاب تهران در توسعه دیپلماسی فرهنگی استفاده کنند
  • گالری گردی آخر هفته در نمایشگاه‌های جدید تهران
  • نمایشگاه هنرهای تجسمی بناهای تاریخی ایران افتتاح شد
  • لازم است تلویزیون در طول سال کنار کتاب باشد نه چند روز خاص!
  • تدارک برنامه‌های ویژه رسانه ملی برای سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • تلاش وزارت فرهنگ برای تحقق عدالت فرهنگی در نمایشگاه کتاب
  • دیدار احمدوند و سفیر هند در آستانه نمایشگاه کتاب تهران
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند